MySQL Query

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Low Code Ontwikkelaar

In het kort Als Low Code Developer werk je aan projecten bij en voor onze klanten, waarbij je voor het ontwikkelen van de oplossingen een technisch low-code platform gebruikt. Samen met het team streef je naar de beste oplossing en bepalen jullie de juiste aanpak. Je rol is divers en je bent van begin tot eind betrokken bij de ontwikkeling zowel de back-end en de front-end van de applicatie. Naast de ontwikkeling en oplevering, breng je ook advies uit aan de klant waarom bepaalde keuzes worden gemaakt. Je bent dan ook communicatief sterk en kunt je keuzes goed (inhoudelijk) onderbouwen.

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET ontwikkelaar start jij in een multidisciplinair team met 7 ontwikkelaars. Dit team is verdeeld onder Front-end ontwikkelaars en backend developers. De backend developers werken voornamelijk aan desktop applicaties in combinatie met backend systemen. Hier ga jij dus ook mee aan de slag! Hierbij wordt voornamelijk gebruik gemaakt van C# .NET, WPF, UWP, XAML en MVVM. WPF, UWP, .NET Core, Azure Devops en Entity Framework. WPF en UWP worden dan ook voornamelijk gebruikt voor de user interface van de desktop applicatie. Het development team is dan ook erg gedreven m.b.t. het ontwikkelen van vooruitstrevende en innovatieve horeca automatiseringsoplossingen.

Bekijk vacature »

Senior/Lead Python developer

Functie Samen met je team, bestaande uit een senior, 2 mediors en één junior ontwikkelaar ga je op een Agile-gebaseerde aanpak werken aan hun software. Je hebt oog voor kwaliteit, risico’s en klantbelang. Communicatie met je collega’s en waar nodig ook met klanten speelt een belangrijke rol in het bereiken van een succesvol resultaat. Als persoon ben je slim, krijg je dingen voor elkaar en ga je resultaatgericht te werk. Binnen het development team is er veel zelfstandigheid, los van de stand-up (10:00 uur) en zo nu en dan pair-programming sessies. Technieken die zij gebruiken zijn o.a. Python, Django, MySQL,

Bekijk vacature »

Lasrobotprogrammeur/operator

Heb je interesse in trekkers en beschik je overvlijmscherpse precisie? Solliciteer dan op deze vacature! Als Lasoperator ben je vooral bezig met het maken van nieuwe lasrobotprogramma’s en het optimaliseren van bestaande programma’s, zowel online als offline (incl. het bedienen van de Lasrobots). Daarnaast draag je bij aan een optimaal rendement van de las robots. Verder heb je de volgende werkzaamheden: Het meewerken als operator c.q. Robotlassen niveau 2 (van complexe samenstellingen/halffabricaten), het om- en instellen van de diverse stations van lasmallen (productdragers), het afwerken van laswerk (verwijderen lasspetters en oxiden), het bewaken van de machineplanning (op bewerkingen) incl. de

Bekijk vacature »

Applicatieontwikkelaar ABAP

Bedrijfsomschrijving Functieomschrijving De kandidaat zal worden ingezet binnen een van de DevOps teams binnen SCI (Service Centrum Inburgering) voor het ontwerpen en bouwen in SAP ABAP van de binnen SCI gebruikte informatiesystemen. Voornaamste voorkomende werkzaamheden zijn het aanpassen van en bouwen van nieuwe programmatuur in ABAP (Objects), waarbij ook gebruikt wordt gemaakt van DDD (Domain Driven Design) en het opstellen/aanpassen van Functionele/Technische ontwerpen. Daarnaast moeten ook formulieren met SAP Smartforms worden aangepast. Verder speelt de overgang naar SAP4Hana en SAP CPI. Vanwege het veelvuldig gebruik van SAP PO is kennis hiervan een pré. Achtergrond opdracht Momenteel werken meerdere DevOps teams

Bekijk vacature »

Back-end Developer Java

Dit ga je doen Het (door)ontwikkelen van een zelfgebouwde applicatie in Java, Spring Framework, SQL, HTML, CSS en Javascript; End-to-end beheer m.b.t. de applicatie en koppelen van applicaties binnen het landschap; Ontwikkelen van rapportages voor de interne organisatie; Ontwikkelen van aanvullende functionaliteiten m.b.t. de applicatie; Uitvoeren van testen en code reviews. Hier ga je werken Binnen deze organisatie kom je te werken op de afdeling die medische gegevens verzamelt vanuit het hele land. Denk hierbij aan vertrouwelijke persoonsgegevens. Het team verwerkt al deze data met als doel het waarborgen en verbeteren van de kwaliteit van de zorg in heel Nederland.

