Nijhof.biz / Nijhof.nu

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: 1 2 volgende »

Sander N

Sander N

21/05/2012 23:35:32
Quote Anchor link
Hallo,

Bij deze wil ik jullie http://www.nijhof.biz of http://www.nijhof.nu presenteren. Deze site zal gaan functioneren als persoonlijk portfolio. Momenteel staat het nog vol met spellingsfouten, en ook de CSS kan beter en gestructureerder opgebouwd worden, maar goed, het begin is er in middels al.

Achter de site draait een klein CMS dat ongeveer compleet op AJAX gebaseerd is, vond ik wel een leuke uitdaging, en aangezien de achterkant toch niet door Google gevonden hoeft te worden dacht ik van 'ja waarom niet?'.

De rest is gewoon allemaal PHP/HTML, ik ben hier nog relatief gezien een beginner in, aangezien ik pas sinds 1 februari begonnen ben met PHP (ik heb wel ervaring met andere talen).

Misschien wat leuke technische details:
- SQL injecties zijn niet mogelijk.
- MySQL
- PDO
- PHP gedeelte is goed object georiënteerd

Ik hoor graag van jullie,

Sander
http://www.nijhof.biz

Items die nog op de planning staan:
- Simpel blog.
- Contactformulier.
- Alles gestructureerd opbouwen.
Gewijzigd op 21/05/2012 23:42:35 door Sander N
 
PHP hulp

PHP hulp

17/05/2024 06:16:08
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

22/05/2012 00:12:08
Quote Anchor link
Not bad, maar een herkenning bovenaan de site, dat het een portfolio / 'About me' zou het wel verder afmaken.

Verder top dat je zo actief bezig bent met PHP, en in ruim 3 maanden tijd al op een vrij hoog niveau zit.

Ik zie in je HTML-source dit:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
    <a href ="/pages/AboutMe"><div class = "menuButton"><p>About me</p></div></a>
    <div class = "menuButton" id = "ProjectButton"><p>Projects</p></div>
    <a href ="/pages/Contact"><div class = "menuButton" id = "contact"><p>Contact</p></div></a>

Nu ben ik niet een voorstander om overal divjes voor te gebruiken. Zou je met een html-list (li) niet beter af zijn?

Verder kan je een imageset van je gallery maken, zodat je kan doorklikken, zonder steeds op het kruisje te drukken en de volgende foto aan te klikken. Dit ondersteunt de Fancybox wel.
http://www.nijhof.biz/pages/project/169
Gewijzigd op 22/05/2012 00:16:19 door - Ariën -
 
Sander N

Sander N

22/05/2012 07:31:57
Quote Anchor link
Bedankt voor je reactie, ik moet wel eerlijk toegeven dat ik op me stage ook een project in PHP/C# moet doen, dus op zich gaat je kennis dan vrij hard vooruit.

Wat betreft het menu, dit heb ik inderdaad met divjes gedaan, misschien is li een betere optie, zou ik even naar moeten kijken dan.

Wat betreft de afbeeldingen, je hebt gelijk. Ik moet alleen de plugin wat aanpassen dan denk, omdat als er 5 of meer afbeeldingen zijn, de laatste automatisch worden verborgen, en er verschijnt een knop zodat je naar rechts kan 'scrollen'. Ik weet niet of het netjes is als Fancybox foto's laat zien die eigenlijk nog niet getoond zijn.
 
Chris PHP

Chris PHP

22/05/2012 07:58:15
Quote Anchor link
Ik weet niet of je rekening houdt met IE7 gebruikers, zoja hier een aantal puntjes.

1) Als ik op projects klik komt hij helemaal rechts in beeld achter je foto omlaag.
2) De menuknoppen zijn niet volledig klikbaar (dus ik kan niet overal op de knop klikken voor de link).
3) Als ik met de muis over je menu ga, krijg ik geen handje, maar een select cursor.
4) Je facebook knop heeft er een hyperlink border omheen zitten, zet in a {} de border: none; in. Dan is dat blauwe (na bezocht paarse) randje ook weg.

Een extra advies: Zet op je contact page een simpel contact formulier, mensen zijn dan sneller geneigd contact met je op te nemen. Veel mensen moeten eerst inloggen in een webmail voordat ze dan een mailtje kunnen sturen.
 

22/05/2012 08:09:47
Quote Anchor link
Bij contact zou ik een formulier maken.
Zoals Chris al zei
Gewijzigd op 22/05/2012 08:10:37 door
 
Sander N

Sander N

22/05/2012 11:00:11
Quote Anchor link
Bedankt voor de reacties, ik zie inderdaad dat het er in IE7 niet uitziet, vanaf IE8 dan weer wel. Ik denk er nog even over vanaf welke IE versie ik het ga ondersteunen, IE8 leek me hoog genoeg, maar daar kan ik wel eens naast zitten.

Contactformulier staat inderdaad op de planning, en heeft momenteel ook de hoogste prioriteit. Borders moet ik inderdaad even weghalen!
 
Chris PHP

Chris PHP

22/05/2012 11:31:23
Quote Anchor link
@Sander,

Wat je kunt doen is als mensen je site via IE7 benaderen je een kleine regel ergens laat zien dat ze op een verouderde versie van IE draaien, en voor betere resultaten moeten updaten.

Dus zoiets als dit om de mensen op de hoogte te stellen. Scheelt je een hele hoop stylen! IE7 is echt een ellende haha, echter zijn er veel bedrijven die er nog op draaien vanwege bepaalde webapps.

