Nieuws systeem

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Poeli

poeli

13/06/2008 22:25:00
Quote Anchor link
ey peipels,

voor verschillende sites die maak heb is er behoefte aan een nieuws systeem.
Daarom heb ik er zelf één geschreven. link

Het systeem moest enkele mogelijkheden hebben:

-foto uploaden
+groote aanpassen
+een crop maken van de foto
+de naam van de foto aanpassen
-bestaande foto op de server selecteren
-nieuws weergeven zonder foto
-nieuws kunnen bewerken met een editor

Deze mogelijkheden zijn al ingebouwd.

Nu mijn vraag:
Wat vind je van de werking? moet er nog iets verbeterd worden.
Moeten er nog opties worden toegevoegd?

Vuur uw op- of aanmerkingen maar af. ;)

grts

psy.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Poeli
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 06:51:12
 
Jurgen assaasas

Jurgen assaasas

13/06/2008 23:05:00
Quote Anchor link
Een test-account zo fijn zijn.

Edit mijn fout zag de link erboven al.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jurgen assaasas
 
Mitchell

Mitchell

13/06/2008 23:26:00
Quote Anchor link
Commentaar mogelijkheid op het nieuws?
 
Poeli

poeli

13/06/2008 23:42:00
Quote Anchor link
is nog niet mogelijk. komt er in de toekomst nog wel bij.
 
Marien xD

Marien xD

13/06/2008 23:52:00
Quote Anchor link
Je picture selector is wel mooi hoor :) Hier hou ik nou van :D
 
Mitchell

Mitchell

14/06/2008 00:20:00
Quote Anchor link
Bij nieuws item toevoegen lijkt het me beter om die text editor wat groter te maken. Nu lijkt het eerder alsof je een comment gaat versturen dan een nieuws item plaatsen. ;)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Mitchell
 
Bas IJzelendoorn

Bas IJzelendoorn

14/06/2008 00:20:00
Quote Anchor link
Het script ziet er wel straks uit maar het zou mooi zijn als je een beperkt aantal berichten per pagina laat zijn (bijvoorbeeld 5 en dan met volgende/vorige naar andere berichten kan klikken) Ook een kleine navigatie met de laatste 5 nieuws berichten zou mooi zijn. En als laatste misschien (dat is een wat meer persoonlijke mening) om een toon/verberg knopje in te voegen zodat je niet alle lappen tekst gelijk ziet. Of misschien eerst maar een deel en dan kan uitklappen.

Grtz.
 
Mitchell

Mitchell

14/06/2008 00:23:00
Quote Anchor link
nimtex schreef op 14.06.2008 00:20:
Het script ziet er wel straks uit maar het zou mooi zijn als je een beperkt aantal berichten per pagina laat zijn (bijvoorbeeld 5 en dan met volgende/vorige naar andere berichten kan klikken) Ook een kleine navigatie met de laatste 5 nieuws berichten zou mooi zijn. En als laatste misschien (dat is een wat meer persoonlijke mening) om een toon/verberg knopje in te voegen zodat je niet alle lappen tekst gelijk ziet. Of misschien eerst maar een deel en dan kan uitklappen.

Grtz.
Heb eerlijk gezegd dit nog nooit gezien op nieuws items. Bij wordpress word dit ook nooit gebruikt. (Uitklap functie)

Wat ik wel vind is dat je maar een deel van het nieuws moet zien en dat je dan op "lees verder" kan klikken om de rest van het nieuws te lezen op een nieuwe pagina. ;)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Mitchell
 
Bas IJzelendoorn

Bas IJzelendoorn

14/06/2008 00:27:00
Quote Anchor link
Mitchell schreef op 14.06.2008 00:23:
nimtex schreef op 14.06.2008 00:20:
Het script ziet er wel straks uit maar het zou mooi zijn als je een beperkt aantal berichten per pagina laat zijn (bijvoorbeeld 5 en dan met volgende/vorige naar andere berichten kan klikken) Ook een kleine navigatie met de laatste 5 nieuws berichten zou mooi zijn. En als laatste misschien (dat is een wat meer persoonlijke mening) om een toon/verberg knopje in te voegen zodat je niet alle lappen tekst gelijk ziet. Of misschien eerst maar een deel en dan kan uitklappen.

Grtz.
Heb eerlijk gezegd dit nog nooit gezien op nieuws items. Bij wordpress word dit ook nooit gebruikt.

Wat ik wel vind is dat je maar een deel van het nieuws moet zien en dat je dan op "lees verder" kan klikken om de rest van het nieuws te lezen op een nieuwe pagina. ;)



Nou ja het gaat me meer om de overzichtelijkheid. Als ik bijvoorbeeld scroll en ik kom lorem ipsum 1 en 2 tegen, het is dan dummy taal, maar normaal gesproken normale relevante tekst, is het ineens ernorm veel tekst en heb ik ergeen zin in om te lezen maar als hoofdpunt wil ik zeggen je blijft zo lang scrollen met die lappen tekst en ik vind dat vervelend en zonde van me tijd. dan is het inkorte van de teksten (dus toon/verberg) en een klein menutje wel fijner.
 
