Nieuwe PHPhulp

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: 1 2 3 ... 36 37 38 volgende »

Robert Deiman

Robert Deiman

06/01/2010 16:46:00
Quote Anchor link
Even voortbordurend op de reacties bij 'Lancering nieuwe versie PHPhulp bekend' maar een topic geopend. Dit is mijn reactie op de laatste paar posts, ze zijn gequote dus daarvoor hoeft niet worden teruggegrepen naar dat nieuwsbericht.

Jonathan schreef op 06.01.2010 14:47:
Denken jullie dat een ratingsysteem zoals op Tweakers hier werkt? Ik denk het zeker niet. Op Tweakers lopen bijna alleen maar professionals rond. Mensen reageren vaak enkel als ze wat inhoudelijks te zeggen hebben. Het ratingsysteem is daar mooi omdat er erg veel gebruikers zijn en er content is die gerate kan worden.

Hier is (gok ik) de helft van de topics gestart door een beginner met een simpele vraag. Qua posts gok ik dat zo'n 20% misschien interessant is. Als we dan met een ratingsysteem gaan werken zouden er misschien 100 goede PHPhulpers zijn die altijd te zien zijn, maar meer niet.

Wat m.i. wél een enorme verbetering zou zijn, is dat bezoekers aan kunnen geven of een post 'het antwoord' was, een beetje zoals op Yahoo Answers (als ik mij niet vergis). Als dit qua weergave duidelijk zichtbaar is (andere achtergrondkleur bijvoorbeeld) is het voor anderen makkelijk om de goede posts er tussenuit te pikken.

Natuurlijk verschillen deze twee systemen niet zo veel, maar ik denk dat ze beide op andere soorten contact gericht zijn. Een echt ratingsysteem is goed toepasbaar wanneer er niet naar een to-the-point oplossing gezocht wordt (als in een forumtopic) maar meer wanneer er een leuke en inhoudsvolle discussie gehouden wordt (als onder een nieuwspost, op Tweakers). Een optie om aan te geven of een bepaalde post een goed antwoord op je vraag was is ideaal voor op een forum en een wat positievere benadering dan de eerste methode.
@Jonathan
Ik denk inderdaad dat dat kan werken en dan vooral op reacties als "google it" die dan 3 keer onder elkaar door verschillende users worden gegeven. Misschien als deze reacties ook niet in de postcount meetellen dat dit al redelijk helpt dit te voorkomen. Helemaal voorkomen kan je het niet, maar eigenlijk zit er nu aan dat soort reacties geen straf/ nadeel, waardoor ze te gemakkelijk worden gegeven.

Ook bij de nieuwsberichten worden de reacties gerate, en dat werkt ook prima. Ze zijn default niet zichtbaar voor bezoekers, tenminste niet de inhoud van het bericht, wel dat er een bericht is, maar met account kan je ze evt wel weer zien, dat is in te stellen. Het voordeel is dan dat er geen bonus is als ze gewoon maar een berichtje posten. Misschien kan ook iets als een "score" bij reacties (met name bij scripts/ reviews handig) worden ingevoerd, helemaal niet zinnig is -2, niet zinnig -1, ok 0, goed +1, zeer goed +2. Ook hierop kan je + dan wel minpunten verdienen, bij teveel minpunten (zegge -50 ofzo) kan je geen reacties meer plaatsen bij tutorials/ scripts, of dat je reacties by default al niet meer zichtbaar zijn. Dit helpt vooral het geven van onzinnige reacties ontmoedigen, maar dat is ook de bedoeling van het systeem.

Een post die "het antwoord was" is op zich een heel leuk idee, maar soms zijn er meerdere posts die gezamelijk het antwoord vormen. Geen probleem op zich, maar dat maakt het niet eenvoudig om "een antwoord als het antwoord aan te geven". Ik zal dit doorbrieven aan Bas (als die het niet al heeft gelezen) via de mail.

Topics meteen sluiten lijkt me geen goed plan, wat wel kan is de gebruiker een berichtje sturen dat zijn topic niet in het lijstje wordt getoond, en dat bij aanpassingen van het topic dit wel weer wordt getoond. Het loont dan om een goede topicstart te schrijven, omdat je dan meteen zichtbaar blijft.

Duidelijjke faqs enzo lijkt me wel slim, maar daar is wel over nagedacht (heb ik ergens gehoort eerder, zal het nog eens navragen) maar een goede zoekfunctie en misschien een "related" systeem bij verschillende topics met eenzelfde (soort) onderwerp.

Pepijn schreef op 06.01.2010 16:18:
Maar hoe moet ik dan aan de 500 posts komen op de nieuwe phphulp zonder beginner vragen te kunnen beantwoorden?

