Oneindige loop
Wat doe ik hier fout?
De $c wordt wel steeds met 1 opgehoogt, maar aan het einde begint het circus opnieuw tot het geheugen vol is.
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
<?php
include_once "config.inc";
$query="SELECT code7,code8 FROM tabel";
// ---- einde initialisatie
$result = mysql_query($query);
$result2 = mysql_query("SELECT COUNT(1) FROM tabel");
echo "Gezocht in totaal aantal records = ";
$resultaat = mysql_result($result2, 0);
echo $resultaat;
// arraypointer terugplaatsen naar begin (record 0)
mysql_data_seek($result,0);
$punt = "3";
while ($rij = mysql_fetch_array($result)){
for ($c = 1; $c < $resultaat; $c = $c + 1)
{
echo '<tr>';
echo '<td>' . $c . '</td>';
echo '<td>' . $rij['code7'] . '</td>';
echo '<td>' . $rij['code8'] . '</td>';
echo '<td>' . $punt . '</td>';
echo '</tr>';
}
}
?>
include_once "config.inc";
$query="SELECT code7,code8 FROM tabel";
// ---- einde initialisatie
$result = mysql_query($query);
$result2 = mysql_query("SELECT COUNT(1) FROM tabel");
echo "Gezocht in totaal aantal records = ";
$resultaat = mysql_result($result2, 0);
echo $resultaat;
// arraypointer terugplaatsen naar begin (record 0)
mysql_data_seek($result,0);
$punt = "3";
while ($rij = mysql_fetch_array($result)){
for ($c = 1; $c < $resultaat; $c = $c + 1)
{
echo '<tr>';
echo '<td>' . $c . '</td>';
echo '<td>' . $rij['code7'] . '</td>';
echo '<td>' . $rij['code8'] . '</td>';
echo '<td>' . $punt . '</td>';
echo '</tr>';
}
}
?>
De $c wordt wel steeds met 1 opgehoogt, maar aan het einde begint het circus opnieuw tot het geheugen vol is.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Bart nukem
Wel waarschijlijk het volgende:
- je hebt error reporting niet aan staan
- je hebt totaal geen - mysql - foutafhandeling
- php variabelen buiten qooutes
- gebruik _fetch_assoc ipv _fetch_array
En wat zit je te knoeien met mysql_restult en mysql_data_seek.... in mijn ogen geheel onlogisch
En zo te zien moet je je datbase ook nog eens goed onder de loep nemen en deze normaliseren
En wat zit je te knoeien met mysql_restult en mysql_data_seek.... in mijn ogen geheel onlogisch
En zo te zien moet je je datbase ook nog eens goed onder de loep nemen en deze normaliseren
Doe ipv $c = $c +1 dit: $c++
En verder: Ik denk dat dat komt door die while. Een andere verklaring kan ik zo niet bedenken...
En verder: Ik denk dat dat komt door die while. Een andere verklaring kan ik zo niet bedenken...
'Noppes:
Wel waarschijlijk het volgende:
Ik weet dat er van alles aan dit stukje script niet klopt maar daar ontstaat die oneindige loop toch niet door. Fotafhandeling ed doe ik later.
Best leuk, je hebt een fout die wil je oplossen maar je foutafhandeling wil je daarna pas doen?
Zoiets als een dijk aanleggen nadat de polder al volgelopen is
Zoiets als een dijk aanleggen nadat de polder al volgelopen is
Die for-loop is totaal fout en had ik nie topgemerkt, dus weg ermee!
Leuk dat je het aanhaalt, maar dat dien je toch eerst op orde te hebben alvorens ook maar hier een topic te openen - tenzij die vraag er natuurlijk over gaat -. Het is namenlijk handiger die info direct te vermelden in je openingstopic...... hoeven we er ook niet naar te vragen.
Leuk dat je het aanhaalt, maar dat dien je toch eerst op orde te hebben alvorens ook maar hier een topic te openen - tenzij die vraag er natuurlijk over gaat -. Het is namenlijk handiger die info direct te vermelden in je openingstopic...... hoeven we er ook niet naar te vragen.
'Noppes:
Die for-loop is totaal fout en had ik nie topgemerkt, dus weg ermee!
Zo dat zijn pas antwoorden, kan je mij misschien vertellen hoe ik die $c ophoog met 1 zonder de for loop?
Die for-loop heb je helemaal niet nodig
buiten de while de $c = 1 instellen en dan de laatste regel binnen de while $c++
En dit is wel er basic om het voor te moeten kauwen.....
buiten de while de $c = 1 instellen en dan de laatste regel binnen de while $c++
'Noppes:
Die for-loop heb je helemaal niet nodig
Ja sorry, wat voor de 1 basic is kan voor een ander weer net iets meer zijn. Maar daar is dit forum toch voor... in ieder geval bedankt voor de oplossing.
Edit: te snel geantwoord.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door steen