name, id, description?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Laravel / PHP developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Medior PHP / Laravel Developer voor een IT-consultancy in de omgeving van Hoofddorp! Ben jij op zoek naar een leuke nieuwe uitdaging binnen een veelzijdige werkomgeving? Lees dan snel verder! Binnen dit bedrijf werk je in een ontwikkelteam, waarin je zeer betrokken bent en meedenkt over softwareoplossingen. Binnen dit Team hou je je bezig met het aanpassen, verbeteren en vernieuwen van de logistieke oplossingen. Je zult je bezig houden met de volgende werkzaamheden: Je gaat aan de hand van de wensen van klanten software ontwikkelen; Je bent bij het gehele proces betrokken;

Bekijk vacature »

Ervaren C#.NET developer

Functieomschrijving We zijn op zoek naar een ervaren C#.NET programmeur voor een moderne werkgever in de regio Prinsenbeek. Als programmeur zal je bezig zijn met het ontwikkelen van op maat gemaakte webapplicaties voor verschillende klanten, waarbij je ervoor zorgt dat complexe processen zo goed mogelijk worden ondersteund. Je takenpakket omvat onder andere: Werken met databases en dataopslagoplossingen, implementeren van beveiligingsoplossingen en het waarborgen van de beveiliging van applicaties en gegevens, evenals het schrijven van technische documentatie en gebruikershandleidingen. Het ontwikkelen en onderhouden van C#.NET-applicaties. Bijdragen aan het ontwerp en de architectuur van softwaretoepassingen. Het schrijven van hoogwaardige en herbruikbare codes.

Bekijk vacature »

Traineeship Front-end developer (WO, 0 tot 3 jaar

Functie Zoals beschreven ga je vanaf start aan de slag bij een passende opdrachtgever, hierbij kijken ze echt naar jouw wensen, kennis/ervaring maar ook de reisafstand. Momenteel hebben ze meerdere klanten waarbij ze groepen hebben opgezet wat maakt dat er diverse uitdagende kansen liggen. Naast het werken bij de opdrachtgever, en het volgen van de masterclasses, zul je regelmatig met de andere trainees in contact zijn. Niet alleen op professioneel vlak maar juist ook bij de borrels en kwartaaluitjes! Kortom; een jaar lang hard aan jezelf werken in combinatie met gezelligheid en plezier. Spreek dit jou aan? Dan komen we

Bekijk vacature »

PHP Developer Symfony

Dit ga je doen Ontwikkelen van Product Informatie Management (PIM) systemen; Werken aan zowel grotere als kleine projecten voor toonaangevende klanten binnen o.a. de retail. Hier ga je werken Als PHP Developer kom je te werken binnen een vooruitstrevende organisatie die Product Informatie Management (PIM) systemen levert aan hun klanten. Hun klanten zijn toonaangevende bedrijven binnen o.a. de retail. De organisatie zit gevestigd in regio Zwolle en bestaat uit zo'n 35 medewerkers, waarvan 30 IT. Je komt te werken binnen één van de zelfsturende development teams welke ieder verantwoordelijk zijn voor hun 'eigen' klanten. Jouw team bestaat uit 6 backend

Bekijk vacature »

Ontwikkelaar Identity & Access Management

Dit ga je doen Als Identity & Access Management Ontwikkelaar zorg jij er voor dat studenten, medewerkers en docenten de juiste benodigdheden op het juiste moment kunnen gebruiken; Het juist opslaan van onderzoeksdata en het openbaar beschikbaar stellen van publicaties (Open Access); Studenten, collega's en wetenschappers ondersteunen; Agile en Scrum werken; Technisch Applicatiebeheer; Ontwikkelen in One Identity Manager en VB.NET. Hier ga je werken Als Ontwikkelaar kom je terecht in een hecht team die zich richt op wetenschappelijke informatie en ICT. Jij bent degene die er voor zorgt dat alle informatie, uit diverse onderzoeken, bij de juiste personen terecht komt.