Bekijk vacature »

Medior/senior Python developer

Functie Bedrijven komen bij deze organisatie om technische vraagstukken op te lossen en hierin ook tot oplossingen te komen waar ze zelf misschien niet aan gedacht hadden. Jij gaat vanuit je ervaring dus niet alleen hands-on aan de slag met het ontwikkelen, maar zult ook zeker adviseren en proactief meedenken met de klant. Er zijn meerdere lange en/of korte projecten en het type klanten is heel uiteenlopend. Zo kun je terecht komen in een multidisciplinair scrumteam waarin je als Python developer meewerkt, of juist voor een kleiner (Greenfield) project aan de slag gaan waarin je veel breder bezig bent. Door

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie As a .NET developer you start in a driven and diverse development team. Your team consists of 16 IT professionals, including 7 software engineers. Because your new employer is internationally active, there are also international IT professionals working in the IT department. As a result, the official language is English. As a team you are responsible for a new Cloud Native product. This product runs entirely in Azure with a Progress Database and various Azure Functions. In addition, this product has a JS front-end, a REST API system and a layer in C # .NET. The idea is therefore

Bekijk vacature »

(Junior) PHP Ontwikkelaar bij een retail bedrijf i

Bedrijfsomschrijving Ben jij een ervaren PHP ontwikkelaar met een passie voor retail en ICT? Wil jij werken in een team dat zich bezighoudt met het ontwikkelen van uitdagende applicaties voor een groot retailbedrijf in Delft? Dan zijn zij op zoek naar jou! Functieomschrijving Als PHP Ontwikkelaar werk je in een team aan de ontwikkeling van applicaties die door de gehele organisatie worden gebruikt. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen, testen en implementeren van deze applicaties. Je werkt hierbij nauw samen met andere ontwikkelaars, projectmanagers en stakeholders binnen de organisatie. Je taken bestaan onder andere uit: Ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten en

Bekijk vacature »

Developer Front-end

Functie omschrijving Front-end Developer gezocht! Wij zijn op zoek naar een front-end developer voor een organisatie in de regio Veenendaal die de eindverantwoordelijkheid op zich neemt van alles wat met design te maken heeft. Je hebt in deze functie een adviserende rol hiervoor moet je beschikken over een grote dosis vakinhoudelijke kennis. Je creëert unieke concepten door samen met collega’s en klanten te overleggen over aangeleverde designs. Hiermee draag jij je steentje bij aan de groeiambities van de klant. Jij wordt het vaste aanspreekpunt voor klanten wanneer het gaat over planningen, hierin is het jouw taak om alle betrokkenen goed

Bekijk vacature »

Developer (One Data)

Do you have experience with managing IT Teams in a service delivery organization? Are you keen to bring the team and our platform to a higher level? Then Nutreco has a very interesting role for you! As a One Data developer you are responsible for the management, running and functional use of our integration landscape and processes within Nutreco. Nutreco is using at this time BizTalk 2016, and Apigee for its API management, to be replaced by Azure Integration Services as of 2023. You will be part of a virtual teams of 11 people (own and outsourced) working in an

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Voor jou als junior .NET ontwikkelaar staat er een flinke uitdaging klaar bij dit bedrijf waar jij veel van kan gaan leren. Zo willen zij een flinke uitbreiding doen op het webbased gedeelte dat zij nu hebben en willen zij het standaard deel gaan moderniseren. Jouw team is dan ook op zoek naar een junior .NET ontwikkelaar die het leuk vindt om op basis van research en development aan de slag te gaan. Jouw mening telt mee als het gaat om hoe en met wat deze applicaties gebouwd en herschreven gaan worden. Jouw functie bij dit bedrijf gaat dan

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Qua type opdrachten is er echt een verscheidenheid aan afnemers, zo werken ze met grote multinationals, maar ook met startups. Zo kom je te werken in een gevarieerde omgeving en kan je ook schakelen tussen verschillende culturen. De projecten variëren van greenfield projecten tot langdurige ontwikkeltrajecten. Hier wordt alleen maar gewerkt met aan front end projecten. Daarom maakt het onze partner niet uit waar jij kennis van hebt, als je maar gedegen kennis hebt van Javascript frameworks, Unit testing en ook bekend bent met de scrum methodiek. Eisen Minimaal 4 jaar relevante werkervaring Kennen en ervaring van Javascript frameworks

