Om de paar minuten iets doen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

- Raoul -

- Raoul -

10/11/2010 19:24:09
Quote Anchor link
Hey,

Ik probeer een scriptje te maken waarbij je om de 2 minuten weer iets kan posten.
Ik heb een veld in mijn database gezet met de naam 'laatst_gereageerd' (DATETIME type)

Hoe kan ik nu met PHP kijken of de gebruiker weer mag reageren. Dus eigenlijk kijken of de 2 minuten om zijn.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Gewijzigd op 10/11/2010 19:24:49 door - Raoul -
 
PHP hulp

PHP hulp

27/04/2024 06:38:55
 
Noppes Homeland

Noppes Homeland

10/11/2010 19:37:43
Quote Anchor link
Bedenk zelf eens een plan van aanpak / oplossing en post dat eens, daar kan dan veel zinniger over gediscusieerd worden.
 
- Raoul -

- Raoul -

10/11/2010 19:47:27
Quote Anchor link
Wel dit is mijn plan:

Ik haal het veld uit de database, en ik kijk met de date(); functie of er al 2 minuten voorbij zijn.

Hoe kan ik dit nu maken?
 
Noppes Homeland

Noppes Homeland

10/11/2010 19:48:32
Quote Anchor link
foutief plan van aanpak, bedenk maar wat anders

Noppes, geef a.u.b. alleen een nuttige reactie, of reageer niet. Tweede topic wat ik tegenkom vandaag waar een aantal nutteloze en niet hulpzame posts in worden geplaatst.[/modedit]
Gewijzigd op 10/11/2010 23:16:42 door Justin S
 
Mitchel V

Mitchel V

10/11/2010 19:48:33
Quote Anchor link
Ik ben niet de beroerdste om je de goeie richting op te sturen:

Check even :
sql inverval

Dan ga je kijken hoeveel rijen je terug krijgt...
en als je niets terug krijgt, mag je wat doen.
anders niet..

Succes!
 
- Raoul -

- Raoul -

10/11/2010 20:01:49
Quote Anchor link
Oke, met deze query werkte het:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
SELECT * FROM gebruikers WHERE id = '" . $_SESSION['id'] . "' AND DATE_SUB(NOW(),INTERVAL 2 MINUTES) <= laatst_gereageerd


Nog een vraag, is er een mogelijkheid om terug te krijgen hoeveel minuten de gebruiker nog moet wachten?
 
Noppes Homeland

Noppes Homeland

10/11/2010 20:14:01
Quote Anchor link
Plan van aanpak klopt nog steeds niet - althans in mijn ogen -

Quote:
Nog een vraag, is er een mogelijkheid om terug te krijgen hoeveel minuten de gebruiker nog moet wachten?


Ook hier geldt, dat je verder moet kijken dan dat je neus lang is!! Zoek eerst eens hoe je dat ook met SQL kan oplossen.
 
- Raoul -

- Raoul -

10/11/2010 21:25:12
Quote Anchor link
Noppes, hoe zou jij het dan doen?
 
Noppes Homeland

Noppes Homeland

10/11/2010 21:31:30
Quote Anchor link
via sql procedure + sql functie die true/false teruggeeft naar de procedure en dan vanuit php de sql procedure aanroepen
 
Justin S

Justin S

10/11/2010 23:18:22
Quote Anchor link
@Internet Verslaafde, waar is het script voor? En wat is het uiteindelijke doel? Als dat wat duidelijker wordt kunnen we een wat beter optie voorstellen. Is het de bedoeling dat het alleen geactiveerd wordt als iemand de pagina opent (en dus actief is)?
 
- Raoul -

- Raoul -

11/11/2010 09:45:43
Quote Anchor link
Het script is om spam te voorkomen. De bedoeling is dat als je gereageerd hebt, dat je 2 minuten moet wachten tot je weer iets kan posten. In het post formulier zou ik dan graag iets zetten zoals 'Je moet nog 1 minuut wachten'
 
Jurgen Meijer

Jurgen Meijer

11/11/2010 10:03:17
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
$query
= 'SELECT UNIX_TIMESTAMP(now()) - UNIX_TIMESTAMP('datum') AS differenc_seconds FROM ...';
?>


Als je nu de datum vergelijkt krijg je het verschil terug in seconden. Hierbij kun je dus controleren of het gelijk is aan 120 seconden (of meer) en een melding geven. Je kunt nu ook indien dat het verschil minder is, aangeven hoeveel seconden er nog gewacht moet worden.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.