Nieuw hier + enkele vraagjes

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Kimberly Lemmens

Kimberly Lemmens

04/06/2012 07:29:59
Quote Anchor link
Hallo iedereen!

Ik zal mij eerst eventjes voorstellen. Mijn naam is Kimberly Lemmens en ik ben van België, Limburg. Ik zit nog op de Hogeschool en heb volgend jaar mijn eindwerk voor de boeg (opdracht hieronder).

Ik heb enkele weken geleden de opdracht gekregen om een Access-database (met 28 tabellen, 48 query's, 80 formulieren en 13 rapporten, 20 van de 28 tabellen staan in een aparte 'gegevensdatabase') om te zetten naar een gebruiksvriendelijke website waar leerlingen en leerkrachten op kunnen inloggen en factuurtjes maken, elkaar beoordelen, elkaar opdrachten geven (eigenlijk een soort virtueel kantoor creëeren in een website die gelinkt is aan een database)

Ik heb eigenlijk maar 1 groot probleem, ik krijg exact 315 dagen om de opdracht te maken (1 academiejaar) en ik heb alleen wat kennis van Javascript en VB (visual basic). Voor de rest heb ik nog nooit gewerkt met PHP of MySQL.

Daardoor heb ik dus enkele vraagjes:
- is het mogelijk om zoiets groots te realiseren in 1 jaar, zonder enige voorkennis?
- kan je de Access-database omzetten naar MySQL via een bepaalde tool of moet je alles zelf opnieuw maken?
- Zijn er online enkele goede stappenplannen te vinden voor beginners die alles in het detail uitleggen en toch makkelijk te lezen zijn?

Alvast bedankt en hopelijk kunnen jullie mij helpen.
 
PHP hulp

PHP hulp

20/05/2024 04:36:12
 
Frank WD

Frank WD

04/06/2012 07:41:56
Quote Anchor link
Kimberly,

Ten eerste welkom op het forum.
Ik zou deze topic even door lezen. Met name de reactie's van Wouter J.
Klik

Hier word namelijk de zelfde vraag gesteld met nodige handige info.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

04/06/2012 08:47:54
Quote Anchor link
315 is zeker genoeg hoor... heerlijk zoveel tijd :-)

Maak voor jezelf eerst eens een stappenplan en als dat klaar is kun je het hier posten. Wij kunnen dan wel zeggen of het (globaal) klopt. Als het stappenplan klaar is kun je aan de slag en als je tussentijds vragen hebt kun je die hier stellen.

Succes!
 
Kimberly Lemmens

Kimberly Lemmens

04/06/2012 20:54:01
Quote Anchor link
Alvast bedankt voor jullie hulp.

Hebben jullie ook een antwoordje op mijn tweede vraagje want dat is nogal dringend en daar vind ik geen antwoord van terug op het forum.

Ik ga de uitdaging aannemen en hopen dat ik snel leer :p
 
Reshad F

Reshad F

04/06/2012 21:21:18
Quote Anchor link
realiseren ervan kan wel denk ik, als je er 1 jaar voor hebt en niks anders ( school ofzo ) maar alleen hier op richt kan het makkelijk. de access database kan gewoon geexporteerd/importeerd worden volgens mij.

voor het beginnen met php zou ik hier even een aantal tutorials doornemen. een paar handige zijn.

- http://www.phphulp.nl/php/tutorial/overig/beginnersfouten-tegengaan/763/
- www.phptuts.nl
- https://developer.mozilla.org/nl/ ( deze is meer voor html/css/js enzo )
 
Erwin H

Erwin H

04/06/2012 21:25:36
Quote Anchor link
Over dat omzetten naar mysql van een access database, waar je naar zou moeten zoeken is het dumpen van de database. Normaal gesproken krijg je dan de create table statements voor de tabellen en alle data die erin staat (in sql formaat). Op die manier zou je in een keer de tabel structuur plus data eruit kunnen halen en in kunnen voeren in je mysql database.

Alleen, dat schijnt met Access dan weer wat lastiger te zijn (natuurlijk). Ik heb zelf vrij weinig ervaring met Access, maar dit kwam ik tegen. Hopelijk kan je er iets mee.... ik niet, want ik heb geen Access :-)
http://www.tc.umn.edu/~hause011/article/Export_MS_Access.html
 
Kimberly Lemmens

Kimberly Lemmens

04/06/2012 21:46:48
Quote Anchor link
Euhm, ik zit in mijn laatste jaar hogeschool en moet de website maken na mijn schooluren... Dus tot zover de haalbaarheid :)

jullie zijn snel in het reageren waarvoor mijn dank. Morgen eens proberen om de database om te zetten. Ik hou jullie op de hoogte!

Een vriendin van mij had het idee om de website te maken in asp en sql server, geld is niet het probleem, ik vraag mij alleen af wat het beste is als leek, asp of php, wat leert het snelste en werkt voor een beginner het makkelijkste. Mijn vriendin zij ook dat asp werkt met visual basic (ik ken een beetje vb, maar is dat genoeg voor asp?) Kan je met asp evenveel als PHP?

Ik weet dat het wat veel vragen zijn, maar ik vraag het liever aan pro's dan te sukkelen...
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

05/06/2012 07:11:43
Quote Anchor link
PHP en ASP(.NET) verschillen niet zoveel in mogelijkheden. PHP is wel een stuk eenvoudiger aan te leren. Voor ASP heb je wel een Windows server nodig, en daarnaast moet je dus ook nog eens SQL Server aanschaffen, maar je kunt met ASP ook gewoon met MySQL werken (.NET connector).

Wat betreft de conversie van Access, kijk eens hier naar. Deze tool zet ook je Access formulieren om naar HTML formulieren, scheelt je hoop werk ;-)

@Erwin
Je kunt niet zomaar 1 op 1 een dump van het ene naar het andere database systeem overzetten. Bv MSSQL en PostGres kennen geen auto_increment.
 
Erwin H

Erwin H

05/06/2012 08:44:17
Quote Anchor link
@Ger,
Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in. Er zullen inderdaad wel wat verschillen kunnen zijn die je handmatig moet bekijken en eventueel aanpassen.
 
Reshad F

Reshad F

05/06/2012 09:46:48
Quote Anchor link
Ik heb op school asp gehad en als je daar geen verstand van hebt is het moeilijk te leren binnen een jaar, naast het feit dat php makkelijker te leren is heb je ook veel hulp voor om forums' zoals deze.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.