Online ledendatabase (welk systeem)

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Java developer

Als Java Developer bij Sogeti ben je onderdeel van onze toonaangevende community die bestaat uit ruim 100 gepassioneerde professionals. In teamverband lever je mooie prestaties. Daarmee draag je aan bij de meerwaarde die wij leveren aan onze klanten. Geen werkdag is hetzelfde, je bent voortdurend bezig met het oplossen van allerlei complexe vraagstukken binnen bedrijfskritische systemen. Een voorbeeld hiervan is een cliënt-volgsysteem bij Reclassering Nederland. Andere klanten waar wij onder andere voor werken: KPN, Philips, Nationale-Nederlanden, Kamer van Koophandel, ABN AMRO, Bovemij, Arval en de Politie. Werken bij Sogeti Nieuwe ontwikkelingen volgen we op de voet en delen we binnen de

Bekijk vacature »

C# developer

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Ik ben op zoek naar een back-end developer, die met name kennis & ervaring heeft van de programmeertaal C#. Jij gaat aan de slag bij een topspeler in de logistieke sector, die zich behalve met logistiek, ook bezig houdt met softwareontwikkeling. Welke taken komen hierbij kijken? Je gaat desktop- en webapplicaties onderhouden en optimaliseren, waarin je werkt met o.a. C#, ASP.NET, SQL Server en T-SQL. Je hebt regelmatig klantcontact om de wensen in kaart te brengen en te evalueren over de huidige draaiende applicaties. Je implementeert nieuwe functionaliteiten toe aan

Bekijk vacature »

Front-end developer wanted! (Angular, React, Vue.j

Functie Under the guidance of 3 account managers, one of whom will be your point of contact within your expertise, you will start working for various clients. He or she will help you find a suitable and challenging assignment. Naturally, they will take your situation, experience and (technical) ambitions into account. The assignments last one to two years on average. This allows you to really commit to a project and make an impact as a consultant. Besides the assignment, you will regularly meet your colleagues from the IT department to share knowledge or discuss new trends, for example. Master classes

Bekijk vacature »

Junior Front end developer

Functie Jij als developer gaat ons helpen onze producten verder te ontwikkelen en in te zetten in de markt. Op dit moment bestaat ons SaaS product uit 3 componenten die zowel los als in een pakket gekocht kunnen worden. Het gaat hier om een online kaartapplicatie, een workflow tool en een monitoring tool. Momenteel zijn wij 3 jaar geleden gestart met de ontwikkeling. De tech-stack waarmee we werken is voornamelijk Javascript, Vue.js en Python. Daarnaast gebruiken wij FaundaDB als database en werken we veel met GIS applicaties. De uitdaging die we momenteel hebben is dat we momenteel een intern team

Bekijk vacature »

Front-End Developer

Als Front-End Developer bij Coolblue verbeter je de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Wat doe je als Front-End Developer bij Coolblue? Als Front-end Developer werk je aan de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Je vindt het leuk om samen te werken met de UX designer om stories op te pakken. Je krijgt energie van het bedenken van creatieve oplossingen en presenteert dit graag binnen het team. Daarnaast ben je trots op je werk en verwelkomt alle feedback. Ook Front-end Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te

Bekijk vacature »

Fullstack developer

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Alblasserdam zijn wij op zoek naar versterking op de afdeling Software Development! Als Fullstack react.js developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook regelmatig met de back

Bekijk vacature »

Database Developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Database Developer met MS SQL of een vergelijkbare database? Wil jij werken voor een gewaardeerde werkgever in regio Tilburg waar jij de tijd en ruimte krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je houdt je bezig met het creëren en bouwen van MS SQL server databases; Je gaat projecten vanaf het begin tot het eind begeleiden. Je sluit aan bij meetings met klanten om hun processen in kaart te brengen. Vervolgens voer jij het project uit en zorgt dat dit zo goed mogelijk verloopt; Je werkt

Bekijk vacature »

Back-end Developer Java

Dit ga je doen Het (door)ontwikkelen van een zelfgebouwde applicatie in Java, Spring Framework, SQL, HTML, CSS en Javascript; End-to-end beheer m.b.t. de applicatie en koppelen van applicaties binnen het landschap; Ontwikkelen van rapportages voor de interne organisatie; Ontwikkelen van aanvullende functionaliteiten m.b.t. de applicatie; Uitvoeren van testen en code reviews. Hier ga je werken Binnen deze organisatie kom je te werken op de afdeling die medische gegevens verzamelt vanuit het hele land. Denk hierbij aan vertrouwelijke persoonsgegevens. Het team verwerkt al deze data met als doel het waarborgen en verbeteren van de kwaliteit van de zorg in heel Nederland.

