Online ledendatabase (welk systeem)

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Software Developer Java

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

Junior Software Developer C# Verhuursector Verhuur

Samengevat: Wij ontwikkelen en leveren softwaresystemen voor de logistieke sector en de verhuursector. Ben jij geschikt als Junior Software Developer? Heb je ervaring met Delphi? Vaste baan: C# Software Developer Logistiek HBO €2.500 - €3.900 Deze werkgever is een software ontwikkelaar, gericht op software voor de logistieke sector. Deze werkgever heeft eigen producten ontwikkelen en leveren ook maatwerk. Ons bedrijf kent een boeiende en inspirerende werkomgeving met een open cultuur en mogelijkheden voor je verdere ontwikkeling. Bij bij hun werk je aan onze eigen bedrijfsapplicaties. Je ontwikkelt met ons de meest nieuwe software. Wij blinken uit als het gaat om

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie omschrijving Net afgestudeerd en op zoek naar een leuke baan als developer? Zoek niet verder! Ik heb een functie beschikbaar als back-end developer, bij een leuk familiebedrijf. Je gaat werken met de Microsoft stack en de technieken C# en .NET. Verder maak je gebruik van MVC en Entity framework. SQL kent ook geen geheimen voor jou. Jouw verantwoordelijkheden: Nieuwe maatwerk software bouwen; API koppelingen bouwen; Applicaties en software optimaliseren; Back-end programmeren. Een erg uitdagende functie, met veel vrijheid. Je kan meerdere dagen thuis werken en als je op kantoor werkt wordt de lunch verzorgd. Heb je interesse, reageer dan

Bekijk vacature »

Front End Developer React Vue

Dit ga je doen Meewerken aan de implementaties en ontwikkeling van nieuwe functionaliteiten van de webapplicaties; Ontwikkelen met o.a. React en Vue en HTML/CSS, ook krijg je in verband met de samenwerking ook affiniteit met de backend Ruby on Rails; Ontwikkeling aan de front end voor de koppelingen tussen de diverse systemen; Ontwerpen van interfaces en een bijdrage leveren aan de gebruikerservaring; Zorgdragen voor hoge kwaliteit van code en jezelf (en anderen) blijven verbeteren; Als Senior Front End Developer begeleid je zelf ook FE-development projecten, hierin leid je de projecten en pak jij het initiatief op (bv integratieprojecten). Hier ga

Bekijk vacature »

Back-end Developer Java

Dit ga je doen Het (door)ontwikkelen van een zelfgebouwde applicatie in Java, Spring Framework, SQL, HTML, CSS en Javascript; End-to-end beheer m.b.t. de applicatie en koppelen van applicaties binnen het landschap; Ontwikkelen van rapportages voor de interne organisatie; Ontwikkelen van aanvullende functionaliteiten m.b.t. de applicatie; Uitvoeren van testen en code reviews. Hier ga je werken Binnen deze organisatie kom je te werken op de afdeling die medische gegevens verzamelt vanuit het hele land. Denk hierbij aan vertrouwelijke persoonsgegevens. Het team verwerkt al deze data met als doel het waarborgen en verbeteren van de kwaliteit van de zorg in heel Nederland.

Bekijk vacature »

Java developer

Als Java Developer bij Sogeti ben je onderdeel van onze toonaangevende community die bestaat uit ruim 100 gepassioneerde professionals. In teamverband lever je mooie prestaties. Daarmee draag je aan bij de meerwaarde die wij leveren aan onze klanten. Geen werkdag is hetzelfde, je bent voortdurend bezig met het oplossen van allerlei complexe vraagstukken binnen bedrijfskritische systemen. Een voorbeeld hiervan is een cliënt-volgsysteem bij Reclassering Nederland. Andere klanten waar wij onder andere voor werken: KPN, Philips, Nationale-Nederlanden, Kamer van Koophandel, ABN AMRO, Bovemij, Arval en de Politie. Werken bij Sogeti Nieuwe ontwikkelingen volgen we op de voet en delen we binnen de

Bekijk vacature »

Remote - Front-end Angular developer

Functie The IT team currently consists of the IT Manager, 2 back-end developers, 1 full-stack developer, 1 designer, and a DevOps engineer. They are currently looking for an experienced Front-end developer who will work autonomously and in a disciplined manner, being the only developer working on their Front-end applications at the start. They do have the ambition to find a second developer soon, who you will then be able to supervise. You will be working on the further development of their existing UI in Angular. But also developing a mobile app. They place great value on User Experience and opt

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

C# Developer Research and Development - Delft

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Medior Werklocatie: Delft Vacature ID: 6307 Introductie C# Developer Research and Development - Delft - Onze klant is één van de meest innovatieve bedrijven in de region van Delft. Op dit moment zijn ze voor het innovatie centrum. In het innovatie centrum wordt gewerkt aan de nieuwste technieken voor navigatie software. R&D / C# / Pattern Recognition / Algorithms / 3d Data / DotNET Functieomschrijving Als C# Developer kom je te werken in een innovatief scrumteam. We ontwikkelen en door ontwikkelen de nieuwste technieken op het gebied van navigatie software. Deze software wordt onder andere