Bekijk vacature »

Freelance JAVA / C# Developer

Functieomschrijving Ben je een ervaren freelancer of werk je in loondienst en ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder want wie weet is dit een leuke vacature voor jou! Voor een opdrachtgever in omgeving Delft zijn wij op zoek naar ervaren JAVA of C# Developers die graag op projectbasis willen werken. Je komt terecht bij een informele developers club die mooie projecten uitvoeren voor grote klanten. Het fijne van deze werkgever is dat je zelf mag beslissen hoe je te werk wilt gaan. Wil je als freelancer werken dan is dat OK. Wil je de zekerheid

Bekijk vacature »

Lead developer

Functie Als Lead developer wordt jij onderdeel van een multidisciplinair team van circa 23 software engineers. Als team werken jullie agile en zijn termen als Continuous Integration en Continuous Delivery dagelijkse koek. Jullie werken aan uitdagende en afwisselende projecten met als doel klanten een totaal oplossing aan te kunnen bieden. Jij wordt verantwoordelijk voor complete projecten waarbij jij als verantwoordelijke zorgt dat het project op de juiste manier blijft draaien. Zo haal jij ook de requirements op bij de klant en kijk jij samen met het team en met de salesafdeling hoeveel uren hiervoor nodig zijn. Daarnaast stuur jij jouw

Bekijk vacature »
Dennis Mertens

Dennis Mertens

18/01/2006 17:50:00
Quote Anchor link
Ik ben bezig met een Film lijst. Hierbij kun je via de admin films toevoegen. Elke film heeft een genre en ik wil dus dat je ook een film bij een genre kan neer zetten.
Dat is allemaal heel simpel, maar een film kan meerdere genres hebben.
Ik gebruik 1 row voor de genre genaamd genre in de tabel film.
Nu kan er in die row bijv. 1-5 staan, dus Genre ID nummer 1 en ID nummer 5.
Maar nu kan ik niet met een query simpelweg controleren of een film in die genre zit.
Dit kan NIET
SELECT * FROM film WHERE genre='".$gen['id']."'
Ofzoiets.
Nu heb ik een functie gemaakt
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php
    function genre($a,$b)
    {

        /* $a = ID nummer van de genre */
        /* $b = ID nummers van de genres van de film */

        $genres = @explode("-",$b);
        for($i = 0; $i <= count($genres)-1; $i++)
        {

            if($genres[$i] == $a)
                return $genres[$i];
        }
    }

?>

Die opzich goed werkt, hij geeft het ID nummer terug als die film in die genre zit alleen nu het probleem!!
Hoe maak ik die werkent via een Query?
Want
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
mysql_result(mysql_query("SELECT count(id) FROM films WHERE genre='".genre($gen['id'],genre)."'"),0);
?>

Werkt natuurlijk niet.
De functie genre heeft 2 waardes nodig.
1: ID nummer van de genre,
2: Alle genres van die film.
Maar hoe maak ik dit werkent?

Sommige zullen het wel niet snappen 8)

m.v.g
Dennis Mertens
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 19:21:14
 
Robert Deiman

Robert Deiman

18/01/2006 17:55:00
Quote Anchor link
@ Dennis

Waarom doe je het zo moeilijk? Het is veel gemakkelijker om van filmnaam en genre een sleutel te maken. (die combinatie moet uniek zijn) en dan krijg je dus wel een nieuwe regel in je filmtabel, voor elk 2e genre van de film. Maar zo kan je wel op film selecteren. Als je dan ook nog van je filmid de auto increment weghaald en een nieuw veld, genaamd rec_id toevoegd (betekend record id) en die auto_inc maakt, hou je toch de werking met je filmid, en dan kan je veel gemakkelijker selecteren.
Zeker als je straks duizenden films in zo'n database hebt zal deze manier van werken nogal veel servercapaciteit kosten.
 
Dennis Mertens

Dennis Mertens

18/01/2006 17:56:00
Quote Anchor link
Aha en met 3 genres?
En mijn manier vind ik opzich heel simpel.
Gewijzigd op 18/01/2006 17:57:00 door Dennis Mertens
 
Dennis Mertens

Dennis Mertens

18/01/2006 18:40:00
Quote Anchor link
En je zegt dat mijn manier veel servercapiciteit kost.
Het werkt niet eens :|, dus het kost ook niks.
 
