Nieuwe regels in een bestand schrijven...

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Bas Matthee

Bas Matthee

07/04/2008 12:34:00
Quote Anchor link
Ik zeg wederom hallo,

Ik ben momenteel bezig met een script om gegevens uit een database te halen, en vervolgens in een tekstbestand te schrijven. (CSV achtig) Maar hoe kan ik zorgen dat ik in dat tekstbestand een nieuwe regel begin? Een [enter] dus.

Gegroet!

edit: Ik wil eerst alle data die geschreven moet worden in één variabele hebben, en uiteindelijk alle data in een bestand zetten.... (en dus niet regel voor regel)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Bas Matthee
 
PHP hulp

PHP hulp

16/05/2024 22:41:55
 
Jacco Engel

Jacco Engel

07/04/2008 12:36:00
Quote Anchor link
Achter elke regel die je schrijft \r\n zetten.

Dan begin je de volgende keer dat je de file opend vanzelf op een nieuwe regel.

Maar waarom wil je van db naar csv-achtig?
 
Bas Matthee

Bas Matthee

07/04/2008 12:39:00
Quote Anchor link
nou, ik heb een Dynamisch formulier met data uit verschillende tabellen. NAW gegevens in de ene, en de dynamische (door klanten aangemaakte) velden in de andere. Nu wil ik dat de klant z'n aanmeldingen (voor congressen) kan exporteren naar een tekstbestand. Maar is het niet zo dat als ik er \n\r achter zet deze ook in het bestand worden geschreven? (de file moet namelijk in bijv. Notepad leesbaar zijn. en hier dus die enters bevatten.
 
Jacco Engel

Jacco Engel

07/04/2008 12:41:00
Quote Anchor link
Nee hoor :)

Eerst proberen en dan pas zeuren
 
Bas Matthee

Bas Matthee

07/04/2008 12:41:00
Quote Anchor link
;) Alvast bedankt!

edit: (Ik ben alleen bang dat als ik straks een volledige class heb geschreven ik opeens opnieuw moet beginnen omdat het dan helemaal anders moet.)

edit2: Getest, als ik \n\r doe, herkent exel 2 nieuwe regels, dus doe ik alleen \n op windows bak en \r op linux bak, maar in kladblok (zoals verwacht ;) ) plakt ie alle data op 1 regel. HELP?

laatste edit3: Heb via mail contact gehad met Jacco. Opgelost! Jacco bedankt!!!!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Bas Matthee
 
- SanThe -

- SanThe -

07/04/2008 16:01:00
Quote Anchor link
Bas Matthee schreef op 07.04.2008 12:41:
Heb via mail contact gehad met Jacco. Opgelost! Jacco bedankt!!!!

En de oplossing is ......... ?
Graag even vermelden.
 
Bas Matthee

Bas Matthee

07/04/2008 16:02:00
Quote Anchor link
Bas Matthee schreef op 07.04.2008 12:41:
edit2: Getest, als ik \n\r doe, herkent exel 2 nieuwe regels, dus doe ik alleen \n op windows bak en \r op linux bak, maar in kladblok (zoals verwacht ;) ) plakt ie alle data op 1 regel. HELP?


\n\r werkte niet zoals gewenst, maar \r\n wel! (ja, vreemd idd)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.