Nieuwsitem: PHP 5.3 is uit!

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jelmer -

Jelmer -

30/06/2009 17:31:00
Quote Anchor link
Misschien dat een mod zin heeft om er even een item over te schrijven: PHP 5.3 is vandaag (na behoorlijk wat uitstel uiteindelijk) uigekomen :)

http://www.php.net/archive/2009.php#id2009-06-30-1

Maar spannender: de changelog en de download

edit: nog wat blogposts erover:
http://ilia.ws/archives/204-PHP-5.3-is-out!.html
http://pooteeweet.org/blog/0/1506#m1506
http://schlueters.de/blog/archives/113-PHP-5.3-is-released.html
In de blogposts staan soms wel leuke "verhaaltjes" over hoe de mensen die het mogelijk maken het hele gebeuren ervaren.

PS: en mocht er iemand echt heel erg zin hebben om nieuwsitems te schrijven, firefox 3.5 is ook vandaag officieel uitgekomen, en the Pirate Bay heeft aangekondigd dat ze de site verkopen aan een bedrijf dat het tot een "legale" site wil maken (maw zoek maar vast een andere torrent tracker >:) )
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jelmer -
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 08:40:21
 
Afra ca

Afra ca

30/06/2009 17:57:00
Quote Anchor link
Argh, je was me net voor. Al had ik waarschijnlijk niet je tweakers.net artikeltje over TPB genoemd ;)

En nu lekker toekijken hoeveel mensen hier gaan zeiken dat ze een "function deprecated" melding krijgen door het gebruik van register globals en andere oude functies.
 
GaMer B

GaMer B

30/06/2009 17:59:00
Quote Anchor link
Jelmer schreef op 30.06.2009 17:31:
en the Pirate Bay heeft aangekondigd dat ze de site verkopen aan een bedrijf dat het tot een "legale" site wil maken (maw zoek maar vast een andere torrent tracker >:) )


Of gewoon Usenet :P
 
TJVB tvb

TJVB tvb

30/06/2009 18:19:00
Quote Anchor link
Afra schreef op 30.06.2009 17:57:
Argh, je was me net voor. Al had ik waarschijnlijk niet je tweakers.net artikeltje over TPB genoemd ;)

En nu lekker toekijken hoeveel mensen hier gaan zeiken dat ze een "function deprecated" melding krijgen door het gebruik van register globals en andere oude functies.

Ik vermoed heel weinig, ze onderdrukken die gewoon.
 
Midas

Midas

30/06/2009 19:20:00
Quote Anchor link
Ik ben er nog steeds erg op tegen dat er artikelen geschreven zouden kunnen worden over browsers. PHP gebruiken we allemaal en daar gaat deze site ook over. Firefox gebruikt lang niet iedereen. Firefox is volgens een deel van de mensen hier dan wel de beste browser, maar ik en vast een aantal met mij zijn het daar mee oneens.

Artikelen over Firefox? Prima, maar dan ook over andere browsers.
 
Jurgen assaasas

Jurgen assaasas

30/06/2009 19:34:00
Quote Anchor link
Ik had een vraag mbt namespaces.

Is het nu zo dat als ik class A in namespace_A zet en pagina X in namespace_A dat ik geen includes/requires meer hoef te gebruiken? Dit is in .NET nl. wel zo. Alle klassen in een bepaalde namespace zijn automatisch toegankelijk.
 
Ceasar Feijen

Ceasar Feijen

30/06/2009 20:16:00
Quote Anchor link
Misschien stomme vraag maar ben aan het updaten.
Normaal kopieer ik dan php5ts.lib naar de root van de apache installatie, echter deze staat niet in de download. Wel php5.lib (windows installatie)

Zie ik iets over het hoofd
 
Bilel

bilel

30/06/2009 20:33:00
Quote Anchor link
Midas schreef op 30.06.2009 19:20:
Ik ben er nog steeds erg op tegen dat er artikelen geschreven zouden kunnen worden over browsers.


