nieuw forum bericht

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

JeffreyG

JeffreyG

23/05/2007 16:35:00
Quote Anchor link
ik ben bezig met een eigen forum aan het maken
nu loop ik alleen tegen een probleem op... hoe gebruikers kunnen zien of er een bericht is is natuurlijk makkelijk
maar de bekeken berichten is natuurlijk voor iedereen uniek
dat kan ik dus niet doen op basis van datum

ik heb geen idee hoe ik het aan moet pakken, bij alles kom ik vast te liggen

iemand tips voor een mogelijke aanpak? er hoeft echt geen script voor me geschreven worden, ik moet alleen even weten waar ik moet beginnen

Edit:
sorry vergeten mijn manier te plaatsen...

ik dacht de volgende tabel:
ongelezen
-gebruikersnummer
-topicnummer

en bij het posten van een nieuw bericht dat dan voor iedere gebruiker een nieuwe rij aangemaakt word
en dat dan bij het bekijken van het topic de rij van jouw gebruikersnummer met topicnummer uit de database verwijderd word
naar mijn idee word dit dan heel erg zwaar, dus er moet een minder zware manier zijn
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door JeffreyG
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 17:51:30
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

23/05/2007 16:49:00
Quote Anchor link
Ik zou juist een tabel 'gelezen' maken, anders ga je enorm veel data opslaan.

-UserID
-TopicID
-LaatstePost

Als een gebruiker een topic opend haal je een lijst op met allemaal posts. Die laatste posts sla je op. Dan ben je er al :).
 
Emiel Klein

Emiel Klein

23/05/2007 17:26:00
Quote Anchor link
Zou de datum van iemands laatste bezoek bewaren in de database. Vervolgens laat je iemands nieuwe berichten sinds zijn laatste bezoek als niet gelezen zien.
In een sessie bewaar je welke van de nieuwe berichten gelezen zijn.
 
JeffreyG

JeffreyG

23/05/2007 17:28:00
Quote Anchor link
en ik maar de hele tijd moeilijk denken... :/
bedankt voor het ophelderen ;)
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

23/05/2007 17:28:00
Quote Anchor link
TeQ, Stel ik open sochtends een topic, maar een ander topic heb ik geen tijd voor. smiddags log ik in en dan heb ik volgens jou ook dat 2e topic 'bekeken'? Nee, mijn oplossing is logischer ;).
 
Emiel Klein

Emiel Klein

23/05/2007 20:04:00
Quote Anchor link
@arjan

Jou oplossing is inderdaad beter als je het heel compleet wilt houden. Zelf vind ik het als bezoeker genoeg om te zien wat er nieuw is sinds mijn vorige bezoek.

Wellicht dat je onze 2 oplossingen ook kunt combineren om te voorkomen dat je uiteindelijk een database vol id's van gelezen berichten krijgt. En je na een jaar, wanneer het logisch is dat alles nieuw is niet wordt lastig gevallen dat alles als ongelezen gemarkeerd is.
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

23/05/2007 20:37:00
Quote Anchor link
Een database kan _vol_ staan met simpele nummertjes, hij word er echt niet trager van. 1 miljard records? Geen probleem... Het kost je practisch geen rekenkracht of extra query's en ik zou niet weten waarom je het niet zou doen. Natuurlijk kan je data verwijderen naar een bepaalde tijd, maar waarom?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.