Netjes maken formulier(en)

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Frontend Developer - Leeuwarden

Frontend Developer – Leeuwarden Als Frontend Developer bouw jij mee aan het onderwijs van de toekomst! In een scrum team werken met jonge en enthousiaste collega’s, moderne technieken, ruimte voor eigen ontwikkeling en op een proactieve wijze kunnen meewerken aan innovatie binnen het onderwijs. Magister is het state-of-the-art softwarepakket dat scholen in het voortgezet onderwijs op alle fronten ontzorgt. Van leerlingenadministratie tot het ondersteunen van individuele leerlijnen, van toegang tot digitaal lesmateriaal tot het plannen van het lesrooster. In de Magister app bedient Magister ruim 2,5 miljoen gebruikers waarvan, dagelijks meer dan 600.000 unieke. Hiermee is Magister de absolute marktleider

Bekijk vacature »

Oracle Apex developer

Bedrijfsomschrijving My client is a technology company based in Den Bosch, the Netherlands. They specialize in providing innovative software solutions to clients, and they are currently looking for an experienced Oracle Apex developer to join the IT team. Functieomschrijving As an Oracle Apex developer, you will be responsible for designing, developing, and maintaining web-based applications using Oracle Apex. You will work closely with project managers, business analysts, and other developers to ensure that clients' needs are met and that the software solutions are of the highest quality. Responsibilities: Design, develop, and maintain Oracle Apex applications. Work with project managers and

Bekijk vacature »

Senior .NET developer

Klaar voor een nieuwe uitdaging? Welke technologieën gaan schuil achter de dagelijkse energievoorziening? Als senior .NET developer bij Kenter maak jij samen met je team het verschil, zowel voor de interne organisatie als voor eindklanten. Samen bouwen jullie aan innovatieve dienstverlening met behulp van de nieuwste technologieën en tools. Het is een functie met veel vrijheid, goede arbeidsvoorwaarden én je draagt jouw steentje bij aan de energietransitie. Klinkt dit als iets voor jou? Lees dan verder of solliciteer direct! Wat ga je doen als senior .NET developer? Als senior .NET developer bij Kenter (onderdeel van Alliander) ben je van onschatbare

Bekijk vacature »

Als Lead PHP developer bijdragen aan het onderwijs

Functie Als Lead PHP developer zet je samen met het team en de andere lead developers de technische lijnen uit als het gaat om het ontwikkelen van de applicaties en bepaal je samen met de PO waar elke sprint aan gewerkt zal worden. Je kunt op basis van een user story een goede aanpak formuleren en een planning opstellen, en andere hierin meenemen. Wanneer je team code schrijft verwacht je degelijke oplossingen, bij voorkeur gebruik makend van Domain Driven Design. Je ziet toegevoegde waarde in het beoordelen van het werk van collega’s om zo samen te streven naar hoge kwaliteit

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Medior/senior Fullstack developer

Functie Onder begeleiding van 3 accountmanagers waarvan er 1 binnen jouw expertise je aanspreekpunt zal zijn ga je aan de slag bij diverse opdrachtgevers. Hij of zij helpt je bij het vinden van een passende en uitdagende opdracht. Hierin houden ze uiteraard rekening met jouw situatie, ervaring en (technische) ambities. De opdrachten duren gemiddeld één tot 2 jaar. Hierdoor kun je je ook echt vastbijten in een project en als consultant impact maken. Naast de opdracht ben je regelmatig met je collega’s van de IT-afdeling om bijvoorbeeld onderlinge kennis te delen, of nieuwe trends te bespreken. Ook worden er regelmatig

Bekijk vacature »

Software Developer PHP

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Voor een opdrachtgever in de regio van Geldrop ben ik op zoek naar een Software Developer PHP. Jij krijgt een rol met veel verantwoordelijkheid in een groeiende organisatie. In deze functie werkt je voornamelijk remote en op een vast moment kom je met het team samen, om samen te werken en nieuwe doelen te bepalen. Wat ga je doen? Je wordt verantwoordelijk voor de interne applicatie; Je zorgt voor de doorontwikkeling van de applicatie: zowel back-end, front-end; De basis van het werk betreft front-end technieken; Periodiek bepaal je samen met

Bekijk vacature »

