onderscheid tussen link vanaf andere pagina en directe benadering vanuit browser

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Marlies Maalderink

Marlies Maalderink

20/03/2008 11:40:00
Quote Anchor link
Ik ben bezig met een site waarbij je tegen betaling van een vast bedrag wordt doorgestuurd naar een pagina waar je een video kunt bekijken. Als er niet is betaald wordt deze pagina niet weergegeven maar wordt je teruggestuurd naar de index.

Ik gebruik flv video's, omdat deze bestanden kleiner zijn, maar ook omdat de flv player geen optie heeft om het bestand te downloaden en op te slaan. Als de bezoeker echter in de broncode kijkt kan hij de URL van de video achterhalen en deze wél direct downloaden, ongeacht of er betaald is of niet.

Nu heb ik de directe URLs van de flv video's in een php bestand gezet waarbij via de URL "get-file.php?id=1" de juiste video wordt aangesproken. Maar door de code "header("Location: $url[$id]");" kun je de video nog steeds downloaden door de directe url van het php bestand in te voeren.

Bestaat er een code die voordat de 'header' code wordt uitgevoerd kan checken of het script wordt aangeroepen vanaf een andere pagina of direct vanuit de browser, en op basis hiervan respectievelijk het bestand opent of een foutmelding geeft?
 
PHP hulp

PHP hulp

27/04/2024 03:19:23
 
Cees St

Cees St

20/03/2008 11:50:00
Quote Anchor link
$_SERVER["HTTP_REFERER"]

Hier staat waar iemand wegkomt
 
Marlies Maalderink

Marlies Maalderink

20/03/2008 11:54:00
Quote Anchor link
Super, daar heb ik wat aan! Dank je.
 
Frank -

Frank -

20/03/2008 11:58:00
Quote Anchor link
Bedenk wel dat iemand zelf deze waarde kan invullen! Zie de handige tools in FireFox, dat maakt dit nog net eventjes iets eenvoudiger.

Waarom gebruik je geen session? Zolang alles binnen 1 domein staat (evt. met subdomeinen), is dat geen probleem.
 
Marlies Maalderink

Marlies Maalderink

20/03/2008 12:12:00
Quote Anchor link
pgFrank schreef op 20.03.2008 11:58:
Bedenk wel dat iemand zelf deze waarde kan invullen! Zie de handige tools in FireFox, dat maakt dit nog net eventjes iets eenvoudiger.


O, dus dat is ook niet waterdicht, jammer...

pgFrank schreef op 20.03.2008 11:58:
Waarom gebruik je geen session? Zolang alles binnen 1 domein staat (evt. met subdomeinen), is dat geen probleem.


Dat is wel een heel goed idee, en brengt mij op een ander idee. De code van het betaalsysteem dat checked of iemand betaald heeft kan ik natuurlijk ook gewoon in de php pagina zetten die de link naar de film bevat. Beetje dom dat ik daar zelf nog niet aan had gedacht... Maar dat lost het probleem dus wel naadloos op! Bedankt!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.