Nieuwe portfolio

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: 1 2 volgende »

Mikey Van den Berghe

Mikey Van den Berghe

05/03/2012 14:55:29
Quote Anchor link
Ben voor mezelf een nieuwe portfolio gaan maken en zou er graag wat feedback op krijgen :).

http://ninplay.nl/portfoliov2/
 
PHP hulp

PHP hulp

29/04/2024 10:26:14
 
Albert de Wit

Albert de Wit

05/03/2012 15:00:24
Quote Anchor link
gedownloadde template?
 
Mikey Van den Berghe

Mikey Van den Berghe

05/03/2012 15:01:05
Quote Anchor link
Nee, zelf ontworpen en gecodeerd.
 
Albert de Wit

Albert de Wit

05/03/2012 15:03:30
Quote Anchor link
netjes

groene en witte text moet je zwart houden
Gewijzigd op 05/03/2012 15:03:57 door Albert de Wit
 
Mikey Van den Berghe

Mikey Van den Berghe

05/03/2012 15:05:10
Quote Anchor link
Ik heb al eerder geprobeerd de tekst zwart te maken, maar dit geeft een zeer lelijk effect, vind ik.
 
- SanThe -

- SanThe -

05/03/2012 15:09:47
Quote Anchor link
Maar nu is het voor mij bijna niet te lezen.
 
Albert de Wit

Albert de Wit

05/03/2012 15:10:59
Quote Anchor link
klopt... wit en lichtgifgroen heeft soms ook een enorm negatief effect op kleurenblinden. Zelfs voor de meeste mensen kan het lastig zijn. Niet dat je kleurenblind bent SanThe
 
Mikey Van den Berghe

Mikey Van den Berghe

05/03/2012 15:11:06
Quote Anchor link
Enige suggesties buiten zwart? Heb het nogmaals geprobeerd, maar vind het de hele stijl totaal verpesten.
 
Albert de Wit

Albert de Wit

05/03/2012 15:13:17
Quote Anchor link
donkergroen dan?
 
Erwin H

Erwin H

05/03/2012 15:16:11
Quote Anchor link
Je kan wel met groen en wit werken, maar je moet zorgen dat er genoeg contrast is tussen de achtergrond en de tekst. Op de site van W3C kan je een formule vinden voor contrast tussen twee kleuren: http://www.w3.org/TR/AERT#color
Als je jouw kleuren invult en de contrast waarde is niet groot genoeg dan is het verstanding om de kleuren aan te passen. Bijvoorbeeld door de lichtste van de twee lichter te maken en de donkerste donkerder.
 
Albert de Wit

Albert de Wit

05/03/2012 15:18:45
Quote Anchor link
@Erwin H +1
 
Mikey Van den Berghe

Mikey Van den Berghe

05/03/2012 15:29:58
Quote Anchor link
Kleur vervangen naar (zeer) donkergrijs, hopelijk is het beter :).
 
Gerhard l

gerhard l

05/03/2012 15:37:17
Quote Anchor link
Ziet er goed uit, alleen ik vind de balk met verschillende kleurtjes niet echt passen.. de combinatie met grijs en groen vind ik wel mooi!
 
Reshad F

Reshad F

05/03/2012 15:53:43
Quote Anchor link
ziet er netjes uit, alleen de HOME daar stoor ik me aan ik zou het eerder een ander kleurtje geven als je het zo wilt hebben, of nog beter gewoon weg en de active menu gewoon dezelfde kleur als de hover geven.
 