Fullstack Developer

Functieomschrijving Heb je kort geleden jouw HBO diploma ICT development behaald? Of zit je nog aan het begin van je carrière en heb je affiniteit met C#.NET? Voor een erkende werkgever in de omgeving van Oosterhout zijn wij op zoek naar een fullstack developer. Als C#.NET developer werk je samen met een vooruitstrevend team aan het ontwikkelen van maatwerk software voor klanten. Je hebt affiniteit met SQL, maar nog belangrijker is dat je kennis en ervaring hebt met C#.NET. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Het ontwikkelen van onze high-availability en high-performance backend; Je begint de dag rond 8:30

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Om half 9 kom jij binnen en pak jij als eerst natuurlijk een bakje koffie of thee. Vervolgens ga jij je voorbereiden op de stand-up van kwart voor 9. Zijn er bijvoorbeeld dingen waar jij nog tegen aan loopt? Of is er nog code die getest of gereviewd moet worden? Vervolgens starten jullie met de stand up en na de stand up zoeken jullie elkaar op en gaan jullie aan de slag. Als team met 6 developers werken jullie in drie wekelijkse sprints. Het einde van een sprint is altijd op een donderdag zodat jullie op vrijdag de demo

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

WordPress & Azure Developer

Dit ga je doen Zowel front- als back-end development aan de online website omgeving; Het up-to-date houden van alle WordPress-sites; Koppelingen maken tussen applicaties; Meedenken en adviseren over verbeteringen; Development door middel van WordPress, Javascript, HTML en CSS; Werken binnen Scrum/Agile team. Hier ga je werken Voor een grote overheidsinstelling in Den Haag zijn wij opzoek naar een WordPress developer, met kennis en ervaring op het gebied van Azure. De organisatie zit in een grote transitie waarbij de gehele website/online omgeving vernieuwd zal gaan worden. Binnen dit Scrum/Agile team ben je verantwoordelijk voor deze grote migratie/ombouw van de omgeving. De

Bekijk vacature »

.Net Front-end Ontwikkelaar

Wij zoeken een .Net Front-end Ontwikkelaar! Omschrijving Kun jij snel schakelen en ben je stressbestendig? Dan zoeken wij jou! Als .Net Front-end Ontwikkelaar help je mee aan de webapplicatie die over de hele wereld door allerlei bedrijven wordt gebruikt. Je werkt daarnaast mee aan nieuwe en verbeterde functionaliteiten en helpt met het oplossen van bugs. Over de opdrachtgever Je komt te werken in een ambitieus team dat zich blijft ontwikkelen. Dit is alle informatie die we nu kunnen delen over de werkplek. Als jij de .Net Front-end Ontwikkelaar bent voor deze job, vertellen we je snel nóg meer. Eisen Heb

Bekijk vacature »

Fullstack developer - medior

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie willen werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Dordrecht zijn wij op zoek naar versterking voor op de afdeling Software Development! Als Fullstack developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Werkzaamheden Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook regelmatig met

Bekijk vacature »

Back-end programmeur

Functieomschrijving Heb jij kort geleden jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een uitdagende werkgever in omgeving Waalwijk zijn wij op zoek naar een enthousiaste softwareontwikkelaar met kennis of ervaring met C# en SQL. In een uitdagende rol als C#.NET Developer werk je samen met een enthousiast en informeel team aan het bouwen van maatwerk software voor variërende klanten. Verder ziet jouw takenpakket er als volgt uit: Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je houdt je bezig met het ontwikkelen

Bekijk vacature »

Medior Front-end Developer

Bij Getnoticed doen wij wat we leuk vinden, websites bouwen en online marketing. Voor veel van onze klanten doen we dan ook allebei. Wel zo fijn om campagnes te draaien voor conversiegerichte websites die in eigen beheer zijn. In onze vestiging in Nederweert zit onze development afdeling en worden de websites gebouwd. Op dit moment zijn we op zoek naar jou: dé Medior Front-end Developer die net als wij, het hoofd boven het maaiveld durft uit te steken! In het kort Even een paar punten die omschrijven wat deze toffe baan inhoudt: Het uitwerken van designs tot functionele layouts Je

Bekijk vacature »
D B

D B

15/11/2012 10:42:12
Quote Anchor link
Hallo,

Ik ben ondertussen van mijn tabellen afgestapt, en heb nu mijn formuliervelden proberen te maken zonder tabellen.