Poeli

poeli

14/06/2008 00:35:00
Quote Anchor link
Quote:
Wat ik wel vind is dat je maar een deel van het nieuws moet zien en dat je dan op "lees verder" kan klikken om de rest van het nieuws te lezen op een nieuwe pagina. ;)


dit zou er inderdaad bij moeten. Ik heb hier al zitten over denken.
Maar het probleem hier is dat er niet enkel tekst in het nieuws bericht voorkomt, maar ook html tags.
Als er enkel tekst is kan er bijvoorbeeld enkel de eerste 25 woorden makkelijk getoond worden.
Maar als ik nu ga splitsen op 25 woorden, dan kan het zijn dat een html tag niet meer wordt afgesloten.

bijvoorbeeld als er een lijst (<ul>) wordt getoond en er wordt midden in de lijst afgebroken, dan zal dit fout worden afgebeeld.

heeft iemand ervaring hiermee? het nieuwsberischt zal helemaal geparsed moeten worden volgens mij.

sugesties altijd welkom.
 
Mitchell

Mitchell

14/06/2008 00:37:00
Quote Anchor link
nimtex schreef op 14.06.2008 00:27:
Nou ja het gaat me meer om de overzichtelijkheid. Als ik bijvoorbeeld scroll en ik kom lorem ipsum 1 en 2 tegen, het is dan dummy taal, maar normaal gesproken normale relevante tekst, is het ineens ernorm veel tekst en heb ik ergeen zin in om te lezen maar als hoofdpunt wil ik zeggen je blijft zo lang scrollen met die lappen tekst en ik vind dat vervelend en zonde van me tijd. dan is het inkorte van de teksten (dus toon/verberg) en een klein menutje wel fijner.
Mh.. Ja dat vind ik dan ook weer wel, maar dan is de optie om gewoon maar een deel van de tekst te laten zien weer beter? Dat de hele tekst dan vervolgens op een nieuwe pagina is te zien. ;)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Mitchell
 
Mitchell

Mitchell

14/06/2008 00:39:00
Quote Anchor link
poeli schreef op 14.06.2008 00:35:
Quote:
Wat ik wel vind is dat je maar een deel van het nieuws moet zien en dat je dan op "lees verder" kan klikken om de rest van het nieuws te lezen op een nieuwe pagina. ;)


dit zou er inderdaad bij moeten. Ik heb hier al zitten over denken.
Maar het probleem hier is dat er niet enkel tekst in het nieuws bericht voorkomt, maar ook html tags.
Als er enkel tekst is kan er bijvoorbeeld enkel de eerste 25 woorden makkelijk getoond worden.
Maar als ik nu ga splitsen op 25 woorden, dan kan het zijn dat een html tag niet meer wordt afgesloten.

bijvoorbeeld als er een lijst (<ul>) wordt getoond en er wordt midden in de lijst afgebroken, dan zal dit fout worden afgebeeld.

heeft iemand ervaring hiermee? het nieuwsberischt zal helemaal geparsed moeten worden volgens mij.

sugesties altijd welkom.
Wis alle html eruit in de afgekorte tekst. ;)

Edit: Sorry voor de bump.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Mitchell
 
Bas IJzelendoorn

Bas IJzelendoorn

14/06/2008 00:39:00
Quote Anchor link
mja uiteindelijk bedoelen we denk ik inderdaad ongeveer hetzelfde:P
 
Mitchell

Mitchell

14/06/2008 00:44:00
Quote Anchor link
nimtex schreef op 14.06.2008 00:39:
mja uiteindelijk bedoelen we denk ik inderdaad ongeveer hetzelfde:P
Jup, beide willen we de langdradige saaie tekst weg werken. ;)


Back to topic, m'n suggestie is dat je gewoon even moet gaan afkijken bij andere nieuws scripts. (Wordpress of cutenews bijvoorbeeld.)

//Edit
Cutenews voorpagina:
* Super-Easy to use Template system
* Visitors can post comments
* Multilpe categories function
* Different User Levels with restricted access
* Add/Edit/Post news, comments and users online
* Auto archiving of old news
* No news building, everything is automated
* Edit news templates
* Visitors can search in your news database
* Password protected names in comments
* Flood protection & IP Banning of users
* Backup Function
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Mitchell
 
Erwin Nieuwenhuis

Erwin Nieuwenhuis

14/06/2008 08:47:00
Quote Anchor link
Quote:
db.class.php Error:
Column 'foto' cannot be null


Als ik een foto selecteer, tekst intyp en op verzenden klik, wordt ik teruggestuurd. Omdat er geen foto geselecteerd is. Als ik dan terugkom, is als foto geselecteerd 'bestaande foto', maar ik zie geen foto's. Vervolgens heb ik op verzende geklikt gen kreeg ik deze error.
 
Pepijn

Pepijn

14/06/2008 09:19:00
Quote Anchor link
Ik heb een bug gevonden...

Als je een foto upload en aanvinkt crop image kom je op een pagina waar je een deel van de foto kan selecteren en op save drukken. als ik niet op save druk maar de browser afsluit en vervolgens naar jou pagina ga zie ik wel dat de tekst is geplaatst(zonder de foto).
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Pepijn
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.