ON DUPLICATE KEY UPDATE & Auto-increment

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2

N K

N K

07/09/2014 14:55:55
Quote Anchor link
Hadden we niet geconstateerd dat bij een innodb bij ON DUPLICATE KEY UPDATE de AI ook wordt veranderd bij een update? Of was dit nu niet het geval?
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 07:24:19
 
Willem vp

Willem vp

07/09/2014 15:03:36
Quote Anchor link
Dat betreft alleen de waarde die je krijgt bij het eerstvolgende nieuw ingevoegde record. Heeft dus niets te maken met wat er al in je database staat.

En als je geen transacties nodig hebt, zou ik zelfs ook afraden om InnoDB te gebruiken.
Gewijzigd op 07/09/2014 15:04:45 door Willem vp
 
N K

N K

07/09/2014 15:07:20
Quote Anchor link
lol..ik zal voor mezelf dit eens testen..
 
Ivo P

Ivo P

07/09/2014 15:07:50
Quote Anchor link
welke zou je dan willen gebruiken? MyISAM?

Die ondersteunt weer geen foreign key restricties.
 
Willem vp

Willem vp

07/09/2014 15:32:39
Quote Anchor link
Tegenwoordig gebruik ik voornamelijk Aria (een verbeterde versie van MyISAM die binnenkort ook transactioneel kan werken) en ik ben aan het experimenteren met TokuDB. (En om te voorkomen dat je je wezenloos gaat zitten zoeken: ik ben eigenlijk ook van MySQL geswitcht naar MariaDB...)

Geen van beide storage engines ondersteunt foreign keys, maar eigenlijk mis ik die ook niet. Voor de bulk van mijn werk heb ik ze niet nodig en anders werk ik er wel omheen in mijn scripting of met triggers.

Het grote nadeel van InnoDB vind ik dat je de tabellen niet kunt gebruiken op een andere MySQL/MariaDB-installatie. Dat maakt het een stuk vervelender om je databases/tabellen te verhuizen naar een andere server of om een gecrashte tabel op een andere server te repareren. Ik heb al heel wat tijd verspild aan het weer toegankelijk maken van data die in een gecrashte InnoDB-tabel stond.
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

10/09/2014 11:37:41
Quote Anchor link
Ger van Steenderen op 06/09/2014 20:05:37:
>> Tenzij je SET innodb_autoinc_lock_mode = 0 uitvoert? Dan blijft de AI opeenvolgend?

Garantie tot aan de deur ......

Maar goed van die garantie, je kan die setting alleen in de configuratie aanpassen.
De default is 1.

Maar wat is het probleem van die gaps? Een automatisch gegenereerde key mag geen enkele betekenis hebben.
 

Pagina: « vorige 1 2



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.