Online ledendatabase (welk systeem)

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Medior iOS Developer

As an iOS Developer you prefer to work on cool apps for established brands. You will work on iOS apps with interesting features that help companies and of course their users. As a Medior iOS developer you work in a team on various iOS Applications. You get enough space within the team to organize your work according to your own insight and to carry it out independently. Bring on your new ideas, improvements or features! Functie-eisen Experience with RESTful APIs App architecture MVP or MVVM, MVVI) You are familiar with unit tests and with CI/CD You are familiar with UIKit

Bekijk vacature »

Software Developer / TypeScript / React / Big Data

Dit ga je doen Software development met technieken als TypeScript en React; Meedenken over architectuur en technisch ontwerp; Nieuwe features en flows uitwerken; Nieuwe mogelijkheden onderzoeken; Ondersteunen van junior collega's; Code reviews en bugfixing; Eigen ontwikkeling: waar ligt jouw interesse en waar wil je in groeien? Hier ga je werken Bij dit grote, innovatieve technische bedrijf wil men graag flink groeien dit jaar, namelijk van zo'n 100 naar 120 mensen. In de afgelopen jaren is er hard gewerkt om een nieuw software product op de markt te zetten ter ondersteuning van hun fysieke producten en omdat dit een groot succes

Bekijk vacature »

C# Developer Research and Development - Delft

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Medior Werklocatie: Delft Vacature ID: 6307 Introductie C# Developer Research and Development - Delft - Onze klant is één van de meest innovatieve bedrijven in de region van Delft. Op dit moment zijn ze voor het innovatie centrum. In het innovatie centrum wordt gewerkt aan de nieuwste technieken voor navigatie software. R&D / C# / Pattern Recognition / Algorithms / 3d Data / DotNET Functieomschrijving Als C# Developer kom je te werken in een innovatief scrumteam. We ontwikkelen en door ontwikkelen de nieuwste technieken op het gebied van navigatie software. Deze software wordt onder andere

Bekijk vacature »

Android (mobile) Developer met JAVA in de regio Al

Bedrijfsomschrijving Mobile Development en Ops Engineering gaan hand in hand bij deze organisatie dat een hoog verantwoordelijkheidsgevoel draagt. Als organisatie ontwikkelt zij dan ook veelal mobiele applicaties ter inspiratie en ondersteuning van belangrijke sectoren in Nederland. Met het technische team van gepassioneerde developers en engineers voeren ze dagelijks veelal diverse, inspirerende en complexe werkzaamheden uit. Door gebruik van innovatieve software en de nieuwste platformen binnen de sector is deze klant dan ook zeker als vooruitstrevend te betitelen waar zijn enorm veel waarde aan hecht. De organisatie is momenteel zeer succesvol en zet mooie stappen richting de toekomst en daarom kunnen

Bekijk vacature »

Senior developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

iOS Developer

For our client we are looking for a medior iOS developer, who is able to work together with the team. Together with your supportive team members you will develop apps for our clients, from end to end through prototyping, validation, implementation, launch, and further iteration. You will shape the direction of future Swift products. Functie-eisen In order to be successful in this role, you will at least need the following: 3,5+ years experience with programming Working with new and existing applications in Swift. Contributing to the optimization of the applications. Sharing your programming skills and coaching your colleagues You are

Bekijk vacature »

Senior Java developer (backend)

Bekijk vacature »

Senior Azure Developer

DO - Be passionate, work hard and make it happen! Als Senior Developer maak je deel uit van een enthousiast en gedreven development team, bestaande uit 4 personen. Jij bent de Developer met ervaring die daarbij ook de collega’s weet mee te nemen op een innovatieve reis van nieuwe technologie. De werkzaamheden waar we jouw kennis en ervaring graag voor inzetten zijn met name: Het begeleiden van de transitie naar een volledig Azure landschap met componenten zoals Function Apps, ServiceBus en CosmosDB en de projecten die hieruit voortvloeien Het vormgeven van de integratie architectuur binnen de Microservices omgeving Het bewaken

Bekijk vacature »