Bekijk vacature »

.NET Developer Medior Senior

Dit ga je doen Ontwikkelprocessen verder optimaliseren en verder ontwikkelen met C#; CI/CD-pipelines automatiseren; Herbruikbare componenten maken; Testen; Front-end pagina's gebruiksvriendelijk maken. Hier ga je werken Als .NET Developer kom jij terecht binnen een grote en internationale organisatie. Zij streven naar een positieve impact op de mens, milieu en maatschappij. Het bedrijf is oorspronkelijk een familiebedrijf en werkt aan de productie van hoogwaardige en technische systemen voor de gezondheidszorg. Momenteel willen zij betere ontwikkelprocessen creëren op internationaal gebied en staat kwaliteit en veiligheid voor hun op nummer 1! Als .NET Developer werk jij aan het ontwikkelen van verbeterde software voor

Bekijk vacature »

Frontend Developer

Dit ga je doen Door ontwikkelen van het online platform Deel uitmaken van verschillende ontwikkelteams Meedenken over UI/UX vraagstukken Uitdragen van Front-end binnen de organisatie Hier ga je werken Deze organisatie, gevestigd in de omgeving van Amsterdam, is een grote onderwijs instelling met meerdere vestigingen en een groot aantal studenten. Zo telt deze organisatie +/- 35.000 gebruikers. Bij deze organisatie staat jouw ontwikkeling centraal en is er veel ruimte voor eigen initiatieven. In samenwerking met jouw team ga jij de online omgeving verder ontwikkelen. In de rol van Front end Developer zal jij 50% van jouw tijd werken in het

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET ontwikkelaar start jij in een ontwikkelteam met 7 .NET developers. In ons team werken er drie senior .NET developer, twee medior .NET developers en twee junior .NET developers. Er is dan ook genoeg senioriteit in ons team om jou te kunnen bieden wat jij nodig hebt! Wij werken in scrum en hebben drie wekelijkste sprints. Daarnaast doen wij minimaal vier keer per jaar een release. Ons platform is ontzettend complex en groot. Het is dan ook in het begin belangrijk dat jij de processen gaat begrijpen. Jij krijgt dan ook een cursus om beter te begrijpen

Bekijk vacature »

C# Unity Developer

Functieomschrijving Ontwikkel jij mee door applicaties te bouwen die bijdragen aan het optimaliseren van processen? Voor een erkende werkgever in regio Tilburg zijn wij op zoek naar een Unity C# Developer die graag de uitdaging aangaat! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je bent een luisterend oor naar klanten en vertaalt hun wensen door naar bruikbare software; Je werkt aan innovatieve softwareoplossingen voor het verbeteren en/of vernieuwen van processen; Je bent verantwoordelijk voor het uitvoeren van updates/aanpassingen aan de reeds draaiende applicaties. Bedrijfsprofiel Je komt te werken voor een internationale werkgever in regio Tilburg. Samen met een vooruitstrevend team

Bekijk vacature »

Software Developer

Functie omschrijving Heb jij affiniteit met ICT en een WO diploma in de pocket? Dan ben je hier aan het juiste adres. Voor een opdrachtgever in Amsterdam zijn wij op zoek naar kandidaten die (enige) ervaring hebben met Java, Javascript, C of C++. Je zal door middel van trainingen worden opgeleid tot een volwaardige Software Developer. Er wordt tijdens de training natuurlijk veel aandacht besteedt aan de vaktechnische aspecten, maar er gaat ook veel aandacht uit naar jouw persoonlijke ontwikkeling. Bedrijfsprofiel Bij deze opdrachtgever in de omgeving van Amsterdam zoeken ze meerdere enthousiaste kandidaten die hun carrière willen starten met

Bekijk vacature »

SQL Developer

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Jij gaat in deze functie aan de slag met uitdagende projecten en het creëren van maatwerk software, vooral middels SQL. Iedere klant/project is weer anders, maar dat maakt dit bedrijf en de functie erg uniek & uitdagend. Verder heb je de volgende taken: Ontwikkelen en ontwerpen van SQL databases. T-SQL wordt hierbij gebruikt als programmeer laag; Optimalisatie van query's, voor een verbeterde efficiency; Begeleiden van junior developers, mits je dit leuk vindt; Heb je meer interesse in een rol als consultant, dan is dit ook mogelijk. Je heb hier meer

Bekijk vacature »

