Notepad++
Beste Mensen,
Ben notepad++ aan het gebruiken, Alleen nu krijg ik de kleuren niet echt perfect als ik PHP Code schrijf.
Bovenin heb ik al bij syntaxis PHP gekozen.
< ?PHP ? > doet hij nog wel goed. (dus rood)
Alleen de rest wordt gewoon grijs, Weet iemand hier een oplossing voor om de kleuren net zo te krijgen zoals op deze site, of zoals in andere editors?
Ben notepad++ aan het gebruiken, Alleen nu krijg ik de kleuren niet echt perfect als ik PHP Code schrijf.
Bovenin heb ik al bij syntaxis PHP gekozen.
< ?PHP ? > doet hij nog wel goed. (dus rood)
Alleen de rest wordt gewoon grijs, Weet iemand hier een oplossing voor om de kleuren net zo te krijgen zoals op deze site, of zoals in andere editors?
Crimson Editor
Thank you
Ik ben zelf fan van notepad++ , en bij mij highlight hij prima. (alhoewel hij wel andere highlight standaard heeft dan vele websites het hebben.....).
http://img25.imageshack.us/img25/2629/captureogc.png
Mocht je ook deze highlight niet hebben, zit je waarschijnlijk vverkeerd met een dubbele quote.
OPMERKING, de code snippet is gewoon even van php.net geplukt, m'n andere code was beetje te lame om te laten zien :P
http://img25.imageshack.us/img25/2629/captureogc.png
Mocht je ook deze highlight niet hebben, zit je waarschijnlijk vverkeerd met een dubbele quote.
OPMERKING, de code snippet is gewoon even van php.net geplukt, m'n andere code was beetje te lame om te laten zien :P
Hmmmm, De kleuren code van notepad++ zijn niet echt wat ik gewend ben.
SanThe zei crimson Editor alleen die heeft ook niet echt ideale kleuren codes, Is er geen add-on voor notepad++ dat je dezelfde kleuren code krijgt zoals in Dreamweaver of zoals hier op de site?
SanThe zei crimson Editor alleen die heeft ook niet echt ideale kleuren codes, Is er geen add-on voor notepad++ dat je dezelfde kleuren code krijgt zoals in Dreamweaver of zoals hier op de site?
Opzich maken de kleuren toch niet uit of ben je daar erg aan gehecht? :)
Bij Crimson moet je eerst het bestand met de juiste extensie even opslaan. Dan krijg je de gewenste kleuren.
Edit: En je kan de kleuren die je wilt zelf instellen.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door - SanThe -
'SanThe:
Bij Crimson moet je eerst het bestand met de juiste extensie even opslaan. Dan krijg je de gewenste kleuren.
Zelfde geld voor notepad++
Daarom werkt het waarschijnlijk niet.
Net even crimson getest, en vind notepad++ toch een beetje mooier en fijner uitgewerkt ;) (alleen de icoontjes uit crimson komen uit 1820 XD ), maar dat is slechts een mening.
Persoonlijk ben ik helemaal gewend geraakt aan notepad++ , en nog geen betere gevonden, maar ik ben al wel sinds 4 dagen op zoek naar een plug-in voor betere highlighting (hij highlight wel, maar niet volgens de standaard op de meeste websites). Dus mocht iemand die nog tegenkomen, is m'n scriptleven php volmaakt.
Persoonlijk ben ik helemaal gewend geraakt aan notepad++ , en nog geen betere gevonden, maar ik ben al wel sinds 4 dagen op zoek naar een plug-in voor betere highlighting (hij highlight wel, maar niet volgens de standaard op de meeste websites). Dus mocht iemand die nog tegenkomen, is m'n scriptleven php volmaakt.
Waarom niet gewoon een echte IDE hiervoor gebruiker (Zend studio voor mij). Zelfs nadat je licentie is verlopen werkt hij met de meest nodige functies (aangezien die gebaseerd is op eclipse en eclipse OS is)
Heb je meteen een net overzicht van je mapstructuur. FTP mogelijkheden. Mooie highlighting, inspringen, auto-aanvullen van functies/classes, foutdetectie (vooral parse errors;)), smart inserts, en misschien wel het handigst. Je hele project outline gewoon linksonder in je scherm. weet je meteen welke functie je hebt en wat die functies van je verwachten,
Heb je meteen een net overzicht van je mapstructuur. FTP mogelijkheden. Mooie highlighting, inspringen, auto-aanvullen van functies/classes, foutdetectie (vooral parse errors;)), smart inserts, en misschien wel het handigst. Je hele project outline gewoon linksonder in je scherm. weet je meteen welke functie je hebt en wat die functies van je verwachten,
Ga in Notepad++ naar instellingen > opmaak > php, hier kun je de kleurtjes kiezen XD (had je zelf kunnen uitvinden)
in het menu bij languages voor php kiezen kan ook wel eens helpen. :D
'yorick17:
Ga in Notepad++ naar instellingen > opmaak > php, hier kun je de kleurtjes kiezen XD (had je zelf kunnen uitvinden)
Hmm, dat was redelijk retarded van mezelf. Maar heel fijn om te zien dat het zo even aangepast kan worden. Maar zit nu even te googelen naar php highlight, maar is lastig om de standaard te vinden. (weet dat er geen standaard is, maar er word op heel veel sites zelfde style gebruikt (bijv. echo tekst wordt rood))
neem gewoon de highlights over van hier, dat ben je namelijk gewend en is redelijk standaard.
'yorick17:
neem gewoon de highlights over van hier, dat ben je namelijk gewend en is redelijk standaard.
Of gewoon de kleurtjes van highlight_file().
Bedankt voor de reacties mensen heb het op de volgende manier gedaan:
Quote:
en als je een heel licht en klein programma wil, probeer dan een notepad2.exe.
Eens zien wat Crimson allemaal kan.
Eens zien wat Crimson allemaal kan.