Nieuwe website (DJ)

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Olivier Peeters

Olivier Peeters

10/04/2012 17:55:08
Quote Anchor link
Hallo iedereen,

vandaag een nieuwe website gebouwd dmv CMS Made Simple. Deze website heb ik gebouwd voor een nonkel van me, die DJ is. Gezien de inhoud & site vrij simplistisch, jong en fris ogend mag zijn (doelgroep: vooral jongeren die fuiven organiseren etc.) heb ik gekozen voor een heel simpele lay-out, maar hoe komt dit bij jullie over. Daarom graag ook hetvolgende dat ik van jullie wil weten. Is de invulling (navigatie, lay-out) van de website goed? Ben je geneigd om deze DJ te boeken met hetgene wat op de website staat? (Grote fouten in de code zijn ook welkom natuurlijk)
Alle, opbouwende, kritieken zijn welkom!

Linkje -> Website
Groeten,
Olivier
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 11:20:45
 
M grootveld

M grootveld

10/04/2012 18:07:33
Quote Anchor link
Eerste gedachten toen ik op de site kwam was: Iel. Het is echt mega standaard, en het layout is blijkbaar van http://www.freecsstemplates.org/ zij bieden echt wel betere aan dan deze. Deze bijvoorbeeld: http://www.freecsstemplates.org/preview/limitless/

En dan nog deze punten:

Afbeelding met site naam te groot. Waarom eigenlijk een afbeelding? Gebruik hier css voor, is veel netter.

Zwarte achtergrond past niet mooi bij het wit en het rode.

Engelse tekst bij een Nederlandse site?

Raar lettertype in je menu, en geen hover!
Gewijzigd op 10/04/2012 18:08:14 door M grootveld
 
Olivier Peeters

Olivier Peeters

10/04/2012 18:15:41
Quote Anchor link
Inderdaad, de template komt daarvan, al had ik eigenlijk het idee om ongeveer hetzelfde zelf te schrijven, dus op zich maakt dat niet uit.

Ik zal eens kijken of er een andere betere template is, je voorstel ziet er wel mooi uit...

Oke, zal het in CSS gaan zetten, even opzoeken en bijleren hoe die schaduw enzo moet (maar om bij te leren zijn we hier :-))..

De Engelse teksten zijn veranderd in Nederlandstalige teksten...

Lettertype is idd niet zoals allemaal, maar heeft wel iets vond ik. Zal het normaliseren. Moet er een a:hover bij in de CSS-file? Of wat bedoel je met hover?

Bedankt voor deze zeer goede tips!
Groeten,
Olivier
Gewijzigd op 10/04/2012 18:17:20 door Olivier Peeters
 
M grootveld

M grootveld

10/04/2012 18:21:52
Quote Anchor link
Je hebt nu dit in je css [voor menu]:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
#menu a:hover {
text-decoration: none;
color: white;
}


Maak daar zo iets van(kleur zelf bepalen):

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
#menu a:hover {
text-decoration: none;
color: #fff;
background: #000;
}


Wat shadows bedoel je? Text of Boxshadow? Ik neem aan tekst, maar zal beide zeggen hoe ze werken:

Voor box doe je: box-shadow: waardepx waardepx waardepx waardepx kleur;
Voor tekst shadow: text-shadow: waardepx waardepx waardepx waardepx kleur;
--

Verander 'general' en 'news' ook even, naar iets Nederlands.
Gewijzigd op 10/04/2012 18:34:16 door M grootveld
 
Joakim Broden

Joakim Broden

10/04/2012 18:22:36
Quote Anchor link
Olivier Peeters op 10/04/2012 17:55:08:
Gezien de inhoud & site vrij simplistisch, jong en fris ogend mag zijn (doelgroep: vooral jongeren die fuiven organiseren etc.)


Jong, Fris ogend? Dat komt totaal niet bij mij over? Maak eens meer gebruik van sfeerbeelden daar trigger je al veel mensen mee. Bij mij komt de website erg saai over dus zal de DJ ook wel saai zijn ;-) Smaken verschillen maar probeer meer speels over te komen, probeer eens wat nieuws. Je wilt je toch onderscheiden van de rest?

Laatst kwam ik deze toevallig tegen, ook deze website heeft min punten maar deze website bevat veel meer sfeerelementen. http://www.cafedubio.nl/



Toevoeging op 10/04/2012 18:35:08:

Ook mis ik kwa inhoud veel dingen zoals:

1) Wat zijn de kosten?
2) Wat voor apparatuur hij heeft of moet de organisatie hier zelf voor regelen?
3) Contact gegevens, dit zijn 1 van de belangrijkste dingen.. Waarom zet je er 'komt nog' bij e-mail :-s. Als de website maar half af is waarom dan al online zetten? Mensen die nu op de website komen denken van hmmm staat niks op en gaan weer weg (en komen niet meer terug omdat je geen goede indruk hebt achter gelaten)

Hopelijk kun je hier wat mee.
 
M grootveld

M grootveld

25/04/2012 10:08:46
Quote Anchor link
Nog steeds niet echt netjes..
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.