C# developer

Functie Als ervaren Software Engineer wordt jij verantwoordelijk voor het bedenken en ontwikkelen van technische (maatwerk) oplossingen voor onze klanten en dit samen met de klant af te stemmen. Jij wordt o.a. verantwoordelijk voor de doorontwikkeling het software pakket welke voor ons enorm belangrijk is. Dit pakket zorgt er namelijk voor dat wij complete productielijnen kunnen aansturen en monitoren. Daarnaast heb jij actief contact met onze hoofdvestiging om het software achter een van onze systemen te verbeteren en te herschrijven. Momenteel zijn onze C# applicaties geschreven met o.a. Winforms. Echter hebben wij de actieve ambitie om dit te gaan herschrijven

Bekijk vacature »

Randstad B.V.- Freelance Senior Fullstack Develope

Startdatum: 01.05.2023 Richttarief: € 75,00 - €85,00 Duur van de opdracht: 1 jaar Uren per week: 40 Werkmodel: Hybride, dinsdag en donderdag aanwezig op kantoor in Diemen en meer wanneer dit nodig is. Functieomschrijving: De ideale kandidaat gaat onderdeel uitmaken van een junior team binnen het foundation domein. Vanuit het foundation domein werkt dit team samen met andere foundation teams en teams uit het online domein (professionals B2B en B2C) voor het bouwen en integreren van HRM functionaliteiten (verlof en benefits) in de persoonlijke portal van Interim Professionals. Er is meer backend werk dan frontend, maar kandidaat moet beiden leuk

Bekijk vacature »

Back end developer Python, PHP

Functie Jij als full stack ontwikkelaar zult komen te werken samen met 1 PHP ontwikkelaar een PO en een flexibele schil aan ontwikkelaars . Samen ga je ervoor zorgen dat de huidige producten doorontwikkeld worden. De marketplace is geschreven in PHP Laravel en in de front end React. De roostersoftware is ontwikkeld in Python in combinatie met React in de front end. Jij zult voornamelijk (lees 75%) werken aan de roostersoftware. Momenteel ligt de uitdaging in het feit dat de roostersoftware breder schaalbaar moet worden zodat het voor meerdere flexwerkers ingezet kan worden. Verder willen ze financiële koppelingen gaan maken

Bekijk vacature »

Embedded Software Developer

Functie omschrijving Ben jij een Embedded Software Developer die affiniteit heeft met de allernieuwste technieken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Gouda zijn wij op zoek naar een Embedded Software developer. Binnen deze rol houdt jij je bezig met alle werkzaamheden die nodig zijn om een functionaliteit te bouwen. Denk aan ontwerpen, architectuur, programmeren en algoritmes. Je voert test en validatie werkzaamheden uit bij de implementatie bij de klant. Ben jij enthousiast en een echte team player? Lees dan snel verder en laat wat van je horen! Bedrijfsprofiel Onze opdrachtgever bestaat uit een groot aantal creatieve en ambitieuze ontwikkelaars. Ze

Bekijk vacature »
Ozzie PHP

Ozzie PHP

02/05/2014 18:47:53
Quote Anchor link
Hey guys...

Ik zoek een kort woord voor de naam van een constant, die de lading dekt. Ik leg het even uit.

We hebben bijv. een lijstje met constanten die een waarde vertegenwoordigen:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
dutch   = nl
english = uk
red     = 1
blue    = 2

Nu wil ik dus weten hoe je zo'n naam van een constante noemt, dus in dit geval "dutch" of "english". Ik wil namelijk een functie maken die die naam teruggeeft. Dus getXXX('nl') moet "dutch" teruggeven. Ik weet alleen geen goede functienaam. Ik dacht aan getName, maar het is eigenlijk niet echt een naam.

In code wil ik zeg maar zoiets kunnen doen:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
echo 'I speak ' . getXXX('nl'); // I speak dutch.
echo 'The car is ' . getXXX(1); // The car is red.
?>

Wie weet een leuk naam voor deze functie? Of misschien zoiets als valueToText(), alleen "text" is ook weer zo algemeen.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
echo 'I speak ' . valueToText('nl'); // I speak dutch.
echo 'The car is ' . valueToText(1); // The car is red.
?>

Het zou op zich kunnen, maar misschien is er hier iemand die nog iets beters weet?
 