Bekijk vacature »

Cloud Developer

Cloud Developers opgelet! Bij Luminis zijn ze opzoek naar jou. Lees de vacature en solliciteer direct. Luminis is een software- en technologiebedrijf met meerdere vestigingen. Vanuit deze vestigingen werken 200 professionals aan technisch hoogwaardige oplossingen voor klanten zoals KLM, Nike en Bol.com. Ook ontwikkelt Luminis eigen oplossingen op het gebied van cloud, Internet of Things, data intelligence, e-sports en e-learning. Luminis onderscheidt zich door aantoonbaar voorop te lopen in technologie en innovatie. Luminis heeft drie kernpunten die verankerd zitten in alles wat we doen: het omarmen van nieuwe technologie, meesterschap en kennis delen. Functiebeschrijving First things first! Het is belangrijk

Bekijk vacature »

WordPress & Azure Developer

Dit ga je doen Zowel front- als back-end development aan de online website omgeving; Het up-to-date houden van alle WordPress-sites; Koppelingen maken tussen applicaties; Meedenken en adviseren over verbeteringen; Development door middel van WordPress, Javascript, HTML en CSS; Werken binnen Scrum/Agile team. Hier ga je werken Voor een grote overheidsinstelling in Den Haag zijn wij opzoek naar een WordPress developer, met kennis en ervaring op het gebied van Azure. De organisatie zit in een grote transitie waarbij de gehele website/online omgeving vernieuwd zal gaan worden. Binnen dit Scrum/Agile team ben je verantwoordelijk voor deze grote migratie/ombouw van de omgeving. De

Bekijk vacature »

Ervaren PHP Software Developer

Functieomschrijving Voor een toffe opdrachtgever in regio Breda zijn wij op zoek naar een medior PHP Developer met affiniteit met Laravel. Je komt te werken bij een uitdagende opdrachtgever met supergave klanten in een specifieke branche. Als PHP ontwikkelaar ben je samen met een vooruitstrevende team van 6 collega’s verantwoordelijk voor de ontwikkeling, beheer en het vernieuwen van informatiesystemen voor een specifieke branche. Je ondersteunt complexe uitdagingen van klanten. Vervolgens breng je hun wensen in kaart en vertaalt deze door naar maatwerk software. Affiniteit met Laravel is een pré. Om de klanten zo goed mogelijk te ondersteunen en snel in

Bekijk vacature »

Full stack developer

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

Senior Java Ontwikkelaar

Dit ga je doen Werken aan uiteenlopende interne projecten voor grote (internationale) organisaties; Ontwikkelen van diverse (web)applicaties en platformen met technieken als Java, Azure en ASP.NET; Complexe vraagstukken tackelen met jouw expertise en ervaring; Waar nodig help jij je collega's om samen tot de juiste oplossing te komen. Hier ga je werken Als Java Developer kom je te werken bij een internationale organisatie in regio Amsterdam die zich richt op procesoptimalisatie door middel van zeer complexe IT oplossingen. Dit doen zij op het allerhoogste niveau met vestigingen over heel de wereld en met een groot aantal aansprekende, maatschappelijk betrokken klanten.

Bekijk vacature »

Ambitieuze medior developer

Wat je gaat doen: Heb jij al een paar jaar ervaring als developer maar wil jij naar the next level? In ons NextLevelDev Programma helpen wij jou om de volgende stap te zetten: een mooi programma aan trainingen op het gebied van Java, hippe frameworks, Agile/Scrum, OCP-certificering en optioneel: andere JVM-talen als Kotlin en Scala; Cloud (AWS, Azure, GCP) Soc Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun

Bekijk vacature »

Senior Java developer

Als Senior Developer bij Sogeti ben je onderdeel van onze toonaangevende best-gecertificeerde Java community. Deze bestaat uit ruim 100 gepassioneerde professionals. In teamverband lever je mooie prestaties. Daarmee draag je aan bij de meerwaarde die wij leveren aan onze top-opdrachtgevers. Geen werkdag is hetzelfde! Je bent voortdurend bezig met het oplossen van allerlei complexe vraagstukken binnen bedrijfskritische systemen. Een voorbeeld hiervan is een cliënt-volgsysteem bij Reclassering Nederland. Andere klanten waar wij onder andere voor werken: KPN, Philips, Nationale-Nederlanden, Kamer van Koophandel, ABN AMRO, Bovemij, Aval en de Nationale Politie. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je verder te certificeren in dit vakgebied. We

Bekijk vacature »
Olivier Peeters

Olivier Peeters

30/05/2012 17:21:03
Quote Anchor link
Hallo allen,

nadat ik al 5X op jullie een beroep deed, en waarbij ik enorm geholpen werd, hoop ik nu ook wat meer info dvan jullie te krijgen.

Mijn club heeft gisteren beslist om vanaf volgend seizoen een online registratiesysteem te maken zodat men zich online kan lid maken van de club.

Op zich geen probleem, ik weet perfecht hoe de HTML-code er meot uit zien, en hoe dit moet werken.

Nu echt semi-professioneel gewerkt heb ik nog nooit gewerkt, en ik ken dan ook enkel PHP (HTML5, klein beetje Javascript, CSS) een degelijke statische website bouwen lukt dan ook meer dan behoorlijk (heb ik wel zelf moeten leren allemaal)...

Ik moet dus een script maken waarbij atleten zichtzelf toevoegen, alle gegevens zouden dan naar een database verzonden moeten worden. Nu ik heb tot nu toe enkel gewerkt met PHP-Formulieren en een MySQL-database.