@Pepijn
Ik denk dat we de beginners wel hun vragen moeten laten stellen, maar het zoeken gewoon beter/ gemakkelijker moeten maken. Dat scheelt al heel veel, ook voor anderen om te verwijzen naar een bepaald topic voor de oplossing.
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 14:44:16
 

06/01/2010 16:54:00
Quote Anchor link
Wanneer u tijd te veel heeft, ik heb hier nog een idee liggen voor een website.

Eerst zien dan klagen, hij is er nog niet dus wat zit iedereen nou toch te zeuren?
Wacht gewoon eens rustig af als dit een -k- systeem is kan Bas dit er altijd weer uitschakelen of uit gooien.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door
 
Kumkwat Trender

Kumkwat Trender

06/01/2010 16:54:00
Quote Anchor link
Quote:
Ook hierop kan je + dan wel minpunten verdienen, bij teveel minpunten (zegge -50 ofzo) kan je geen reacties meer plaatsen bij tutorials/ scripts, of dat je reacties by default al niet meer zichtbaar zijn. Dit helpt vooral het geven van onzinnige reacties ontmoedigen, maar dat is ook de bedoeling van het systeem.

lol, ik ken mensen hier die aan vriendjespolitiek werken... dat vergroot de kans dat je er snel uit ligt ;p gezeluuggg
 
Pepijn

Pepijn

06/01/2010 17:47:00
Quote Anchor link
Mensen die onzinnige reacties plaatsen worden door de andere gebruikers wel streng toegesproken. Daarnaast kan iemand 50 accounts aanmaken en 50x stemmen.
 
Joakim Broden

Joakim Broden

06/01/2010 18:06:00
Quote Anchor link
maareeeee 6 januari? dat is het vandaag toch? Of is er soms vertraging?
 
Thijs X

Thijs X

06/01/2010 18:11:00
Quote Anchor link
Pepijn schreef op 06.01.2010 17:47:
Mensen die onzinnige reacties plaatsen worden door de andere gebruikers wel streng toegesproken. Daarnaast kan iemand 50 accounts aanmaken en 50x stemmen.


Dan kan je altijd nog met een soort karma punten systeem werken, dat je eerst wat moet verdienen voordat je anderen ook kan raten.

Oetzie schreef op 06.01.2010 18:06:
maareeeee 6 januari? dat is het vandaag toch? Of is er soms vertraging?


Helaas een vertraging, ik dacht zelf laat ik even kijken of Bas niet stiekem toch de nieuwe versie erop had gezet. ( Wat wel een goede grap was geweest )
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Thijs X
 
Mr.Moe

Mr.Moe

06/01/2010 18:15:00
Quote Anchor link
Is er al bekend hoe het rating systeem juist gaat verlopen. Er is wel gezegd dat het iets gelijkaardigs gaat worden als dat van Tweakers, maar niet dat het exact hetzelfde gaat worden. Misschien moet Bas even melden hoe het ratingsysteem juist werkt, dan kunnen we met zijn allen eens kijken of dit wel gaat werken of niet en kunnen we de voor en nadelen even naast elkaar leggen. Dan kan het systeem mss nog een beetje bijgeschaafd worden alvorens de website online staat. Want nadien het hele systeem om gooien is ook geen stijl.

Op punten als dit had Bas de community misschien wat inspraak moeten geven.
 
Pepijn

Pepijn

06/01/2010 18:20:00
Quote Anchor link
Quote:
misschien wat inspraak moeten geven.

Daar doen dictators niet aan :P
 
Bas Php

Bas Php

06/01/2010 18:56:00
Quote Anchor link
6 januari???
volgens mijn klok is dat vandaag:P
 

06/01/2010 19:02:00
Quote Anchor link
Bas schreef op 06.01.2010 18:56:
6 januari???
volgens mijn klok is dat vandaag:P

Zouden jullie alsjeblieft even willen lezen?

De deadline voor de nieuwe phphulp is twee weken later geplaatst, naar negentien januari 2010.

Hopelijk valt dat op.
 
Niels K

Niels K

06/01/2010 19:11:00
Quote Anchor link
Wacht eens we moeten nog iemand feliciteren...
 
Robert Deiman

Robert Deiman

06/01/2010 19:25:00
Quote Anchor link
Bas heeft wel aan mij gevraagd om mee te denken en ik ben dat dus ook aan het doen. Probeer jullie daar ook bij te betrekken om zo een completer overzicht van verschillende ideeën te krijgen en daar dan de beste ideeën uit te filteren. Zo worden jullie er ook een beetje bij betrokken.

Als dat vriendjespolitiek slaat op het ratingsysteem, dat zou kunnen, maar ik was ook niet van plan dat iedereen kon stemmen op die berichten (is volgens mij bij Tweakers ook niet zo).

Slaat het op dat ik iets meer weet en er wel een beetje bij betrokken ben, dat is een combinatie van factoren maar ik:
ken Bas niet persoonlijk (hij mij dus ook niet)
ben een tijd lang Mod geweest
heb Bas zelf gevraagd hoe het er voor stond en aangeboden waar mogelijk te helpen.