PHP hulp

PHP hulp

19/03/2024 07:41:18
 
- SanThe -

- SanThe -

02/05/2014 18:53:34
Quote Anchor link
varname
pointername
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

02/05/2014 19:34:13
Quote Anchor link
>> We hebben bijv. een lijstje met constanten die een waarde vertegenwoordigen

Dus:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?
class Ozzie {
    const dutch = 'nl'
}
?>

En dan wil je de naam van de constante achterhalen?
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

02/05/2014 20:23:06
Quote Anchor link
@Ger:

Correct. Die naam kan ik wel achterhalen... maar ik wil een goede naam hebben die uitlegt wat ik doe. Ik wil dus weten hoe je "dutch" noemt. Ik zou natuurlijk kunnen zeggen getConstantName ofzo, maar ik zoek iets korters. Je zet dus eigenlijk de value om naar xxx. Maar hoe noem je dat xxx? Het is geen ID, het is geen afkorting, ja het is text, maar dat is wel weer erg algemeen. Dus ik vroeg me af of iemand er een woord voor weet wat de lading dekt.
 
Dos Moonen

Dos Moonen

02/05/2014 20:56:31
Quote Anchor link
Het klinkt alsof je de key van een map/array wilt returnen. getKey() zou dan een goede naam zijn.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

02/05/2014 21:05:47
Quote Anchor link
Hey Dos, wat je zegt klopt technisch gezien helemaal. Maar ik wil een... hoe leg ik dat uit... een meer betekenisvolle naam.

Kijk, ik wil bijvoorbeeld kunnen zeggen: echo 'Dos is wearing a ' . xxxx(3) . ' hat.';

En die xxx moet dan de functienaam zijn.

echo 'Dos is wearing a ' . getKey(3) . ' hat.';

Dit vind ik een te technische benadering. Logischer (voor mij) zou bijvoorbeeld zoiets zijn:

echo 'Dos is wearing a ' . getDescription(3) . ' hat.';

Alleen description is ook weer niet helemaal juist. Want de kleur "green" is niet echt een beschrijving. Maar wat is het dan wel? Een key of ID vind ik ook niet geschikt. En een afkorting is het ook niet. Het is een woordje dat staat voor een bepaalde value, maar hoe noem je zo'n woordje?
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

02/05/2014 21:36:07
Quote Anchor link
Of je drukt het niet goed uit, of je bent fout bezig.
Als jij een constante hebt, wat voor zin heeft het dan om de naam daarvan te achterhalen?
Die weet je immers al want daarvoor is het een constante.
Gewijzigd op 02/05/2014 21:36:49 door Ger van Steenderen
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

02/05/2014 21:46:02
Quote Anchor link
Haha, ja dat klopt. Een voorbeeldje...
Stel ik sla jou als persoon op in mijn database. Dan zeg ik Ger is een man (1) en heeft bruin (5) haar. Ik verzin maar even wat.

In de database staat dan bij Ger, gender:1 en hair_color:5
Nu wil ik bijv. een keer een overzicht van mijn users tonen. Dan is het handig als ik aan de hand van die 1 en 5 de benamingen weer kan oproepen, zodat ik zie dat Ger een man met bruin haar is. Daar wil ik dan bijv. die functie voor gebruiken.
 
Reshad F

Reshad F

02/05/2014 21:56:14
Quote Anchor link
Ozzie misschien moet je geen voorbeeld geven maar de ECHTE scenario even voorleggen. Als het uiteindelijk allemaal met kleine tenen en grote tenen te maken heeft heb je niks aan getName. Overigens zou ik gewoon doen getKey() en de parameter wat je meegeeft zal dan de waarde hebben die jij nodig acht dus in bijv.

getKey('green')
 
Dos Moonen

Dos Moonen

02/05/2014 21:59:04
Quote Anchor link
getGender($gender_from_database) of Gender::from($gender_from_database)
getHairColour($hair_colour_from_database) of HairColour::from($hair_colour_from_database)

Hoe jij het beschrijft is veel te magisch als je het mij vraagt.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

02/05/2014 22:04:55
Quote Anchor link
@Reshad.. het is precies andersom. Stel ik wil de kleur invoeren, dan zou ik zoiets doen:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
$user
= 'Reshad';
$user->setFavoriteColor(color::green); // hier wordt een constante gebruikt
?>

Nu haal ik jouw gegevens uit de database en dan staat er bij favorite_color bijv. een 5. En dan wil ik die 5 weer kunnen terugbrengen naar 'green'.

