Nieuw browser venster

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jan

Jan

16/10/2007 10:05:00
Quote Anchor link
In een oudere versie van mijn site opende ik gewoon in een link een nieuw browster venster met nieuwe inhoud:

<a href="syllabus.php" target="_blank">Syllabus</a>

dat werkte prima en bij iedereen.

Nu wil ik graag voordat de pagina in een nieuw browservenster wordt geopend wat php code uitvoeren. Nu gebruik ik deze code:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
----php code---
<
SCRIPT LANGUAGE="javascript">
<!--

window.open ("syllabus.php","","menubar=no, toolbar=no, location=yes, resizable=yes")
-->

</SCRIPT>

---php code---
?>


Gevolg is dat het nieuwe browservenster als popup wordt gezien, bij de meeste mensen in eerste instantie wordt geblokkeerd, bij Norton al helemaal problemen oplevert (workaround gevonden) etc. etc.

Doe ik dit wel goed? Is er een betere manier om een nieuw browser venster te openen zonder dat het als popup wordt gezien, net als bij het aanklikken van een link die een extern of blanc target definieerd, zoals ik dat eerst had?

bvd, Jan
 
PHP hulp

PHP hulp

17/05/2024 10:16:46
 
Mebus  Hackintosh

Mebus Hackintosh

16/10/2007 10:07:00
Quote Anchor link
doormiddel van een ajax request zouw je dit kunnen doen:)
 
TJVB tvb

TJVB tvb

16/10/2007 10:09:00
Quote Anchor link
je kunt toch ook in het nieuwe venster eerst het document voor php code aanroepen en dat die daarna doorverwijst naar de pagina.
En als het een pagina van je eigen website is kun je daarin toch die php code include?
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

16/10/2007 10:19:00
Quote Anchor link
Maak iets van een popup.php met daarin je php code, gevolgd door een include o.i.d.

Dan ken je eenvoudig die popup.php aanspreken met bijvoorbeeld;

<a href="popup.php?pagina=test" target="_blank">link</a>

Vervolgens voerd popup.php eerst je code uit, en include daarna test.php.
 
Jan

Jan

16/10/2007 10:29:00
Quote Anchor link
TJVB: dat zou kunnen maar daarmee verschuif ik een deel van de code naar een plaats waar ik die eigenlijk niet wil hebben. maar het zou zeker een optie zijn. Dank je wel.

Arjan: Kan ook inderdaad. Dank je wel.

Ik zal nog eens laten bezinken wat het meest wenselijk is in mijn situatie.

Jan
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.