Nieuwe computer

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Lars Groot

Lars Groot

06/11/2010 22:30:09
Quote Anchor link
Beste,

Ik heb een nieuwe computer nodig.
Ik moet er wel een aantal simpele spelletjes goed op kunnen spelen (GTA VC, SA, RCT3, MSTS, MSFS etc.).
Verder ook goed kunnen internetten.

Ik heb deze uitgezocht:
http://planemania.nl/overig/alternate.pdf
Hebben jullie hier op of aanmerkingen op?
Of tips/tops?

M'n budget is maximaal. 400€.

Bedankt alvast!

Lars
P.S.
Normaal koop ik inderdaad geen AMD, maar ik wil het voor één keer proberen, aangezien het erg in je portemonnee scheelt.
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 06:07:56
 
Jordi Kroon

Jordi Kroon

06/11/2010 22:59:38
Quote Anchor link
wat je kan doen is 2 partities maken
waarop je de ene alle spellen zet en de andere gewoon data

ook voor zulke spellen als rct3 heb je een goede videokaart en grafische kaart nodig
je hebt geen extreem goede pc nodig maar ik neem aan dat met die onderdelen rct3 en de andere spellen het goed zullen moeten doen
 
Lars Groot

Lars Groot

07/11/2010 09:32:26
Quote Anchor link
Oké
Ik heb net de voeding vervangen door een goedkopere ;), met wat minder watt weliswaar, maar volgens mij moet het nog goed werken.

Verder heb ik er ook 2GB ram geheugen extra bij in gedaan.

Dan geeft die aan dat dat alleen voor 64-Bit systemen is.
Maar als ik Windows 7 64-BIT installeer, werkt toch 4GB wel zonder problemen?
(PDF bestand updated)

Bedankt alvast!

Lars
 
Bas IJzelendoorn

Bas IJzelendoorn

07/11/2010 12:24:28
Quote Anchor link
Hmm,

Opzich een prima werk PC. Maar als je echt wil gamen (wat ik lees), dan voldoet deze pc nu, Wil je GTA 4 spelen, dan wordt er toch wel het advies gegeven om 1 gb videokaart te hebben. Zelf ben ik misschien luxe gewend en ben me ervan bewust dat niet iedereen een PC kan kopen waar alles er op en eraan zit.

Vraag 1:
Waarom heb je een computer nodig? (huidige kapot of toe aan vernieuwing)

Vraag 2:
Hoelang zou je evt. met de huidige door kunnen gaan.

Tip:
Zelf zou ik door sparen voor een net wat betere computer. Ik denk dat je op den duur een beetje met deze computer achter de feitjes aan zal gaan lopen. Zeker als je wil gaan gamen. 512 mb videokaart is momenteel gemiddeld wel het minimum vereiste voor games.
 
Lars Groot

Lars Groot

07/11/2010 12:37:59
Quote Anchor link
1) Ik heb een laptop, maar die is een beetje oud, dus daarom wou ik een PC ernaast.
2) Met de laptop niet zo lang, 1-3 jaar misschien.

En wat dacht je dan van deze video kaart:
http://www.alternate.nl/html/pcbuilder/productDetail.html?searchClass=graphicscardPCIe&artno=JCXSVE&cn=1

Lars
 
- Ricardo -

- Ricardo -

07/11/2010 12:41:25
Quote Anchor link
Lars Groot op 07/11/2010 12:37:59:
1) Ik heb een laptop, maar die is een beetje oud, dus daarom wou ik een PC ernaast.
2) Met de laptop niet zo lang, 1-3 jaar misschien.

En wat dacht je dan van deze video kaart:
http://www.alternate.nl/html/pcbuilder/productDetail.html?searchClass=graphicscardPCIe&artno=JCXSVE&cn=1

Lars


Niet zo lang, 1-3 jaar :P ? Ik koop elke 2 jaar een nieuwe laptop (ik heb alleen een laptop, wel ook voor gaming) en verkoop de oude. 3 jaar is best lang, en zeker voor laptops.

En die videokaart is wel een stuk beter inderdaad.
 
Jan-Jelle Kester

Jan-Jelle Kester

07/11/2010 12:50:07
Quote Anchor link
Als ik een tip mag geven: op sites als hardware.info zijn een heleboel mensen met een heleboel verstand van computers die je prima advies kunnen geven, en ook met kwaliteitsonderdelen/levensduur/budget rekening houden. Misschien kun je daar ook een topic aanmaken. (En ja, daar ben ik zelf actief.)

De 5770 is op zich een prima kaart, ik heb zelf een overgeklokte versie (MSI R5770 Hawk), hier valt prima mee te gamen. 4 GB geheugen is geen overbodige luxe. Het prijsverschil tussen een X2 en een X3 is ook niet bijster groot, dat valt te overwegen. Voedingen heb ik zelf niet zo veel verstand van, maar op hardwarefora kunnen ze je vast vertellen welke goed zijn (wattage zegt lang niet alles!). Misschien loont het ook om te kijken in de PC adviezen van hardware.info en tweakers.net?

Edit: Ik heb zelf AMD (een Phenom II X4 965), en er is echt niets mis mee, wel wat goedkoper dan Intel.
Gewijzigd op 07/11/2010 12:51:09 door Jan-Jelle Kester
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.