Bijv. echo 'Reshad\'s favorite color is ' . getKey(5);

@Dos:

Ik snap wat je bedoelt, maar ik wil een functie waarmee je de betekenis dus weer teruggeeft aan een value. Je zult ergens die vertaalslag weer moeten maken.

Ik had gedacht dat er misschien een standaard-woord voor was, maar blijkbaar dus niet. Ik ga nog even verder over denken... thanks.
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

02/05/2014 22:07:44
Quote Anchor link
Ik begin al aardig grijs te worden hoor ;-)
Maar dat is ook geen constante, want morgen ga ik naar de kapper.

Maar ik zie echt niet hoe je daar functies omheen moet gaan bouwen, volgens mij ben je een beetje aan het reverse engineeren
Gewijzigd op 02/05/2014 22:16:14 door Ger van Steenderen
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

02/05/2014 22:29:59
Quote Anchor link
>> Maar dat is ook geen constante, want morgen ga ik naar de kapper.

Hehe :)

Hoe stel jij dan voor dat ik het moet aanpakken? Laten we even het voorbeeld van gender nemen. Om het geslacht in te stellen zijn ISO waardes opgesteld. Als ik me niet vergis: 0->onbekend, 1->man, 2->vrouw, 9->niet van toepassing. Op dit moment weet ik die waardes nog, maar over een maand niet meer. Daarom wil ik dus constanten gebruiken. Als iemand een man is, dan wil ik in mijn code dit kunnen doen:

$user->setGender(gender::male);

Dat is natuurlijk hartstikke handig en duidelijker dan $user->setGender(1);

Maar die 1 wordt wel opgeslagen. Als ik vervolgens die 1 weer ophaal uit de database, dan wil ik daar weer "male" van kunnen maken. Dat is toch juist handig lijkt me?
 
Dos Moonen

Dos Moonen

02/05/2014 22:50:40
Quote Anchor link
Het probleem is dat 1 de ene keer bij 'wit' hoort omdat je een haarkleur verwacht, en een andere keer bij 'male' omdat je een gender verwacht. 1 heeft geen context. Verschillende functies/methoden creëren context.

gender is zeker een interface na dat andere topic van je? Dan heb je alleen maar constanten tot je beschikking.

Als je er nou op deze manier een class van maakt:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
<?php

final class Gender {

  const UNKNOWN = 0;
  const MALE = 1;
  const FEMALE = 2;
  const NOT_APPLICABLE = 9;

  public static function from($value) {
    static $names = ['UNKNOWN', 'MALE', 'FEMALE', 'NOT_APPLICABLE'];

    foreach ($names as $name) {
      if (constant(__CLASS__ . '::' . $name) === $value) {
        return $name;
      }
    }


    throw new InvalidArgumentException('No matching gender for value ' . $value);
  }


  // no instances allowed
  private function __construct() {}

}


?>


"Dat is toch juist handig lijkt me?"
Ja, maar de manier waarop je het werkend wilt hebben is veel te magisch.
Gewijzigd op 02/05/2014 23:15:13 door Dos Moonen
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

02/05/2014 23:20:50
Quote Anchor link
Dos, dankjewel voor je codevoorbeeld.

Vraag 1: hoe gebruik je dit dan? Zo?

echo 'Dos is een ' . gender::from(1);

Dat zou inderdaad ook kunnen en is niet eens zo verkeerd. Dit is inderdaad een optie.

Je hebt gelijk dat 1 de ene keer bij 'male' hoort en de andere keer bij 'wit'. Dus daarom dacht ik dus aan een getDescription method. Dus op deze manier. Wat vind jij hiervan?

echo 'Dos is een ' . gender::getDescription(1);

Wat vind je dan beter? getDescription() of from()? Voor jouw idee valt in ieder geval zeker ook iets te zeggen.

