mysqli of pdo

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

J C

J C

25/05/2014 02:20:32
Quote Anchor link
Vreemd genoeg kon ik op de website nog geen discussie vinden over dit onderwerp.

Zoals de meeste wel weten is mysql in php5.5 afgeschaft.
Wat heeft jullie voorkeur om nu te gaan gebruiken PDO of Mysqli.

PDO lijkt me meer mogelijkheden hebben, maar het scripten is wel heel erg anders geworden.
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 02:17:40
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

25/05/2014 02:47:31
 
J C

J C

25/05/2014 02:51:20
Quote Anchor link
Dus daar gaat jouw voorkeur naar toe?

Ik zelf neig meer naar mysqli, om de dood simpele reden dat het minder werk is om al die bestaande queries om mijn websites aan te passen.
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

25/05/2014 11:18:13
Quote Anchor link
Indien je nog niet thuis bent in het gebruik van classes en je dus procedureel programmeert zou ik kiezen voor mysqli. Als je goed kunt omgaan met classes dan heeft PDO wel wat voordelen. één van de belangrijkste is dat PDO niet alleen met mysql kan samenwerken maar ook met andere engines. PDO dwingt je verder tot het gebruik van prepared statements wat de beveiliging te goede komt.

De reden die jij noemt is een 'Grote stappen is snel thuis' reden. Als je dus weinig tijd kunt vrijmaken om van de oude mysql_ functies af te komen en verder tevreden bent dan kun je dat overwegen.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

25/05/2014 12:46:52
Quote Anchor link
Hier heb je iets om te lezen. Persoonlijk zou ik voor PDO kiezen.

http://code.tutsplus.com/tutorials/pdo-vs-mysqli-which-should-you-use--net-24059
 
J C

J C

25/05/2014 12:50:43
Quote Anchor link
Ja die website komt er duidelijk naar voren als je zoekt op google.

Maar kon niet echt overtuigd worden, vooral omdat het ombouwen naar mysqli minder werk lijkt te zijn.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

25/05/2014 13:25:33
Quote Anchor link
Dan moet je voor jezelf bepalen wat je belangrijker vindt.

Ik denk dat de meesten hier je PDO zullen aanraden. Als jij vervolgens anders beslist, is dat je eigen keuze. Daar ben je helemaal vrij in.
 
- Pepijn  -

- Pepijn -

25/05/2014 13:29:49
Quote Anchor link
Ik raad je MySQLi aan, aangezien dat minder werk is, en sneller dan PDO.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

25/05/2014 14:10:25
Quote Anchor link
@pepijn:

Dat is dan een aanbeveling om verkeerde redenen. Ik ben het dan ook niet met jouw aanbeveling eens.
 
J C

J C

25/05/2014 14:12:36
Quote Anchor link
Ik vind tijd juist 1 van de belangrijkste redenen.

Ik ben ondernemer en geen scripter, elke minuut die ik korter bezig kan zijn, met het aanpassen van al die queries die op mijn website staan, is mooi meegenomen en kan ik besteden aan andere dingen.
 
Wouter J

Wouter J

25/05/2014 14:17:05
Quote Anchor link
Zowel mysqli als pdo omzetten kost evenveel tijd. De woorden die pdo gebruikt zijn echter iets anders dan de woorden die je gewent bent met MySQL, maar voor de rest is de omzetting hetzelfde.
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

26/05/2014 08:45:31
Quote Anchor link
Frank Nietbelangrijk op 25/05/2014 11:18:13:
PDO dwingt je verder tot het gebruik van prepared statements wat de beveiliging te goede komt.

Je kan PDO ook gebruiken zonder de prepared statements en Mysqli kent ook prepared statements. De beveiling komt vanuit de parameters niet van het prepared statement ansich (alleen heeft een prepared statement zonder parameters geen zin).

Prepared statements in PDO zijn wel beter dan die van Mysqli:
- named parameters en parameter binding
- PDO werkt via de C-API van MySQL, mysqli via de parser

Dat laatste heeft (volgens de MySQL documentatie) performance voordelen.
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

26/05/2014 09:35:21
Quote Anchor link
J C op 25/05/2014 14:12:36:
Ik ben ondernemer en geen scripter, elke minuut die ik korter bezig kan zijn, met het aanpassen van al die queries die op mijn website staan, is mooi meegenomen en kan ik besteden aan andere dingen.

Dan zou ik, als je PHP-functies gebruikt, mysql_ herschrijven naar mysqli_.

De voordelen van PDO als databaseabstractielaag zijn betrekkelijk gering of nihil wanneer ze elders overboord worden gegooid: door het uitvoeren van MySQL-specifieke queries, die toch alleen in MySQL werken.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.