Office koppeling met webserver

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Rens nvt

Rens nvt

15/06/2009 20:12:00
Quote Anchor link
Lo all, zomaar even een vraagje... Ik zoek al een tijdje naar een goeie plugin voor MS Office en OpenOffice die het mogelijk maakt om bestanden live op een webserver op te slaan... Maar kan er nog niet echt 1 vinden die degelijk en betaalbaar is...

Het gaat er dus om dat iemand bijvoorbeeld via een link in een webpagina een nieuw Word document kan openen, en dat als hij hem opslaat deze automatisch op de webserver wordt opgeslagen... Vergelijkbaar dus met de integratie van Office en Sharepoint...

Weet iemand of hier software voor beschikbaar is die weinig invloed hebben op de werkstations (hooguit een kleine office plugin), en die te draaien is op een linux server?
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 10:28:29
 
Hipska BE

Hipska BE

15/06/2009 20:28:00
Quote Anchor link
Als met de webserver verbonden is als een webDAV mount, dan lijkt me dat geen enkel probleem ;-)
 
Rens nvt

Rens nvt

15/06/2009 21:43:00
Quote Anchor link
Thanks ;-) Wederom een reden om me eens te verdiepen in webDAV dus :-) Weet het tot nu toe telkens te ontwijken, maar moet er nu toch maar eens aan geloven denk ik :-)
 
Michel Exel

Michel Exel

16/06/2009 07:54:00
Quote Anchor link
webDAV is de oplossing wel pittig maar reuze handig als je weet hoe alles werkt
 
Hipska BE

Hipska BE

16/06/2009 10:18:00
Quote Anchor link
Het leuke met webDAV is dat je bv php voor webdav server kan laten spelen.

Zo kan je bijvoorbeeld blogitems als html of pdf bestand aanbieden op in je webdav mappen ergens. Da bestanden hoeven dus niet per se op je filesystem te staan, maar kunnen evengoed ook in een DB zitten :)

ik heb dit eens getest om ipv een tinymce of iets dergelijks gewoon een bestand in de map /2009/06/16/inhoud.html te kunnen bewerken in bijvoorbeeld dreamweaver..
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.