NodeJS Hulp gezocht

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Robert Wazzaa

Robert Wazzaa

07/06/2015 14:03:39
Quote Anchor link
Dag allen,

Voor een nieuwe functie binnen een bestaand PHP systeem wil ik wat meer opties gaan bouwen met realtime weergaves.
Ik weet dat ik dit kan doen mat Ajax calls maar ik vind dit kwa server load te zwaar gezien ik dan elke x seconde een call moet doen en dit met NodeJS niet hoeft.

Nu ben ik kwa dit soort oplossingen nog erg nieuw met NodeJS en zoek dus eigenlijk iemand die mij hierin kan ondersteunen.

De 1e situatie is als volgt:

In het systeem kan iemand op de printknop drukken, deze word dan via een extern vb.net tooltje geprint.
Dit vb.net tooltje roept een php pagina aan om te verwerken dat de printopdracht is uitgevoerd.

Op dat zelfde moment wil ik dat als ik de betreffende pagina met printknop open heb staan daar een melding krijgen met 'printopdracht is succesvol verwerkt'.

Eigenlijk als ik het zo omschrijf dus vrij simpel, maar hoe kan ik dit nu met NodeJS en Express.io maken.

Wie o wie kan mij helpen?
 
PHP hulp

PHP hulp

06/05/2024 09:23:45
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

07/06/2015 15:09:13
Quote Anchor link
Ik ben niet heel erg thuis in deze materie, maar komt dat niet op hetzelfde neer, zij het via andere techniek(en)?

Je doet een AJAX-call naar een node.js script die de printopdracht daadwerkelijk uitvoert.

Als de printopdracht klaar is, wordt het node.js script hier op een of andere manier van op de hoogte gesteld (of bevat een of andere foutcode? papier op? inkt op?).

Het node.js script geeft de status door aan de callback functie van de AJAX-call.

?
 
Robert Wazzaa

Robert Wazzaa

07/06/2015 15:11:10
Quote Anchor link
Ik wil juist geen gebruik maken van Ajax calls gezien alle mogelijkheden hiervoor in NodeJS zitten en 100x sneller zijn..
 
Wouter J

Wouter J

07/06/2015 21:17:40
Quote Anchor link
NodeJS is op de server, je kan hiermee naar mijn idee dus niet luisteren naar click events op elementen, aangezien dat op de computer in de browser gebeurd.
 
Robert Wazzaa

Robert Wazzaa

07/06/2015 21:30:44
Quote Anchor link
NodeJS in combinatie met Socket.io geeft de mogelijkheid om doormiddel van bijna javascript syntax zowel van client naar server als van server naar client te communiceren.

Ik zoek enkel iemand die mij hierbij kan helpen.
 
Henk de Vriep

Henk de Vriep

08/06/2015 10:13:48
Quote Anchor link
Wouter J op 07/06/2015 21:17:40:
NodeJS is op de server, je kan hiermee naar mijn idee dus niet luisteren naar click events op elementen, aangezien dat op de computer in de browser gebeurd.


Dit kan zeker wel, als je socket.io gebruikt kun je direct heen en weer communiceren met de server en via daar ook weer naar de andere gebruiker of gebruikers.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.