NOT & 1 query

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Stijn

stijn

12/03/2007 17:13:00
Quote Anchor link
hallo,

De volgende query geeft niet wat ik wil:

SELECT name FROM banner_links WHERE NOT name = 'standaard'

Hij geeft helemaal niks terug(en geen foutmeldingen) terwijl er ook banner1 in staat(onder name). Hoe moet dit?

En wat gebeurt er als ik één query maak in een script die alle updates en inserts in een keer doet, ik heb nu nogal vaak het probleem dat er eentje fout gaat en het hele spel dus weg valt.... Word dan meteen alles niet gedaan?

alvast bedankt,
Stijn
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 09:12:59
 
Robert Deiman

Robert Deiman

12/03/2007 17:16:00
Quote Anchor link
WHERE NOT name=?? Dat is wel hele rare syntax:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
SELECT
   name
FROM
   banner
WHERE
   name != "standaard"
 
Frank -

Frank -

12/03/2007 17:17:00
Quote Anchor link
Geen idee wat jij denkt op te halen, maar de constructie is niet correct, de NOT staat op een rare plek.

SELECT name FROM banner_links WHERE name NOT 'standaard'

Verder heb ik het idee dat je nog nooit van TRANSACTION hebt gehoord en ik vrees dat eveneens dat je de MyISAM-engine van MySQL gebruikt. En daar heb je geen ene drol aan!

Gebruik minimaal InnoDB, maar nog beter PostgreSQL en ga vervolgens jouw queries met transactions isoleren. Mocht er dan wat fout gaan, dan draai je met ROLLBACK zo de hele zooi weer terug.
 
Martijn Wieringa

Martijn Wieringa

12/03/2007 17:22:00
Quote Anchor link
In princiepe zou

SELECT name FROM banner_links WHERE NOT name = 'standaard'

gewoon moeten werken.. maar wat Robert zegt is netter, maar 'k zou zo niet weten waarom jou regel niet werkt..

Note. In plaats van "!=" kun je ook "<>" gebruiken..
 
Stijn

stijn

12/03/2007 17:23:00
Quote Anchor link
Ik heb er wel eens van gehoord maar geen idee wat het was... Maar bedankt voor de tips. En dat de query niet klopte had ik ook al door, maar nu weet ik hoe het wel moet.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.