Maar, nu is mijn opmaak natuurlijk niet netjes.

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit nu het beste opmaak?
Zelf dacht ik op 1 of andere manier een breedte mee te kunnen geven aan de gewone tekst (niet in tekstvak).
Ook word mijn '2de formuliertje' (weet niet of ik 2 submit knoppen in 1 formulier kan zetten). op de volgende regel geplaatst, terwijl dit eigenlijk allemaal op 1 regel zou moeten staan.

Afbeelding
Gewijzigd op 15/11/2012 10:46:15 door D B

PHP hulp

PHP hulp

26/05/2026 10:35:13

Erwin van Hoof

Erwin van Hoof

15/11/2012 10:59:17
Quote Anchor link
Hoi Danny,

Waarom zou je geen tabel gebruiken om dit netjes te maken?

Groet,

Erwin van Hoof
SiteOn

Martiveen -

Martiveen -

15/11/2012 11:01:29
Quote Anchor link
Het is geen schande om hier een tabel voor te gebruiker.
Maar als je het echt niet wilt kan je <div> gebruiken om dit te groeperen.

D B

D B

15/11/2012 11:03:04
Quote Anchor link
Omdat ik eigenlijk overal lees dat het beter is om tabellen te mijden, ook vind validatie een formulier binnen een tijd niet valide. En meestal weten ze hier wel wat betere/mooiere oplossingen voor dit soort problemen :)

Toch alvast bedankt voor je meedenken.

Martiveen -

Martiveen -

15/11/2012 11:04:35
Quote Anchor link
Het is niet goed om tabellen te gebruiken voor web layout.
Maar voor formulieren was het dacht ik ok ;)

D B

D B

15/11/2012 11:09:03
Quote Anchor link
Aha,

Weet je toevallig of ik 2 submit buttons aan 1 formulier regel kan hangen?
En, is het met simpel html mogelijk om een tekstvak te maken waar tekst in staat, maar dat je die niet kunt wijzigen?
Of kom je dan toch al vlug bij javascript?

Stefan WM

Stefan WM

15/11/2012 11:09:41
Quote Anchor link
Het mooiste is natuurlijk om dit met divs te doen maar tabellen zijn geen schande!

Martiveen -

Martiveen -

15/11/2012 11:22:56
Quote Anchor link
http://w3schools.com/tags/tag_input.asp
Het is mogelijk, maar je kan niet van die waarde uitgaan aangezien het client side sowieso veranderd kan worden.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

15/11/2012 11:29:56
Quote Anchor link
Mensen, tabellen moet je alleen gebruiken voor tabulaire gegevens, ofwel gegevens die in een tabel staan.

Tabellen zijn niet bedoeld om een formulier op te maken.

Martiveen -

Martiveen -

15/11/2012 11:34:40
Quote Anchor link
Maar het is geen schande ;)

Chris PHP

Chris PHP

15/11/2012 11:37:03
Quote Anchor link
@Ozzie,

Sorry maar tabellen worden nog steeds gebruikt voor het uitlijnen en stylen van je formulieren, hier is niets mis mee. Div is natuurlijk de nieuwe manier, maar grote site's zoals Tweakers.net gebruikt ook gewoon tabellen voor hun formulieren. (Kijk op hun regisreren pagina in de broncode).

Dus nee je moet het niet alleen maar voor gegevens uit tabellen gebruiken, je kunt het ook gewoon gebruiken voor je formulieren (geen pagina layouts!!!).

Ozzie PHP

Ozzie PHP

15/11/2012 11:38:03
Quote Anchor link
Alles kan, maar anno 2012 loop je dan wel achter de feiten aan.

Chris PHP

Chris PHP

15/11/2012 11:41:31
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 15/11/2012 11:38:03:
Alles kan, maar anno 2012 loop je dan wel achter de feiten aan.

Welke feiten zijn dat dan? Noem eens concrete feiten waar iemand achteraan zou lopen als hij via een tabel zijn 'formuier' styled.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

15/11/2012 11:43:52
Quote Anchor link
Ik bedoel dat je in deze tijd de opmaak zo veel mogelijk via css dient te regelen en niet via tabellen. Dit is toch een algemeen bekend gegeven? Een formulier kun je gewoon via css vormgeven en het is dus niet nodig en wenselijk om daar tabellen voor te gebruiken. Als jij dat wel wilt doen, dan is dat prima. Daar ben je vrij in.

