na overzetten script deze error:?
Warning: fopen(gras.html) [function.fopen]: failed to open stream: Permission denied in /home/simlockver/domains/simlock-verwijderen.net/public_html/management/wijzigpass.php on line 18
Warning: fgets(): supplied argument is not a valid stream resource in /home/simlockver/domains/simlock-verwijderen.net/public_html/management/wijzigpass.php on line 19
weet iemand hoe dit komt en wat ik er aan kan doen?
Warning: fgets(): supplied argument is not a valid stream resource in /home/simlockver/domains/simlock-verwijderen.net/public_html/management/wijzigpass.php on line 19
weet iemand hoe dit komt en wat ik er aan kan doen?
Permission denied
even de rechten aanpassen? chmod
even de rechten aanpassen? chmod
Permission denied....
mss niet de juiste rechten over een map?
@lol Jeroen was me net voor
mss niet de juiste rechten over een map?
@lol Jeroen was me net voor
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Tamara
heb chmod("gras.html", 0777); gedaan maar dn krijg ik deze errors:
Warning: chmod() [function.chmod]: Operation not permitted in /home/simlockver/domains/simlock-verwijderen.net/public_html/management/wijzigpass.php on line 18
Warning: fopen(.htpasswd) [function.fopen]: failed to open stream: Permission denied in /home/simlockver/domains/simlock-verwijderen.net/public_html/management/wijzigpass.php on line 19
Warning: fgets(): supplied argument is not a valid stream resource in /home/simlockver/domains/simlock-verwijderen.net/public_html/management/wijzigpass.php on line 20
Warning: chmod() [function.chmod]: Operation not permitted in /home/simlockver/domains/simlock-verwijderen.net/public_html/management/wijzigpass.php on line 18
Warning: fopen(.htpasswd) [function.fopen]: failed to open stream: Permission denied in /home/simlockver/domains/simlock-verwijderen.net/public_html/management/wijzigpass.php on line 19
Warning: fgets(): supplied argument is not a valid stream resource in /home/simlockver/domains/simlock-verwijderen.net/public_html/management/wijzigpass.php on line 20
0 weghalen ;)
werkt niet
laat is wat relevante code zien?
De 0 is goed, die moet er wel staan, zie:
http://nl2.php.net/manual/en/function.chmod.php
www-data is de gebruiker die PHP draait, en die heeft niet genoeg rechten om het bestand aan te passen.
Wat je moet doen is in linux de rechten aanpassen tot 777 met:
chmod 777 gras.html
of anders de eigenaar aanpassen met:
chown www-data gras.html
http://nl2.php.net/manual/en/function.chmod.php
www-data is de gebruiker die PHP draait, en die heeft niet genoeg rechten om het bestand aan te passen.
Wat je moet doen is in linux de rechten aanpassen tot 777 met:
chmod 777 gras.html
of anders de eigenaar aanpassen met:
chown www-data gras.html
werkt alle 2 niet::S
heb dit er bij gezet:
chown(".htpasswd","www-user");
en die chmod 777 had ik al geprobeerd
heb dit er bij gezet:
chown(".htpasswd","www-user");
en die chmod 777 had ik al geprobeerd
nee, chownen en chmodden werkt niet als het bestand uit het bereik van www-data is. Bijvoorbeeld:
Je upload je spullen, gebruiker is ftp_acc. Als dit standaard de permissies 554 meegeeft (voorbeeld), kan www-data niks veranderen omdat die laatste "4" dicteert dat jij geen schrijfrechten hebt. Dus chown(); werkt dan niet. Dan moet je de permissies aanpassen met je FTP account tot 777.
Dus chmodden met ftp acc of linux acc :)
Je upload je spullen, gebruiker is ftp_acc. Als dit standaard de permissies 554 meegeeft (voorbeeld), kan www-data niks veranderen omdat die laatste "4" dicteert dat jij geen schrijfrechten hebt. Dus chown(); werkt dan niet. Dan moet je de permissies aanpassen met je FTP account tot 777.
Dus chmodden met ftp acc of linux acc :)
heey,
het is inmiddels gelukt,
htpasswd stond op 644 , heb hem op 777 gezet en het werkte:D
bedankt iedereen!
het is inmiddels gelukt,
htpasswd stond op 644 , heb hem op 777 gezet en het werkte:D
bedankt iedereen!