Wouter J

Wouter J

05/03/2012 16:46:26
Quote Anchor link
DESING
- Menu veel te groot lettertype, staat er nu zo schreeuwerig
- groene kleur in combinatie met wit en grijs staat er goed! Alleen niet die 14 andere kleurtjes in de borders
- Linear gradient in de content staat niet mooi en hoort ook niet bij dit design
- tekst in header erg weinig contrast. Maakt dit beter: http://contrastrebellion.com/
- Bij menu hover komt er opeens een andere groene kleur bij, die ik niet zo vind passen bij de rest.
- zorg dat het logo klikbaar wordt en dat je dan naar de homepagina terug keert, dit is normaal

CODE
- Yahhoeeee! HTML5!!! :D
- Je moet altijd direct na <head> je charset definiëren: <meta charset=utf-8>
- .container1 en .container2, verzin beter namen voor je classes. Omschrijf zo goed mogelijk wat ze voorstellen.
- #featuredgradient onnodig, plaats dit gewoon als background-image van het #featured element
- gebruik geen <b> tags meer, maar <strong> tags.
- alle .kleinkleur en .grootkleur element overbodig. Gebruik border-image hiervoor (of anders psuedo elementen)
- Recente werk is een lijst, gebruik hiervoor dus <ul> en <li>
- probeer je te houden aan 1 H1 element per pagina, en zoveel mogelijk uniek. Stop dus alleen de belangrijkste titel in een H1 element, in dit geval is dat Welkom op mijn portfolio. De rest hoort in lagere headings.
- gebruik het <section> element voor het featured gedeelte en het <article> element voor het artikel gedeelte.
- gebruik <aside> voor de sidebar
- bij .grootkleur in je CSS: width: px; dit is fout
- gebruik shorthand codes voor margin, padding, border, enz.
- Haal je code even door http://prefixr.com/ en zorg dat je overal de juiste prefixes gebruikt
 
Mikey Van den Berghe

Mikey Van den Berghe

05/03/2012 16:48:01
Quote Anchor link
Bedankt voor de suggestie, is inderdaad beter. Heb de hover wat lichter gemaakt en het HOME-knopje die kleur gegeven.

Toevoeging op 05/03/2012 16:53:02:

Dankje, Wouter. Zal morgen even uigebreid doornemen en dingen aanpassen. Wel wil ik even een opmerking maken over

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
width: px;


Dit zorgt ervoor dat het doorloopt over de hele breedte, hoe ver je ook uitzoomt. Het enige alternatief dat ik hierop zou kunnen verzinnen is width: 100%;, maar ik zou niet weten wat voor verschil dit maakt?

Nogmaals bedankt, morgen neem ik alles even beter door, stagedag afgelopen over 10 minuten.
 
Wouter J

Wouter J

05/03/2012 17:00:56
Quote Anchor link
Mikey,

Wat je nu hebt staan is invalid en fout. Omdat het fout is schiet de browser standaard in de default style voor dat element terug en dat is width: 100%; oplossing is dus of dit helemaal weghalen, of width: 100%; neerzetten, of width: auto; plaatsen.
 
Mikey Van den Berghe

Mikey Van den Berghe

06/03/2012 09:16:25
Quote Anchor link
Ah, dat is dan een verkeerde gewoonte geworden. Ik heb altijd het idee gehad dat width: px; de juiste code hiervoor was, ik ga dat maar eens aanpassen dan. Dankjewel :). Ga zo nog even kijken naar je andere punten.

Toevoeging op 06/03/2012 09:19:24:

Voor het logo zou ik trouwens graag willen dat je er met je muis overheen gaat, hij wat donkerder wordt. Ik bedoel geen hover met een andere kleur, maar dat hij langzaam wat donkerder wordt. Ik neem aan dat dit met Jquery gedaan moet worden?
 
Reshad F

Reshad F

06/03/2012 09:22:46
Quote Anchor link
Dit kan je inderdaad met jquery doen en er dan een tijd in meegeven
 
Mikey Van den Berghe

Mikey Van den Berghe

06/03/2012 10:10:57
Quote Anchor link
Heb je misschien een linkje oid? Ik heb geprobeerd te zoeken, maar tevergeefs. Wellicht gebruik ik de verkeerde zoekterm, maar geen idee hoe zoiets precies heet.
 
Wouter J

Wouter J

06/03/2012 14:06:09
Quote Anchor link
Je kan dit ook met CSS doen, vind ik beter. Voorbeeldje: http://tinkerbin.com/vhYiyFIC
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.