Bekijk vacature »

Senior Airport Developer ( System engineer)

De functie Nice to know (you) De nieuwe A-pier wordt de duurzaamste van Schiphol. Als deze af is ligt er 4000 vierkante meter zonnepanelen op het dak. En de toiletten? Die spoelen door met regenwater. we gaan ervoor: het creëren van de meest duurzame en hoogwaardige luchthavens ter wereld. een toekomstbestendig en duurzaam Schiphol. Daar werken we elke dag hard aan in team Development & Sustainability. Jij bent regisseur, expert én aanjager van de ontwikkeling van Schiphol. Connecting your world Hoe maak je de ambities en doelstellingen van Schiphol concreet in een project? De waarde voor Schiphol naar eisen die

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Om half 9 kom jij binnen en pak jij als eerst natuurlijk een bakje koffie of thee. Vervolgens ga jij je voorbereiden op de stand-up van kwart voor 9. Zijn er bijvoorbeeld dingen waar jij nog tegen aan loopt? Of is er nog code die getest of gereviewd moet worden? Vervolgens starten jullie met de stand up en na de stand up zoeken jullie elkaar op en gaan jullie aan de slag. Als team met 6 developers werken jullie in drie wekelijkse sprints. Het einde van een sprint is altijd op een donderdag zodat jullie op vrijdag de demo

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

VB.NET developer

Functie Het development team waar jij in terecht komt bestaat uit twee ervaren software developers. De directeur/eigenaar is tevens één van deze developers. Jij werkt direct samen met jouw werkgever en kan dan ook veel kennis en ervaring bij dit bedrijf op doen. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor de kantoorapplicatie die deze organisatie aanbied in een niche markt. Het team is op dit moment actief bezig met een migratie waarbij het eindstation eindigt in een C# .NET omgeving. Echter is een deel van de software al geschreven in C# .NET. Hierbij is gebruik gemaakt van C# .NET, CSS, HTML,

Bekijk vacature »

Senior/Lead Python developer

Functie Samen met je team, bestaande uit een senior, 2 mediors en één junior ontwikkelaar ga je op een Agile-gebaseerde aanpak werken aan hun software. Je hebt oog voor kwaliteit, risico’s en klantbelang. Communicatie met je collega’s en waar nodig ook met klanten speelt een belangrijke rol in het bereiken van een succesvol resultaat. Als persoon ben je slim, krijg je dingen voor elkaar en ga je resultaatgericht te werk. Binnen het development team is er veel zelfstandigheid, los van de stand-up (10:00 uur) en zo nu en dan pair-programming sessies. Technieken die zij gebruiken zijn o.a. Python, Django, MySQL,

Bekijk vacature »

Junior/Medior Front-end developer

Functie Als Front-end developer werk je intensief samen met 1 van de UX-designers en denk je mee over de gebruiksvriendelijkheid en design van onze web- en mobile apps. Je bent betrokken bij sessies met gebruikers om designs te valideren en usability van de app-in-wording te testen. Vervolgens gebruik je dit om samen met je team waarin ook back-end (.NET) developers zitten, te zorgen voor de realisatie van de best mogelijke apps voor studenten en docenten. Eisen • Je hebt een hands-on development en coding mind-set en werkt graag aan een high quality code base welke je consequent onderhouden kan worden

Bekijk vacature »
Olivier Peeters

Olivier Peeters

30/05/2012 17:21:03
Quote Anchor link
Hallo allen,

nadat ik al 5X op jullie een beroep deed, en waarbij ik enorm geholpen werd, hoop ik nu ook wat meer info dvan jullie te krijgen.

Mijn club heeft gisteren beslist om vanaf volgend seizoen een online registratiesysteem te maken zodat men zich online kan lid maken van de club.

Op zich geen probleem, ik weet perfecht hoe de HTML-code er meot uit zien, en hoe dit moet werken.

Nu echt semi-professioneel gewerkt heb ik nog nooit gewerkt, en ik ken dan ook enkel PHP (HTML5, klein beetje Javascript, CSS) een degelijke statische website bouwen lukt dan ook meer dan behoorlijk (heb ik wel zelf moeten leren allemaal)...

Ik moet dus een script maken waarbij atleten zichtzelf toevoegen, alle gegevens zouden dan naar een database verzonden moeten worden. Nu ik heb tot nu toe enkel gewerkt met PHP-Formulieren en een MySQL-database.

Welke systemen zijn er mogelijk om een een veilige en degelijke manier gegevens op te slagen op het internet (MySSL, Oracle, weet ik veel => webhosting fixen we wel zelf).

Zijn er mogelijkheden om eventueel een script te maken met daarachter een acces-database of iets dergelijks?

