Nieuws selecteren uit database

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Michiel Elshout

Michiel Elshout

17/12/2010 16:40:29
Quote Anchor link
Hallo iedereen

ik ben relatief nieuw in OOP PHP, dit omdat we de laatste paar weken bezig zijn met OOP PHP op school. Nu heb ik een vraag over nieuws uit te database te selecteren.

Ik weet dat ik een Array() moet aanmaken van de while loop en deze waardes moet gebruiken met een foreach. Echter weer ik niet hoe en wat. Hulp zou zeer gewaardeerd worden.

Groeten,

Michiel
 
PHP hulp

PHP hulp

13/05/2024 22:01:52
 

17/12/2010 16:42:41
Quote Anchor link
Michiel Elshout op 17/12/2010 16:40:29:
(...)

Ik weet dat ik een Array() moet aanmaken van de while loop en deze waardes moet gebruiken met een foreach. Echter weer ik niet hoe en wat. Hulp zou zeer gewaardeerd worden.

(...)


Ik weet ook niet hoe of wat. Waar loop je precies tegenaan? Wat is je probleem? Heb je al eens naar een beginnershandleiding gekeken? Heb je al op php.net gekeken?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

17/12/2010 16:42:58
Quote Anchor link
Wat weet je niet en waar loop je op vast?
 
Michiel Elshout

Michiel Elshout

17/12/2010 17:20:32
Quote Anchor link
Het punt is het lukt me niet om me nieuws te selecteren uit de database en die op het scherm te laten terug komen. Ik zit daarop vast. Dus mijn vraag is hoe haal ik nieuws uit de database dmv OOP PHP ..
 

17/12/2010 17:22:58
Quote Anchor link
Door eerst te bedenken welke objecten je hebt, en wat hun relaties zijn met elkaar en welke functionaliteiten ze hebben.
 
Michiel Elshout

Michiel Elshout

17/12/2010 17:31:27
Quote Anchor link
Ik heb een class News. In deze class heb ik 2 functies setNieuws(); en getNews(); .. in de setNews(); functie heb ik een query waarmee ik het nieuws uit de database haal. Maar hoe laat ik de resultaten in een array terug zien in de getNieuws(); functie .. daar gaat het eigenlijk om.