Naald in een hooiberg

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pim -

Pim -

07/10/2010 22:03:36
Quote Anchor link
Kan iemand me vertellen wat de logica is achter het gebruik van soms de hooiberg en soms de naald als eerste argument?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
bool in_array ( mixed $needle , array $haystack [, bool $strict ] )
int strpos ( string $haystack , mixed $needle [, int $offset = 0 ] )
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 12:08:23
 

07/10/2010 22:06:19
Quote Anchor link
Ik geloof dat alle array functies eerst de naald hebben en alle string functies eerst de hooiberg.
Zoiets moet je dacht ik kennen voor je ZEND certificaat ofzo.
Effe google en je vind dit.
Gewijzigd op 07/10/2010 22:06:56 door
 
Jelmer -

Jelmer -

07/10/2010 22:08:23
Quote Anchor link
in_array is een functie bedacht door de mensen van PHP, strpos is een functie bedacht door de mensen achter C, die 1 op 1 beschikbaar is binnen PHP zoals zoveel C-functies.

Dat is wat je krijgt wanneer je iets wat oorspronkelijk alleen maar een tooltje voor jezelf was laat uitgroeien tot zoiets groots.
 
Pim -

Pim -

07/10/2010 22:09:18
Quote Anchor link
@Karl
Aha, dankje.

Maar dat je dat moet weten is zo'n onzin. Een normale IDE heeft toch gewoon suggesties. Dan kan je beter OOP kennis testen.

@Jelmer
Je klinkt alsof je PHP sowieso maar niks vindt ;)
Gewijzigd op 07/10/2010 22:13:00 door Pim -
 

07/10/2010 22:18:56
Quote Anchor link
Ik weet niet of je het echt zo precies krijgt bij die zend certification, want die heb ik niet gedaan. Maar je krijgt inderdaad wel lompe / lullige vragen, iig die zaten in de self test. Alleen kan ik de self test niet meer vinden.
Persoonlijk heb ik het dus niet zo op die certification, alleen al om de prijzen die ze er voor vragen.
 
Nicoow Unknown

Nicoow Unknown

07/10/2010 22:20:09
Quote Anchor link
@Pim,
Waarom is het onzin dat je dat moet weten.
Als je goed wilt worden in je vak, dan moet je ook de standaarden uit je vak kunnen, en weten waarom iets gebeurt als je iets doet.

Een elektricien moet toch ook iets van elektriciteit afweten, i.p.v. alleen maar kabels kunnen trekken?

Maar ik raad je aan om de Zend Study Guide eens door te nemen voor de gein, staan vrij veel dingen in die wel leuk zijn om te weten.
 
Jelmer -

Jelmer -

07/10/2010 22:32:00
Quote Anchor link
"Pim:
@Jelmer
Je klinkt alsof je PHP sowieso maar niks vindt ;)

Ik ben er inmiddels wel aan gewend, en kan er mee leven. (het kan natuurlijk mooier, maar nu niet meer want dan zouden alle oude script niet meer werken)

Deze vraag wordt meestal gebruikt als argument waarom PHP een slechte taal is, omdat de standaard aanwezige functies allemaal zo inconsistent zijn naamgegeven. Daar staat dan wel tegenover dat PHP met een idioot grote set standaard aanwezige functies.
 
Pim -

Pim -

07/10/2010 22:58:11
Quote Anchor link
@Karl: 200 euro voor zo'n examen is niet zo veel hoor.

@Nico: Ik snap echt niet waarom je dat zou moeten weten als je bij het schrijven van het openingshaakje de argumentatie boven je regel hebt staan.

@Jelmer: Drukt zo'n grote en altijd geladen basisfunctieset niet de prestaties?
 

07/10/2010 23:03:31
Quote Anchor link
Pim de Haan op 07/10/2010 22:58:11:
@Karl: 200 euro voor zo'n examen is niet zo veel hoor.


Dat is alleen het examen. Als je meer wilt, dan moet je dat dus of kopen of illegaal (want in de bieb hebben ze dat vast niet).
 
Nicoow Unknown

Nicoow Unknown

07/10/2010 23:07:03
Quote Anchor link
@pim, dan toch niet, als jij het zelf niet nodig vind, vooral niet doen, ik word er niet bepaald rouwig om.
 
Jelmer -

Jelmer -

08/10/2010 00:39:19
Quote Anchor link
Pim de Haan op 07/10/2010 22:58:11:
@Jelmer: Drukt zo'n grote en altijd geladen basisfunctieset niet de prestaties?


Misschien als je PHP in cgi-modus draait (waarbij het hele proces iedere keer moet worden opgestart, modules moeten worden gescanned, etc) maar voorbij de initialisatiefase zal het niet zoveel uitmaken. Puur speculatie hoor, ik weet niet in detail wat PHP tijdens het opstarten en het draaien doet.

Daar staat tegenover dat een heleboel functies nu al voor je beschikbaar zijn, en dat ze door de PHP community geoptimaliseerd kunnen worden. string-functies binnen PHP zijn sneller dan zelf functies daarvoor moeten schrijven in PHP, altijd. Daarom is PHP volgens mij ook zo populair: het neemt de beste dingen van andere programmeertalen. Het voordeel van C is de syntax. Het nadeel van C is de verantwoordelijkheid. Je compiler komt meestal met wat math functies en wat string functies, maar als iets wat jij wil er niet tussen zit (denk bijv. aan implode) dan zal je dat zelf moeten schrijven. Dan ben je heel low-level bezig, en daar, in de for-lussen en while-lussen die bits en bytes afgaan kan je een behoorlijk verschil in snelheid maken. PHP doet dat allemaal al voor je, dus een grotere standaardbibliotheek zorgt voor meer al voor jou optimaal geschreven functies .

En om MySQL even als voorbeeld te nemen, doordat dat onderdeel is van de core, en er vraag naar is dat dat beter geoptimaliseerd wordt, is er nu MySQLnd die de oude mysql client vervangt, helemaal geoptimaliseerd voor de datatypes van PHP. Ik denk dat je dat niet zou zien gebeuren wanneer het aan derden blijft om dat soort modules te leveren. Zou Oracle die PHP module moeten leveren, dan zou het waarschijnlijk niet meer zijn dan een PHP wrapper om hun standaard client, net zoals ze dan ook een Perl, Python etc. wrapper om hun standaard client heen aanbieden.
Gewijzigd op 08/10/2010 00:44:55 door Jelmer -
 
Pim -

Pim -

08/10/2010 12:02:05
Quote Anchor link
Dank voor het uitgebreide antwoord :)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.