Inderdaad waar. PHP heeft weinig te maken met browsers, aangezien het server-sided is. Ze mening van de webmasters zouden buiten het officiele nieuws moeten en blijven en ze behoren deze lekker in de koffiehoek te gooien net als elke andere gebruiker.
 
Mark PHP

Mark PHP

30/06/2009 21:34:00
Quote Anchor link
@Jurgen
Alles wat je moet weten over namespaces hier. Kost je hooguit een half uurtje.
Uiteraard moet je nog wel je bestanden includen, de interpreter kan niet weten waar in je systeem een bepaalde namespace gebruikt wordt.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Mark PHP
 
Arend a

Arend a

30/06/2009 23:25:00
Quote Anchor link
@midas: nieuwsberichten worden gepost als iemand ze interessant vind; als je andere browser nieuws hebt, plaats het ook hier, dan zetten we het op de frontpage.
 
B a s
Beheerder

B a s

01/07/2009 00:07:00
Quote Anchor link
Goed punt! Om het nieuws ook wat actueler te houden zal ik alert blijven op interessante updates over andere browser en programmeer gerelateerde items.
 
Jacco Engel

Jacco Engel

01/07/2009 08:52:00
Quote Anchor link
bilel schreef op 30.06.2009 20:33:
PHP heeft weinig te maken met browsers, aangezien het server-sided is.


Okey, dan vanaf nu gaan we elke release van linux distros op de frontpage zetten.

Verder Komt er niets meer op de site over SQL, HTML CSS en Javascript want dat heeft natuurlijk niets met php te maken. Geld ook voor site revieuws.

Denk daar maar over na.
 
TJVB tvb

TJVB tvb

01/07/2009 09:26:00
Quote Anchor link
Bas, gewoon wat rss feeds in je rss reader zetten dan komen de interessante mededelingen vanzelf
 
Robert Deiman

Robert Deiman

01/07/2009 11:21:00
Quote Anchor link
Wat ik mij voorstel (wil ik best af en toe wat tijd in steken) is als iemand die een leuk artikel weet, zelf het artikel gaat opstellen en deze via de mail tool op deze website aan mij e-mailt.

Ik zal de mail bekijken, de tekst ook (indien nodig redigeren) en een topic aanmaken met eventueel (wanneer het bericht nogal lang is) het hele artikel erin.

Ik vind dat zelf geen probleem, maar heb geen tijd de hele artikelen te schrijven. Dus heb je wat, mail mij maar via de mailtool hier. (als je me eerder hebt gemaild is de kans groot dat je m'n mailadres hebt, maar die ga ik niet hier plaatsen)
 
Jacco Engel

Jacco Engel

01/07/2009 11:35:00
Quote Anchor link
Mooiste zou natuurlijk zijn dat er gewoon een rank bij komt voor nieuwposters :P Maar dat zal er ben ik bang wel niet in zitten, Mischien in de nieuwe versie ;)
 
Robert Deiman

Robert Deiman

01/07/2009 13:00:00
Quote Anchor link
@Jacco
Ik denk dat je maar een enkeling (max 3 a 4) daar rechten toe zou kunnen geven, echter het plaatsen kost niet veel tijd, een artikel schrijven/ maken wel (1-op-1 kopiëren doen we niet :P)
Ik begrijp dat dat het mooiste is, maar 't wordt dan misschien ook wat onoverzichtelijk.. :S
 
Midas

Midas

01/07/2009 13:32:00
Quote Anchor link
ceasar schreef op 30.06.2009 20:16:
Misschien stomme vraag maar ben aan het updaten.
Normaal kopieer ik dan php5ts.lib naar de root van de apache installatie, echter deze staat niet in de download. Wel php5.lib (windows installatie)

Zie ik iets over het hoofd
Open even een topic, dat is handiger.
Bas Kreleger schreef op 01.07.2009 00:07:
Goed punt! Om het nieuws ook wat actueler te houden zal ik alert blijven op interessante updates over andere browser en programmeer gerelateerde items.

Prima, lijkt me mooi.
Robert_Deiman schreef op 01.07.2009 11:21:
Dus heb je wat, mail mij maar via de mailtool hier.
Nog beter. Ik zal er aan denken.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.