mysql_error met blijkbaar een goede reden
Hallo, ik probeer hier een connectie op de zetten met een DB, ik gebruik hiervoor een script dat al vaker voor mij in gebruik is, overal werkt het, maar telkens als ik nu een nieuwe DB aan maak krijg ik een mysql_error melding. heel irritant dus. als ik de te selecteren db aanpas naar een bestaande werkt het
dit is het script:
dit is het script:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<?php
$dbhost = 'localhost';
$dbuser = 'root';
$dbpass = '';
$conn = mysql_connect($dbhost, $dbuser, $dbpass)
or die ('Kan geen verbinding maken met de database server');
$dbname = 'PHC';
mysql_select_db($dbname)
or die ('de database kon niet worden geselecteerd');
[/code
de DB maak ik gewoon aan in PHPmyadmin.
wat doe ik verkeerd, ik weet 't niet meer.
$dbhost = 'localhost';
$dbuser = 'root';
$dbpass = '';
$conn = mysql_connect($dbhost, $dbuser, $dbpass)
or die ('Kan geen verbinding maken met de database server');
$dbname = 'PHC';
mysql_select_db($dbname)
or die ('de database kon niet worden geselecteerd');
[/code
de DB maak ik gewoon aan in PHPmyadmin.
wat doe ik verkeerd, ik weet 't niet meer.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Nico V.
MySQL errors zonder reden bestaan niet. Zet eens bovenin je script:
Quote:
En die is zo geheim dat wij hem niet mogen weten?een mysql_error
Uiteraard vraag je wel met mysql_error() de exacte melding op, de onzin die je nu op het scherm zet, heb je 10x niks aan.
OK ik heb inmiddels de juiste foutmelding weten te achterhalen, deze is <tromgeroffel>
Notice: Use of undefined constant my_sql_error - assumed 'my_sql_error' in /var/www/mijnproject/index.php on line 10
my_sql_error
en eureka. volgende keer zet ik dat dus meteen boven mijn script. een andere functie was nog in de DB bezig. volgende keer meteen display_errors aanzetten
bedankt
Notice: Use of undefined constant my_sql_error - assumed 'my_sql_error' in /var/www/mijnproject/index.php on line 10
my_sql_error
en eureka. volgende keer zet ik dat dus meteen boven mijn script. een andere functie was nog in de DB bezig. volgende keer meteen display_errors aanzetten
bedankt
Zet dit eens op regel 7. Dan krijg je waarschijnlijk een wat duidelijkere error melding dan je eigen or die.
Ik geloof ook niet dat die notice het hoofd probleem is.
het probleem is opgelost,
er stond een query in een andere pagina die vreemd liep te doen. maar dat zag ik pas na dat ik dus ini_set ('display_errors', 1);
error_reporting (E_ALL); had aangezet
er stond een query in een andere pagina die vreemd liep te doen. maar dat zag ik pas na dat ik dus ini_set ('display_errors', 1);
error_reporting (E_ALL); had aangezet