Nieuwe server

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2

Jeroen Spaans

Jeroen Spaans

24/03/2009 13:47:00
Quote Anchor link
websites, webapps en een exchange
 
PHP hulp

PHP hulp

06/05/2024 09:58:09
 
Jurgen assaasas

Jurgen assaasas

24/03/2009 13:50:00
Quote Anchor link
Ja maar hoeveel precies? Je hoeft geen superdikke server te kopen voor 3 websites. Bij wijze van.
 

24/03/2009 13:51:00
Quote Anchor link
Daarom.. En is het voor productie, of test?
 
Hipska BE

Hipska BE

24/03/2009 13:52:00
Quote Anchor link
Ziet er al veel beter uit dan dat vorige systeem, maar de specifiekaties zijn nog wel oppervlakkig.

De HDD lijkt een goede Server HDD, maar merk ontbreekt.
Evenals de CPU en Netwerk kaart. Snelheid is 1 punt, maar er zijn zoveel andere eigenschappen die belangerijk kunnen zijn.

Als het binnen je budget past zou ik kiezen voor nog een 2de (of 3de) HDD en in RAID te zetten, zodat je redundantie van je data hebt.
 

24/03/2009 13:54:00
Quote Anchor link
Hoort dit trouwens niet in het prachtige topic "Webservers" ?
 
Jeroen Spaans

Jeroen Spaans

24/03/2009 13:55:00
Quote Anchor link
Jaa ik kan der een raid met 6 hardeschrijven bij krijgen,,

Het betreft ongeveer 4 sites, en 3 crm applicaties die intensief worden gebruikt, eentje daarvan is hier intern en de andere zijn extern, dus productie.
 

24/03/2009 14:20:00
Quote Anchor link
"die intensief worden gebruikt", hoeveel load genereren die in totaal? Het klinkt (nogmaals, klinkt, zou best kunnen dat ze veel load genereren!) niet alsof je hier de "laatste supah snelle dubbele 8 core CPU met 16 GB ram met 4 sata raid hdd's" voor nodig hebt. (Super overdreven hierboven, sure, gaat om het princiepe)
 
Jeroen Spaans

Jeroen Spaans

24/03/2009 14:22:00
Quote Anchor link
Klopt is ook niet nodig, exchange is het zwaarste wat erop draaid.
 
Onbekend Onbekend

Onbekend Onbekend

24/03/2009 14:52:00
Quote Anchor link
Je kunt het beste een server nemen die makkelijk is uit te breiden qua HDD ruimte.

Een goeie tweedehands (dus niet out-dated) is ook een zeer goeie optie. Ik zou persoonlijk voor CentOS of Debian gaan. Niet voor een Windows install. Dat komt omdat ik meer ervaring heb met Linux servers dan met Windows servers. Als je kiest voor een Linux installatie, kun je die voor dat je je server koopt ook makkelijk testen in een VM, beetje leren hoe alles werkt enzo.

Voor een server zou ik voor de dataopslag (een) zeer snelle schijf(en) aanraden, OS op een andere HDD/SSD. 10k+ toeren is een must als je er een redelijk grote database, met veel reads en writes, op wilt draaien.
 
Frank -

Frank -

25/03/2009 17:43:00
Quote Anchor link
Wel verbazingwekkend dat je het ene moment een pc'tje als server wilt gaan inzetten en het volgende moment al met een dikke dual quadcore server komt aanzetten... Heb je eigenlijk wel uitgezocht wat je nu precies aan performance nodig hebt?

"intensief gebruik" is nogal een vaag begrip, het zegt helemaal niets. 100 gebruikers kunnen zich helemaal de rambam tikken en 1x per minuut een actie uitvoeren, dat is voor een database echt helemaal niets. Dan heb je nauwelijks 1 a 2 concurrent users op de database zitten! 4 websites op de webserver zegt wederom niets, 4x niks is helemaal niks, 1x een succesvolle site is een hoop.

Tuurlijk, wanneer je onbeperkt budget hebt gooi er maar een fraaie server tegenaan, maar de kans dat jij met bovenstaande aanpak een passende server krijgt, is niet zo groot. Ik heb niet de indruk dat je nu echt weet wat je nodig hebt, ik zie nergens een omschrijving van het aantal concurrent users, omvang van de applicaties en hoe zwaar deze applicaties zijn (processor-, geheugen- en I/O-belasting).
 

Pagina: « vorige 1 2



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.