naam van gebruiker gebruiken in website

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ronald E

Ronald E

30/05/2011 23:39:13
Quote Anchor link
is er iets om een naam van de gebruiker uit te lezen.
zo dat ik als hij zich meld kan welkom heten met zijn naam?

Groeten Ronald
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 12:38:06
 
Thomas van den Bulk

Thomas van den Bulk

30/05/2011 23:56:01
Quote Anchor link
nou, als hij zich inlogt kun je dat toch gewoon uitlezen uit de database?
 
Ronald E

Ronald E

31/05/2011 00:04:11
Quote Anchor link
maar hij is nog niet ingelogt.
 
Thomas van den Bulk

Thomas van den Bulk

31/05/2011 00:07:28
Quote Anchor link
dan zou je het opkunnen slaan met een cookie, of je kunt zijn IP opslaan, en dat linken aan een naam, en die uitlezen.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

31/05/2011 00:45:36
Quote Anchor link
Thomas van den Bulk op 31/05/2011 00:07:28:
dan zou je het opkunnen slaan met een cookie, of je kunt zijn IP opslaan, en dat linken aan een naam, en die uitlezen.


Dat lijkt me niet handig. Een IP-adres is niet persoonsgebonden. Een kantoorpand waar 100 mensen werken heeft vaak maar 1 IP-adres. Lijkt me dan raar als iedereen wordt aangesproken met "Hallo Meneer Jansen".

@Ronald: waarom wil je iemand met z'n naam aanspreken als hij / zij nog niet is ingelogd. Dit lijkt me erg onlogisch.
 
Ronald E

Ronald E

31/05/2011 00:50:54
Quote Anchor link
ik wandel eens over het internet en dan weten ze opeens me woonplaats en volgens mij ben ik ook me naam wel tegen gekomen.
ik heb het idee dat ze de map met coocies uit lezen.
 
The Force

The Force

31/05/2011 02:36:23
Quote Anchor link
Dat je de naam van degene die toevallig achter een bepaalde computer zit kan achterhalen lijkt me erg sterk. En op zijn minst erg foutgevoelig ;). Woonplaats is wat accurater te bepalen, door middel van het ipadres.
Gewijzigd op 31/05/2011 02:37:51 door The Force
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

31/05/2011 02:41:56
Quote Anchor link
Ronald E op 31/05/2011 00:50:54:
ik wandel eens over het internet en dan weten ze opeens me woonplaats en volgens mij ben ik ook me naam wel tegen gekomen.
ik heb het idee dat ze de map met coocies uit lezen.

Een website kan alleen z'n eigen bijbehorende cookies uitlezen, niet de cookies van een andere website. Volgens mij ben je een beetje paranoia ;)
 
Erwin Renkema

Erwin Renkema

31/05/2011 05:55:52
Quote Anchor link
Is trouwens wel een leuk idee. Heb wel eens iets dergelijks gezien in Debian waar je je eigen basisgegevens (selectief die je wilt) vanuit je userprofiel via de browser parsed in een header naar websites. Dit was echter zo specifiek dat dit niet conform toe te passen is. Verder lijkt me het ook geen functie dat populair gaat worden.

@Ronald E: Een website orienteer je vaak op een publiek die jij omschrijft in de content van de website. Door het aanbieden van een functionaliteit van een gebruikersprofiel kun je je bezoekers zich laten differentiëren door bijv. het instellen van voorkeursinstellingen van het uiterlijk van de site en diens gedrag op bepaalde handeling.
Gewijzigd op 31/05/2011 05:56:25 door Erwin Renkema
 
John D

John D

31/05/2011 10:16:15
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 31/05/2011 02:41:56:
Ronald E op 31/05/2011 00:50:54:
ik wandel eens over het internet en dan weten ze opeens me woonplaats en volgens mij ben ik ook me naam wel tegen gekomen.
ik heb het idee dat ze de map met coocies uit lezen.

Een website kan alleen z'n eigen bijbehorende cookies uitlezen, niet de cookies van een andere website. Volgens mij ben je een beetje paranoia ;)
Beetje off-topic maar: Een beetje anders maar het lijkt erop, Ik zocht naar een Bosch boormachine op diverse sites en nu krijg ik wanneer ik het FD lees steeds Bosch reclame voor mij kiezen. Dat kan geen toeval zijn. Reclame uitbesteed bij sites als doubleclick.dinges die je steeds langs ziet komen en die leest het cookie???
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

31/05/2011 10:19:01
Quote Anchor link
Jep, de tracking cookies.
Lang leve de Ad-blockers...
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.