Nieuwe kolomnaam toevoegen over meerdere tabellen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Allan de Bruin

Allan de Bruin

09/05/2011 12:08:52
Quote Anchor link
Helaas kon ik niets vinden op de site dus vandaar deze post.

Er zijn een aantal tabellen waar dezelfde kolomnamen zijn.
Echter moet er in elke tabel hier een nieuwe kolom bij, met dezelfde naam. In dit geval 'name_taal'.

Met ALTER TABLE kan je een nieuwe kolomnaam toevoegen, echter kan je hier ook mee meerdere tabelen mee updaten?

Op http://dev.mysql.com...ter-table.html zag ik niet iets wat hier op leek of keek ik eroverheen?

Alvast bedankt!
 
PHP hulp

PHP hulp

27/04/2024 05:41:34
 
Kees Schepers

kees Schepers

09/05/2011 12:12:19
Quote Anchor link
Je wilt dus met een ALTER TABLE commando meerdere kolommen in meerdere tabellen toevoegen?

Waarom zou je dat willen overigens? Als ik het goed begrijp dan.

En klinkt ook als een slecht datamodel overigens, als je dynamisch velden moet toevoegen.
 
Allan de Bruin

Allan de Bruin

09/05/2011 12:16:07
Quote Anchor link
Slecht datamodel...ja..helaas...is al een bestaande database dus kan er weinig aan veranderen.
De reden dat ik wil doen is omdat er 8 tabellen zijn waar deze kolom in toegevoegd moet worden. Aangezien het een een werkje is wat misschien vaker zal voorkomen straks dacht ik dat het veel makkelijker zou kunnen met een script.

Wat ik wil is maar 1 nieuwe kolom toevoegen in deze 8 tabellen.

Maar is dat mogelijk?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

09/05/2011 12:17:22
Quote Anchor link
je zult losse queries moeten gebruiken per tabel.
 
Allan de Bruin

Allan de Bruin

09/05/2011 12:37:22
Quote Anchor link
helaas...daar was ik al bang voor :(
 
Kees Schepers

kees Schepers

09/05/2011 13:08:19
Quote Anchor link
Met PHP -> MySQLi kun je geloof ik wel meerdere queries uitvoeren in een statement, is dat niet een oplossing dan?
 
Allan de Bruin

Allan de Bruin

09/05/2011 17:09:01
Quote Anchor link
Ik ga dat eens proberen. Thanks voor de snelle reacties.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.