mysql_connect() in php5.5

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jochem D

Jochem D

10/02/2016 06:11:20
Quote Anchor link
Ik zit met een php5.5 vraagje.. Op de server waar ik m'n websites host staat php5.4, maar deze wordt binnenkort geupgrade naar php5.5.
Nu zie ik dat vanaf phph5.5 de mysql_connect() functie niet meer wordt ondersteund en het probleem is dat ik bij al mijn websites van deze functie gebruik maak om verbinding te maken met de database.
Vanwege dit probleem heb ik de belangrijkste site verhuisd naar een server waar php5.3 ook wordt ondersteund. Maar als ik op deze server de site op php5.5 laat draaien, dan werkt deze nog steeds als een trein... Pas na het inschakelen van error_reporting(-1) zie ik enkele foutmeldingen, maar alles wordt nog steeds keurig naar de database geschreven en uitgelezen.

Hoe kan het dat dit toch werkt onder php5.5?
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 23:25:57
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/02/2016 08:06:38
Quote Anchor link
Vanaf PHP 5.5 wordt dit alleen nog maar standaard bestempeld als 'binnenkort verwijderd'.

De tijdelijke oplossing is om E_DEPRECATED meldingen te verbergen, waarna je alles in de tussentijd ombouwt naar de Mysqli- of PDO-functies.
Gewijzigd op 10/02/2016 08:07:02 door - Ariën -
 
Jochem D

Jochem D

10/02/2016 19:54:02
Quote Anchor link
Top! Ik zie dat ik tot php7 heb om de websites aan te passen.
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

10/02/2016 19:59:43
Quote Anchor link
Dat is dus vrij kort dag als je pech hebt, PHP 7 is al een tijdje uit.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/02/2016 20:14:48
Quote Anchor link
Eind dit jaar minimaal:
http://php.net/supported-versions.php

Dan wordt PHP 5.6 niet meer actief ondersteund, en zullen de meeste hosting PHP7 standaard gaan ondersteunen.
Ik voorzie nu al een enorm feest, net als de introducering van de superglobals in 2002 ofzo.
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

10/02/2016 20:16:46
Quote Anchor link
Een beetje Y2K all over again inderdaad, zal erg leuk worden om te zien hoe dat zich ontwikkelt.
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

10/02/2016 21:11:10
Quote Anchor link
En als je slim bent schrijf je op zijn minst een wrapper.

De volgende keer dat er dan iets verandert in PHP-land (in de database-provincie) hoef je, met een beetje geluk, enkel de implementatie van de wrapper aan te passen in plaats van alle losse hardcoded instanties van een specifieke database-driver te moeten nalopen her en der verspreid door je broncode...

Zelfs als je tegenwerpt dat dit met een search/replace ook zo is gepiept is de (impact van de) hoeveelheid veranderde code in het eerste geval nog steeds stukken kleiner.

Een ezel stoot zich in het algemeen...
Gewijzigd op 10/02/2016 21:14:36 door Thomas van den Heuvel
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.