Quote:
<!--[if IE 7]><p id="melding">U maakt gebruik van Internet Explorer 7, deze is verouderd en zal de site niet in optimale contditie weergeven. Voor beter resultaat kunt u deze upgraden naar <a href="http://linknaarIE9.com" target="_blank">Internet Explorer 9</a>.</p><[endif]--!>
Gewijzigd op 22/05/2012 11:31:52 door Chris PHP
 
Frank WD

Frank WD

22/05/2012 12:52:08
Quote Anchor link
Chris,

Die optie is leuk en aardig, maar hoe wil je een IE9 op een XP bak zetten dan?
Dit is namelijk mij nog nooit en never gelukt en ik knutsel toch heel wat met pc's.

Als je het voorbeeld alleen als voorbeeld wou laten dienen. Dan lijkt het me voor TS handige dat hij dan 2 linken toont aan gebruikers met IE7. Dit dus voor Win 7 IE9 en XP IE8.
 
Chris PHP

Chris PHP

22/05/2012 12:59:06
Quote Anchor link
@Frank,

Het was maar een voorbeeld, hij kan ook gewoon verwijzen naar MS update site, dan update hij automatisch naar de laatste versie of het nu IE 7 8 of 9 is.

Dan maakt hij ervan "Update naar de laatste nieuwe versie" of iets in die richting. Ik vind het niet de verantwoordelijkheid van de site om mensen op hun omgeving te wijzen. Een simpele melding dat ze een verouderde browser gebruiken zou al moeten voldoen.

Mensen (buiten bedrijven om) die nu nog op oude browsers draaien, hebben geen idee hoe gevoel hun pc is voor aanvallen.
 
Sander N

Sander N

22/05/2012 12:59:22
Quote Anchor link
Hmm, dat zijn wel goede tips denk ik, ik ga het vanavond proberen te verwerken in mijn website. Inmiddels heb ik wel al de border weggehaald om het Facebook logo.
 
Frank WD

Frank WD

22/05/2012 13:21:25
Quote Anchor link
Chris,

Ik meende het al dat het als voorbeeld was bedoelt.
Alleen vond ik even persoonlijk dat de informatie er bij moest ivm de IE versie op een Win 7 of XP bak. Wat je aangeeft om de bezoekers naar de MS site door te sturen is ook een betere oplossing.
 
Chris PHP

Chris PHP

22/05/2012 13:25:54
Quote Anchor link
@Frank,

Zulke info is altijd handig om te delen :D er zijn zat mensen die dat idd niet weten! Ik verwijs de mensen meestal door naar Firefox :P vind ik persoonlijk velen malen beter als IE.
 
Frank WD

Frank WD

22/05/2012 13:28:33
Quote Anchor link
Chris,

Ja daarom ook even de korte omschrijving er bij gepost.
ik werk op moment veel met Chrome, Firefox gebruik ik alleen hier en daar voor debug mode. Verder vind ik persoonlijk Firefox niet echt fijn werken en traag.

Dit natuurlijk persoonlijke meningen.
 
Chris PHP

Chris PHP

22/05/2012 13:32:49
Quote Anchor link
@Frank,

Klopt firefox neemt wel veel geheugen in beslag, ik heb zelf (als ontwerper/programmeur) IE9, FF en Chrome erop staan puur om te kijken of de site's die ik maak ook daar netjes worden weergegeven.

Maar omdat ik echt al jaren met FF werk klik ik altijd op het vosje ondanks alle 3 de browsers onder elkaar op mijn bureaublad staan. :D
 
Sander N

Sander N

22/05/2012 19:23:40
Quote Anchor link
Naar aanleiding van jullie reacties heb ik de contactpagina even omgetoverd in een contactpagina met een contactformulier.
 
Joris van Rijn

Joris van Rijn

22/05/2012 19:33:30
Quote Anchor link
Naast de opmerkingen hierboven:
Ik vind het engels niveau een beetje matig. Bijv;
Enddate, Startdate, Enviorments, Firstname, Lastname, Place

Moet zijn:
End date (liever Deadline), Starting date, Enviroment, First name, Last name, Location.
 
Sander N

Sander N

22/05/2012 19:41:03
Quote Anchor link
Joris, je hebt inderdaad gelijk, heb het aangepast. Ik moet het nog even een keertje doorlopen allemaal.
 
Reshad F

Reshad F

22/05/2012 19:47:19
Quote Anchor link
je gebruikt tabellen. probeer dit met divjes/css op te lossen. tabels zijn meer om info correct weer te geven en niet om je contact formulier etc op te maken :)
 
Sander N

Sander N

22/05/2012 19:56:02
Quote Anchor link
Ik vond het wel makkelijk om een tabel te gebruiken in deze situatie. Ik kan best begrijpen dat voor de opmaak en de indeling van de website geen tabellen gebruikt worden, maar divjes, wat ik volgens mij ook doe. Maar voor een contactformulier als deze, leek me een tabel de perfecte oplossing.

Ik kan hier natuurlijk naast zitten.
 
Joris van Rijn

Joris van Rijn

22/05/2012 20:53:08
Quote Anchor link
Ik denk dat tabellen hier op zijn plaats zijn. Tabellen zijn er om data weer te geven, dat gaat hier toch goed? Voor de opmaak worden netjes divs gebruikt.
 
Wouter J

Wouter J

22/05/2012 22:38:41
Quote Anchor link
Nee, een formulier hoort niet opgebouwd te worden met divjes en niet opgebouwd met tabellen. Tabellen zijn voor tabulaire data een formulier is dat niet resultaten van een onderzoek zijn bijv. tabulaire data.

Meer informatie (ook over menu met list items) kun je hier vinden: http://www.phphulp.nl/php/tutorial/html-ajax-css-javascript/html-en-semantiek/785/tabel-div/2128/ (les met form erin komt er aan)

Een formulier hoor je op te bouwen met input, label, fieldset, legend, textarea, option en select elementen.
Gewijzigd op 22/05/2012 22:39:35 door Wouter J
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.