Mysql text uit data base lezen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jaimy A

Jaimy A

26/07/2014 19:53:54
Quote Anchor link
Ik ben bezig met een website te bouwen in php/mysql
Nu om de website zo veel mogelijk toegankelijk te maken aan aanpassingen
is elk woord dat voorkomt op de website opgeslagen in mysql

Omdat sommige teksten op meerdere paginas voorkomen heb ik alles opgeslagen in een aparte php file waardoor ik telkens de pagina include en enkel parameters moet gebruiken ($Titel1,$Text1 | $Tekst2 ...) in mijn pagina waardoor deze proper en overzichtelijk blijft.

Nu is mijn vraag of het mogelijk is om met 1 request naar mijn mysql database al mijn tekst bestanden om te vormen in parameters ($blabla) zodat ik deze kan gebruiken op al mijn pagina's. momenteel moet ik steeds een nieuwe request naar mijn mysql bank sturen omdat elke titel en tekst een andere parameter nodig heeft (1, 2 , 3 ..) anders zou mijn tekst op elke pagina het zelfde zijn.

de code die ik nu gebruik:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
....

$query = "SELECT * FROM TextEditor WHERE id = '27'";
$results = $pdo->query($sql);
foreach($results as $row){
$TexT27 = $row['TexT']; $TiteL27 = $row['Titel']; }

$query = "SELECT * FROM TextEditor WHERE id = '28'";
$results = $pdo->query($sql);
foreach($results as $row){
$TexT28 = $row['TexT']; $TiteL28 = $row['Titel']; }


waardoor ik op de website paginas zelf enkel "$TexT28" moet oproepen en mijn paginas ordelijk blijven.
Enkel lijkt het mij raar dat ik telkens een nieuwe verbinding moet maken naar mysql voor slecht 2 variable te pullen.

Iemand een idee hoe ik dit eenvoudiger kan doen?
- Aar -:
Gelieve in het vervolg bij code de [code][/code]-tags gebruiken i.p.v. de quote tag.
Hier kan je meer lezen over de mogelijke opmaakcodes.
Alvast bedankt!
Gewijzigd op 26/07/2014 19:57:48 door - Ariën -
 
PHP hulp

PHP hulp

27/04/2024 17:36:12
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

26/07/2014 20:04:18
Quote Anchor link
Je zou de teksten ook in de database kunnen opslaan met een IDnummer of een IDnaam die je vervolgens in de URL.

www.site.nl/?page=over_ons
 
Jaimy A

Jaimy A

26/07/2014 20:12:01
Quote Anchor link
- Aar - op 26/07/2014 20:04:18:
Je zou de teksten ook in de database kunnen opslaan met een IDnummer of een IDnaam die je vervolgens in de URL.

www.site.nl/?page=over_ons



bedankt voor de snelle reactie. ik snap echter niet echt wat je juist bedoeld ?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

26/07/2014 20:17:53
Quote Anchor link
Je kan vervolgens met $_GET['page'] de data ophalen uit de url, over_ons dus). En dan kan je zonder je code overal aan te passen de juiste tekst ophalen.

Je moet die $_GET['page'] wel netjes escapen tegen SQL-injection als dat nog niet gebeurd.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.