Zo, dan is dat ook de wereld weer uit, maar terug ontopic:
Ik heb hier nog geen verdere ideeën langs zien komen van jullie en dat was wel waarvooor ik dit topic heb gestart!
 
Pepijn

Pepijn

06/01/2010 19:34:00
Quote Anchor link
Ik heb een idee, laten we een foto van Doutzen in het nieuwe design verwerken!
 
Onbekend Onbekend

Onbekend Onbekend

06/01/2010 19:36:00
Quote Anchor link
Heeft iemand al toegang tot de beta?

@Robert: ideeën zijn we nu te laat mee neem ik aan, die hadden we twee jaar geleden al moeten geven, als we al input hadden in der tijd.

Ik wacht echt met volle verwachting op een mailtje met een url naar de beta!
 

06/01/2010 19:37:00
Quote Anchor link
Komt er ook iets van een WYSIWYG toolbar?
Misschien is dat voor beginners wel handig. En ook voor als je lui bent en geen zin hebt om die php tags te plaatsen. Kan je gewoon knoppie klikken.


Pepijn schreef op 06.01.2010 19:34:
Ik heb een idee, laten we een foto van Doutzen in het nieuwe design verwerken!

Zucht.
 
Pepijn

Pepijn

06/01/2010 19:39:00
Quote Anchor link
Quote:
Zucht.

was sarcastisch bedoeld
 
GaMer B

GaMer B

06/01/2010 19:41:00
Quote Anchor link
De vote-manier bij Tweakers is zo wiskundig onderbouwd, dat het vrijwel feilloos is. Een klein percentage van de 'normale gebruikers'-stemmen wordt genomen (laat zeggen 20%) en de rest (80%) wordt door moderator- en admin-stemmen genomen.

Hierdoor wegen de stemmen van de moderators en admins zwaarder dan de normale gebruikers en zullen nutteloze stemmen worden rechtgetrokken.
 
Pepijn

Pepijn

06/01/2010 19:42:00
Quote Anchor link
Is het bij Tweakers mogelijk om admins en mods te raten?
 
GaMer B

GaMer B

06/01/2010 19:50:00
Quote Anchor link
Pepijn schreef op 06.01.2010 19:42:
Is het bij Tweakers mogelijk om admins en mods te raten?


Nee, omdat die volgens mij niet kunnen reageren. Enkel en alleen stemmen en modereren.
 
Onbekend Onbekend

Onbekend Onbekend

06/01/2010 19:58:00
Quote Anchor link
Pepijn schreef op 06.01.2010 19:42:
Is het bij Tweakers mogelijk om admins en mods te raten?


Ja, maar dat wordt even zwaar mee geteld als andere ratings op posts, dus in user-geval maar iets van 20%.

Ik vind het systeem van T.net wel goed. Er wordt ook gekeken (automatisch door het systeem) hoe je rating is ten opzichte van andere ratings op de zelfde post. Dus stel ik ga alle reacties waar ik het totaal mee eens ben +2 geven en eigenlijk is het dus dikke flaming naar MS en de users die het T.net-rating beleid volgen en netjes -1 geven voor flaming en zo zijn er 20 mensen die -1 geven en ik de enige ben die +2 geeft, en dat meerde malen doe, dan word ik ge-de-moderator-iseerd. Maar again, hier is 90% van alle posts op zo wel forum als reacties spam, flaming, lolletjes en offtopic. Dus hier gaat zoiets nooit werken. Althans, niet zoals het in de toekomst zo door zal blijven gaan. Niet dat ik hier iets mis mee vind, ik vind het hier meer relaxed omdat ik hier gewoon iemand kan zeggen wat ik vind en m'n mening geven en licht offtopic kan gaan.

Ik zal altijd blijven voor de anarchie. Dus geen rating systeem, geen mods, geen admins. Zo is het internet in de basis bedoelt, helaas kwam er al snel partijën die dat verpestte en regels op gingen stellen. Maar zoals je hier ziet op dit moment, alles loopt prima zonder mods. De enige topics die gesloten werden waren topics die newbies/beginners opende en nergens op sloegen. Als het mijn keus zou zijn zouden er geen mods zijn. En al helemaal geen ranken-systeem, dat zal alleen maar spanning verhogen.
 
TJVB tvb

TJVB tvb

06/01/2010 20:07:00
Quote Anchor link
Ik ben het bijna geheel met Tommy eens (wordt eng ;) )
Het zou heel mooi zijn als mods eigenlijk niks meer te doen hadden dan misschien even een topic van categorie verplaatsen en eventueel een keer uitleggen wat bumpen is.
Rating e.d. van berichten lijkt me niet echt passen.
 

Pagina: 1 2 3 ... 36 37 38 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.