Chris PHP

Chris PHP

15/11/2012 11:50:28
Quote Anchor link
Nou met formulieren werkt het prima, je kunt 'makkelijker' uitlijnen met minder 'code' dan met puur CSS. Vervolgens kun je natuurlijk wel met css je tr, td, etc stylen en zo een combi gebruiken.

Maar ik vind je standpunt hierop wel heel fel moet ik zeggen, blijkbaar is het nog niet zo algemeen bekend aangezien tweakers (sinds dit jaar een nieuwe huisstijl!) ook tabellen gebruikt en site van het jaar is geworden op meerdere punten.

Stefan WM

Stefan WM

15/11/2012 11:52:50
Quote Anchor link
@Ozzie ik snap je punt en ben het ook eigenlijk wel met je eens. Maar wie bepaald dat eigenlijk? Ik denk dat het iets is wat je afspreekt met het team (ontwikkelaars) wat er aan werkt. Het is niet dat het verder nadelen of voordelen heeft om het één of het andere te kiezen als ze beide de mogelijkheid bieden die je zoekt.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

15/11/2012 12:11:14
Quote Anchor link
Stefan, het is net wat je zelf wilt. We zien de laatste jaren een positieve ontwikkeling, namelijk dat html en opmaak steeds meer gescheiden zijn. Tegenwoordig vrijwel volledig.

Even terug in de geschiedenis. HTML, en dus ook websites, was / waren bedoeld als informatie-overdracht. In de begintijd was het niet de bedoeling om grafische elementen te tonen. Het was puur bedoeld als een overdrachtsmiddel van informatie. Enkele jaren later kwam daar verandering in. De ontwikkelaars wilden hun websites er leuker uit laten zien. Ze ginen werken met verschillende lettertypes en kleurtjes. Het grootste probleem was echter het positioneren van elementen op een pagina. CSS bestond toen nog helemaal niet! De oplossing? Tabellen!!!

Met tabellen was het heel goed mogelijk om een pagina op te maken precies zoals je dat wilde. Echter, de opmaak (de tabellen) stond kris-kras door de HTML code heen en het was niet heel erg overzichtelijk. Zeker niet als de tabellen ook nog eens genest waren (tabellen in tabellen). Een <tr> of <td> verkeerd of niet afsluiten en de hele pagina zag er niet meer uit. De oplossing? CSS!!!

Via CSS scheiden we de HTML code van de opmaak. Dit is veel en veel onderhoudsvriendelijker. Het is de bedoeling om alle opmaak via CSS te regelen. Dat is vandaag de dag de "standaard".

Dat een site als tweakers hiervan afwijkt moeten ze zelf weten. Daar hecht ik totaal geen waarde aan. Ook grote sites leven niet altijd de "regels" na, maar dat wil niet zeggen dat jij dat dan ook moet doen. Als je buurman in de sloot springt, spring jij dan ook in de sloot? Afijn, ik hoop dat het duidelijk is wat ik probeer te zeggen.

Op het gebied van webdesign en programmeren zijn er heel veel manieren hoe je iets kunt doen. Het is raadzaam om volgens de standaarden in de "branche" te werken. Als je daarvan af wil wijken... mijn zegen heb je. Ik geef alleen maar aan hoe je idealiter te werk zou moeten gaan. Wat iemand met mijn advies doet, is aan hem / haar.

Erwin van Hoof

Erwin van Hoof

15/11/2012 12:11:31
Quote Anchor link
Ik zou hier zeker voor een tabel gaan.

Hier een mooi overzicht van tabellen opmaken
top-10-css-table-designs

Groet,

Erwin van Hoof
SiteOn

Ozzie PHP

Ozzie PHP

15/11/2012 12:16:25
Quote Anchor link
@Erwin: als je op die pagina kijkt zie je dat er alleen maar tabulaire data in de tabellen staat, en geen formulieren. Dat is niet voor niets ;-)

Offtopic:

p.s. Het is niet nodig om onder ieder bericht je naam te plaatsen.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.