Ik hoor wel of wat mogelijk is, ik ben de enige met motivatie om dit te maken en heb een hele zomervakantie tijd. Volgend jaar ga ik waarschijnlijk Toegepaste Informatica studeren, dus zou het opzetten van zo een database een mooie leerperiode zijn om in het hoger onderwijs met niet teveel achterstand te beginnen.

Wie geeft me de voor- een nadelen van alle mogelijkehden omtrent databases op het internet. Tevens eigen ervaringen over opzetten van soortgelijke systemen zijn welkom. Dan zoek ik wel uit hoe dit alles moet en wat ik moet bijleren.
Ik heb er zin in en mits jullie hulp denk ik dat dit wel moet lukken...

Groeten,
Olivier

PHP hulp

PHP hulp

01/06/2023 07:16:26

- Diov  -

- Diov -

30/05/2012 17:28:42
Quote Anchor link
Hallo,
Je kan met php werken. Die gebruik ik ook.
Om veiligheidsreden kan je ook met SSL werken maar ik weet ook niet of dit echt toegepast wordt op registratiestystemen.

Hoewel, je kan het gebruiken.

Over die acces database vond ik volgende link, misschien handig om te lezen. Het gaat over php koppelen met access:
http://www.w3schools.com/php/php_db_odbc.asp

Zelf werk ik met mysql.
Je zal zelf wat moeten oefenen om te kijken wat veilig is en googelen op veiligheid van je site. Dus eerst en vooral letten op xss injection en SQL-injection.

Hopelijk heb ik je wel wat geholpen.
Dem

Terence Hersbach

Terence Hersbach

30/05/2012 23:09:19
Quote Anchor link
Je kunt met verschillende soorten databases werken:

MySQL
Meest gebruikte datasesoort en voldoet prima voor de wat minder grote sites. Ook grote sites draaien er wel op, maar vaak dan met wat performanceboosts. Heeft wel wat rare eigenschappen, die je alleen in bepaalde situaties zal tegenkomen. Als je net even wat meer eist van de database kan hij hier wel eens moeite mee hebben.

PostgreSQL
Wordt vaak gebruikt door grote sites die veel database performance nodig hebben. ook de invoer is wat strikter (een ip is een ip en geen string zoals bij mysql).

MongoDB
Totaal andere vorm van database, gloednieuw, supersnel en heeft de toekomst van de databases in handen. Zeker nuttig om hier verder naar te kijken, maar de meeste webhosters bieden nog geen Mongodb.

Ik adviseer je om met MySQL te werken, deze voldoet prima :)

Olivier Peeters

Olivier Peeters

30/05/2012 23:16:48
Quote Anchor link
Bedankt allen!

Zo heb ik in een kaar wat meer bijgeleerd over mogelijke databases, vooral die MongoDB lijkt me wel interessant in de toekomst.

Het zal inderdaad MySQL worden, hier ben ik al wat meer vertrouwd mee. Wat bedoel je met wat meer eisen van de database. Ik zal waarschijnlijk een tabel van 10X500 invoegen, dit is niet veel, maar welke problemen kunnen er optreden?

Gezien het hier gaat om persoonlijke gegevens, kunnen deze gecodeerd in een database gestoken worden. Word dit gedaan?

Nu mijn kennis Javascript eens bijwerken voor de functies op de pagina zelf..

Moest ik nog vragen hebben dan hoor je me wel ;-)

Jeroen VD

Jeroen VD

30/05/2012 23:23:37
Quote Anchor link
Terence, ook mysql heeft een ip-veldtype. Als string opslaan is fout. Al gaat het wel mis met ipv6, meen ik me te herrineren.

Olivier, mysql is voor jou prima. Mysql kan mog steeds op zeer acceptabele performance honderden queries tegelijk uitvoeren. Je zei dat het voor een vereniging of iets dergelijks was? Dan is mysql echt prima.

Olivier Peeters

Olivier Peeters

07/06/2012 22:04:11
Quote Anchor link
Hallo allen,

bedankt voor de info, het zal MySQL worden. Nu ik heb een vraag over het ODBC-systeem met Acces. Dit systeem gaat enkel lokaal? Of kan dit ook met een online host?
Zo ja, kan dit bidirectionaal? Dus aanpassingen via het internet worden in de MySQL & Acces geschreven EN andere richting aanpassingen in Acces worden ook aangepast in MySQL.
Ik dacht gelezen te hebben dat enkel de eerste methode werkt.

Hmm, ODBC is moeilijker dan ik dacht :) Ik zoek het even zelf wel uit, is vrij ingewikkeld voor een betere beginnende programmeur zoals is :-P

Als ik het goed begrijp moet mijn host ook ODBC ondersteunen?

Vriendelijke groeten,
Olivier Peeters
Gewijzigd op 07/06/2012 22:40:42 door Olivier Peeters

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.