Newby vraag versturen Form database
Ik durf het bijna niet te vragen maar probeer het.
Ik ben kompleet nieuw met php en ik wil graag dat de input van mijn form die ik in dreamweaver gemaakt hebt wordt opgeslagen in een database tabel. Ik heb een MSQl database.
Hierop wil ik een mail ontvangen met de input van mijn form en een soort gegenereerde ticketnummer.
Ik denk dat ik een sendform script moet gebruiken en daarin de id-naam gelijkstellen ? Waar kan ik hulp hiervoor vinden? of wie kan ff helpen ?
Moet ik een tabel maken in MYSQL of moet dit in excel hiervoor? Het gaat maar om een simpele form eigenlijk maar ik weet niet waar ik het zoeken moet.
Gr,
Starringstars
Ik ben kompleet nieuw met php en ik wil graag dat de input van mijn form die ik in dreamweaver gemaakt hebt wordt opgeslagen in een database tabel. Ik heb een MSQl database.
Hierop wil ik een mail ontvangen met de input van mijn form en een soort gegenereerde ticketnummer.
Ik denk dat ik een sendform script moet gebruiken en daarin de id-naam gelijkstellen ? Waar kan ik hulp hiervoor vinden? of wie kan ff helpen ?
Moet ik een tabel maken in MYSQL of moet dit in excel hiervoor? Het gaat maar om een simpele form eigenlijk maar ik weet niet waar ik het zoeken moet.
Gr,
Starringstars
Ja zo'n antwoord had ik al wel verwacht. Ik ben al wel ver gekomen omdat ik de form heb kunnen maken alleen werkt het phpscript niet. De mail functie niet. Ik krijg geen mail binnen.
Stukje relevante code misschien? Geen heel script dus.
Nee klopt. Ik wil voor nu alleen me form input in me mail krijgen. Moet er dan een $ voor me ID staan in dreamweaver?
Ik ben het nu ook aan het opzoeken
Ik ben het nu ook aan het opzoeken
Code (php)
Hoe maken we een form en valideren we deze?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Tikkes C
Is dit wat voor je?
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63