Wat beftreft jouw code... (en nu moet ik oppassen als onopgeleid programmeur... gniffel gniffel)

Wat ik er persoonlijk niet prettig aan vind, is dat je de constanten ook in de from method benoemt. Op 2 plekken dus. Dat betekent dat als je ooit een constante toevoegt, wijzigt of verwijdert, je dit op 2 plekken moet doen.

Mijn idee is dan om een abstract class te maken met als child de Gender class. In die abstracte class zet ik dan die from() of getDescription() method. Via een reflection class haal ik een array met de constanten op. Die array draai ik om, zodat de keys de values worden. Die array sla ik vervolgens op in de abstracte class zodat deze slechts eenmaal gegenereerd hoeft te worden. En aan de hand van de value die binnenkomt, geef ik dan de naam van de constant terug. Op deze manier kan ik die abstracte class hergebruiken, en hoef ik in de child classes alleen nog maar de constants toe te voegen. Goed idee?
 
Wouter J

Wouter J

02/05/2014 23:27:28
Quote Anchor link
http://www.phphulp.nl/php/forum/topic/oop-hoe-consante-terugkrijgen/94745/#679963

Ik wordt gek...

We beginnen met een vraag over een naam, van 2 dingen die totaal niks met elkaar te maken hebben, namelijk landennamen en kleuren. Vervolgens gaat de vraag niet meer over deze dingen, maar over geslachten. Een half uurtje daarna gaat het ook niet meer over de naam en binnen 5 uur zijn we weer terug op de vraag in je vorige topic...
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

02/05/2014 23:29:09
Quote Anchor link
Haha... het gaat nog steeds over de naam van de method Wouter. Discussieer gezellig mee :)
Goede suggesties zijn welkom.
 
Dos Moonen

Dos Moonen

03/05/2014 09:29:09
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
<?php

  public static function from($value) {
    static $names;

    if ( ! $names) {
      $class = new ReflectionClass(self::class);
      $constants = $class->getConstants();
      $names = array_keys($constants);
    }


    foreach ($names as $name) {
      if (constant(__CLASS__ . '::' . $name) === $value) {
        return $name;
      }
    }


    throw new InvalidArgumentException('No matching gender for value ' . $value);
  }


?>


Tada, nu werkt het met reflection.

Had PHP maar first class enums...

Edit: oh, en wat die twee namen betreft moet je zelf maar kiezen, dat doe je uiteindelijk toch wel.
Gewijzigd op 03/05/2014 09:30:18 door Dos Moonen
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

03/05/2014 15:40:56
Quote Anchor link
Thanks Dos!

Wat doe jij nu eigenlijk op de 4e regel als ik vragen mag?

static $names?

Ik wil trouwens geen foreach loop gebruiken maar een class property (als dat lukt) met als keys de values en als values de namen van de constants. Dan kan ik kijken of de value is set, en dan meteen de naam van de constant teruggeven. Dan ben ik die foreach loop kwijt namelijk.
 
Dos Moonen

Dos Moonen

03/05/2014 16:53:21
Quote Anchor link
"static $names?"
PHP heeft ook statische variabele binnen functies, het zelfde idee als statische variabele binnen classes alleen minder flexibel omdat het alleen binnen die functie te gebruiken is.

http://3v4l.org/13gHJ

"Ik wil trouwens geen foreach loop gebruiken maar een class property (als dat lukt) met als keys de values en als values de namen van de constants. Dan kan ik kijken of de value is set, en dan meteen de naam van de constant teruggeven. Dan ben ik die foreach loop kwijt namelijk."

Prima, sla array_flip($constants) op in de statische variabele en je kunt isset() gebruiken. Het was alleen als voorbeeld/inspiratie bedoeld.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

03/05/2014 18:11:08
Quote Anchor link
>> PHP heeft ook statische variabele binnen functies, het zelfde idee als statische variabele binnen classes alleen minder flexibel omdat het alleen binnen die functie te gebruiken is.

Ik moest even 3x kijken wat je nu bedoelde, maar ik snap 'm nu. Wat grappig :) Wist ik niet eens.

>> Prima, sla array_flip($constants) op in de statische variabele en je kunt isset() gebruiken. Het was alleen als voorbeeld/inspiratie bedoeld.

Yes, top! Dankjewel voor het meedenken Dos!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.