Willem vp

Willem vp

19/01/2006 09:58:00
Quote Anchor link
Dennis:
Aha en met 3 genres?
En mijn manier vind ik opzich heel simpel.
Maak een tabel 'filmgenres' aan met als velden (bijvoorbeeld) film-id en genre-id. Stel dat film ABC de genres 1, 3 en 6 heeft, dan krijg je 3 records in de tabel filmgenres:

film-id genre-id
ABC 1
ABC 3
ABC 6

Met een SELECT genre-id from filmgenres WHERE film-id = 'ABC' kun je dan opvragen in welke genres een film zit.

Met SELECT film-id from filmgenres WHERE genre-id = 1 vraag je op welke films allemaal van genre 1 zijn.

Jouw oplossing is inderdaad simpeler, maar het is veel ingewikkelder om iets met die data te doen. Als je bijvoorbeeld alle actiefilms wilt hebben moet je elk record inlezen en de string met genres verwerken. Door de koppeling tussen film en genre in een aparte tabel te zetten, heb je veel meer mogelijkheden.

Het berekenen van het aantal films in een genre (waar je oorspronkelijke vraag over ging) kan dan heel eenvoudig met:

SELECT genre-id, COUNT(*)
FROM filmgenres
GROUP BY genre-id
 
Robert Deiman

Robert Deiman

19/01/2006 10:03:00
Quote Anchor link
Dennis:
En je zegt dat mijn manier veel servercapiciteit kost.
Het werkt niet eens :|, dus het kost ook niks.


Als je straks 1000 films hebt, moet je elke film uitlezen, en kijken of het genre (of de genres) overeenkomen met waarop wordt gezocht. Je gaat PER film kijken of die overeenkomt, zo ja weergeven, zo nee, volgende film. Dit kost onnodig veel rekenkracht. Zeker wanneer je een grote database krijgt werkt jou methode nogal vertragend.
Met de methode die Willem aangaf (komt deels overeen met mijn idee, hij heeft er alleen een extra tabel bij gemaakt) SELECTEERD die alleen de films uit het genre, en hoeft er niet zoveel gerekend te worden. Daardoor is die manier veel sneller en kost die minder servercapasiteit.
Snappie?
 
Willem vp

Willem vp

19/01/2006 12:16:00
Quote Anchor link
@Robert:
Ik zou overigens niet eens een nette manier weten om het zonder extra tabel te doen. Als je die extra records aanmaakt in je film-tabel (zoals je in een eerder bericht voorstelde) dan moet je alle overige informatie dubbel gaan opslaan. dat is zonde van je disk-capaciteit (en uiteindelijk ook van je snelheid).
 
Robert Deiman

Robert Deiman

19/01/2006 12:20:00
Quote Anchor link
Klopt, het voorbeeld van mij was niet de netste, maar het ging mij er eigenlijk ook om, dat de genres niet bij elkaar in 1 kolom moesten staan (1-3-5 ofzo) Maar apart, omdat dat veel aan snelheid scheelt.
Inderdaad is mijn oplossing geen nette, en helemaal niet volgens de normalisatieregels. Maar daar was het me ook niet om te doen.
Tjah.. Je kan zo eigenlijk ook wel al zien dat er niet genormaliseerd is, dan zou het er wel anders uit zien.
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

19/01/2006 12:23:00
Quote Anchor link
Mijn ervaring is dat een koppeltabel in elke veel-op-veel relatie de beste oplossing is.
 
Robert Deiman

Robert Deiman

19/01/2006 12:27:00
Quote Anchor link
Klopt, ben ik met je eens.. het was ook geen net voorbeeld.
Ik bedacht me net trouwens nog iets. als je die genres nou zo opslaat -1-5-8- enzovoort dat betekend dat ieder genrenummer tussen 2 - staat. Als je dan je query zo doet:
$sql="SELECT * FROM film WHERE genre LIKE '%-".$gen['id']."-%'";
Kan het wel werken. Maar zoals al eerder aangegeven, moet er dan veel meer gezocht en gerekend worden en kost dat capaciteit.

EDIT: % tekens aan LIKE toegevoegd
Gewijzigd op 19/01/2006 12:28:00 door Robert Deiman
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.