Welke systemen zijn er mogelijk om een een veilige en degelijke manier gegevens op te slagen op het internet (MySSL, Oracle, weet ik veel => webhosting fixen we wel zelf).

Zijn er mogelijkheden om eventueel een script te maken met daarachter een acces-database of iets dergelijks?

Ik hoor wel of wat mogelijk is, ik ben de enige met motivatie om dit te maken en heb een hele zomervakantie tijd. Volgend jaar ga ik waarschijnlijk Toegepaste Informatica studeren, dus zou het opzetten van zo een database een mooie leerperiode zijn om in het hoger onderwijs met niet teveel achterstand te beginnen.

Wie geeft me de voor- een nadelen van alle mogelijkehden omtrent databases op het internet. Tevens eigen ervaringen over opzetten van soortgelijke systemen zijn welkom. Dan zoek ik wel uit hoe dit alles moet en wat ik moet bijleren.
Ik heb er zin in en mits jullie hulp denk ik dat dit wel moet lukken...

Groeten,
Olivier
 
PHP hulp

PHP hulp

17/04/2024 01:11:12
 
 - Diov  -

- Diov -

30/05/2012 17:28:42
Quote Anchor link
Hallo,
Je kan met php werken. Die gebruik ik ook.
Om veiligheidsreden kan je ook met SSL werken maar ik weet ook niet of dit echt toegepast wordt op registratiestystemen.

Hoewel, je kan het gebruiken.

Over die acces database vond ik volgende link, misschien handig om te lezen. Het gaat over php koppelen met access:
http://www.w3schools.com/php/php_db_odbc.asp

Zelf werk ik met mysql.
Je zal zelf wat moeten oefenen om te kijken wat veilig is en googelen op veiligheid van je site. Dus eerst en vooral letten op xss injection en SQL-injection.

Hopelijk heb ik je wel wat geholpen.
Dem
 
Terence Hersbach

Terence Hersbach

30/05/2012 23:09:19
Quote Anchor link
Je kunt met verschillende soorten databases werken:

MySQL
Meest gebruikte datasesoort en voldoet prima voor de wat minder grote sites. Ook grote sites draaien er wel op, maar vaak dan met wat performanceboosts. Heeft wel wat rare eigenschappen, die je alleen in bepaalde situaties zal tegenkomen. Als je net even wat meer eist van de database kan hij hier wel eens moeite mee hebben.

PostgreSQL
Wordt vaak gebruikt door grote sites die veel database performance nodig hebben. ook de invoer is wat strikter (een ip is een ip en geen string zoals bij mysql).

MongoDB
Totaal andere vorm van database, gloednieuw, supersnel en heeft de toekomst van de databases in handen. Zeker nuttig om hier verder naar te kijken, maar de meeste webhosters bieden nog geen Mongodb.

Ik adviseer je om met MySQL te werken, deze voldoet prima :)
 
Olivier Peeters

Olivier Peeters

30/05/2012 23:16:48
Quote Anchor link
Bedankt allen!

Zo heb ik in een kaar wat meer bijgeleerd over mogelijke databases, vooral die MongoDB lijkt me wel interessant in de toekomst.

Het zal inderdaad MySQL worden, hier ben ik al wat meer vertrouwd mee. Wat bedoel je met wat meer eisen van de database. Ik zal waarschijnlijk een tabel van 10X500 invoegen, dit is niet veel, maar welke problemen kunnen er optreden?

Gezien het hier gaat om persoonlijke gegevens, kunnen deze gecodeerd in een database gestoken worden. Word dit gedaan?

Nu mijn kennis Javascript eens bijwerken voor de functies op de pagina zelf..

Moest ik nog vragen hebben dan hoor je me wel ;-)
 
Jeroen VD

Jeroen VD

30/05/2012 23:23:37
Quote Anchor link
Terence, ook mysql heeft een ip-veldtype. Als string opslaan is fout. Al gaat het wel mis met ipv6, meen ik me te herrineren.

Olivier, mysql is voor jou prima. Mysql kan mog steeds op zeer acceptabele performance honderden queries tegelijk uitvoeren. Je zei dat het voor een vereniging of iets dergelijks was? Dan is mysql echt prima.
 
Olivier Peeters

Olivier Peeters

07/06/2012 22:04:11
Quote Anchor link
Hallo allen,

bedankt voor de info, het zal MySQL worden. Nu ik heb een vraag over het ODBC-systeem met Acces. Dit systeem gaat enkel lokaal? Of kan dit ook met een online host?
Zo ja, kan dit bidirectionaal? Dus aanpassingen via het internet worden in de MySQL & Acces geschreven EN andere richting aanpassingen in Acces worden ook aangepast in MySQL.
Ik dacht gelezen te hebben dat enkel de eerste methode werkt.

Hmm, ODBC is moeilijker dan ik dacht :) Ik zoek het even zelf wel uit, is vrij ingewikkeld voor een betere beginnende programmeur zoals is :-P

Als ik het goed begrijp moet mijn host ook ODBC ondersteunen?


Vriendelijke groeten,
Olivier Peeters
Gewijzigd op 07/06/2012 22:40:42 door Olivier Peeters
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.