Software .Net Developer C# .NET Core Haarlem

Bedrijfsomschrijving Deze organisatie kent meerdere kantoren door Nederland heen, voor de vestiging in de buurt van Haarlem waar het Software Development team actief is zoeken wij naar extra versterking in de vorm van een Software C# .Net Developer! De organisatie maakt met passie kwalitatieve en innovatieve software oplossingen. De focus ligt met name op het automatiseren van bedrijfsprocessen bij de klant. Naast het bieden van Software Development oplossingen zijn er ook andere professionals actief binnen deze organisatie om een totaal oplossing aan te bieden. De cultuur is er open, het waarborgen van goede kwaliteit staat centraal en men voelt zich

Bekijk vacature »

Java Developer

Dit ga je doen Het (door)ontwikkelen van softwareoplossingen m.b.v. Java; Het onderhouden van de softwareoplossingen; Het testen van software; Het ophalen van klantwensen en vertalen naar een technische oplossing; Het meewerken in diverse grote projecten. Hier ga je werken De organisatie is een ambitieuze en vooruitstrevende speler in de markt in de regio Rotterdam. Ze zijn de snelst groeiende in hun branche. Met een excellent aanbod en service willen zij de beste keuze zijn voor hun bestaande en nieuwe klanten. Dit alles doen zij met plezier en enthousiasme. De organisatie is te omschrijven als informeel, pragmatisch en dynamisch. Onze klant

Bekijk vacature »

Software ontwikkelaar

Ben jij graag bezig met verschillende projecten? Vind jij beleving van klanten én medewerkers ook belangrijk? Wij zijn vanwege de doorontwikkeling van het applicatielandschap van onze opdrachtgever op zoek naar een fulltime software ontwikkelaar. Omschrijving Jij en jouw collega’s zijn verantwoordelijk voor de continuïteit en waarborging van het applicatielandschap. Om de processen vloeiend te laten verlopen is software ontwikkeling daarom van essentieel belang. Onze opdrachtgever doet dit voornamelijk zelf, met door hun eigen ontwikkelde applicaties. Dit betekent dat jij: functionele eisen vertaalt naar gebruiksvriendelijke software; tijdens SCRUM sessies advies geeft over het te bouwen ontwerp; nieuwe software ontwikkelt en het

Bekijk vacature »

Full Stack Developer Software Agile / Scripting /

Samengevat: Deze werkgever is trendsetter op het gebied van duurzaam aanpasbare software. Wil jij interdisciplinair werken? Ben jij bekend met de Agile ontwikkelmethodiek? Vaste baan: Full Stack Developer Softwareontwikkeling WO 3.500 - 5.000 Full Stack Developer Ons bedrijf bouwt klant specifieke informatiesystemen voor de integrale ondersteuning van bedrijfsprocessen. Chats, interactieve dashboards, mobile apps en….jouw innovatieve ideeën?! Zij werken altijd aan nieuwe innovatieve oplossingen. Bij bij hun werk je aan onze eigen bedrijfsapplicaties. Je ontwikkelt met ons de meest nieuwe software. Wij blinken uit als het gaat om de inzet van technologie. Deze werkgever staat open voor elke nieuwe trend. Onze

Bekijk vacature »

Dynamics Ontwikkelaar

Dit ga je doen Ontwikkelen van Dynamics 365 voor de interne uitrol; Samen met de consultants sparren met klanten over de wensen en eisen; Ontwikkelen van Dynamics 365 voor verschillende grote klanten; Technische analyse en testen; Meedenken over het gebruik en de richting van Dynamics binnen de organisatie. Hier ga je werken Onze opdrachtgever, gevestigd in regio Eindhoven, levert een compleet dienstenpakket op het gebied van IT. Zij pakken verschillende (complexe) vraagstukken van grote organisaties op. De sfeer intern is gezellig en informeel. Men houdt van hard werken maar gezelligheid door middel van een borrel of gezamenlijke lunch komt er

Bekijk vacature »

Robot Programmeur

Bedrijfsomschrijving: Locatie: regio Drachten Dit is een high-tech organisatie met meer dan 600 werknemers wereldwijd. Ze bieden een open en informele werksfeer met een hoge mate van zelfstandigheid en professionaliteit. Ter uitbreiding van het team zijn we op zoek naar een Robot Programmeur. Met productievestigingen in Nederland, Amerika, Tsjechië, China, Mexico en de Verenigde Staten kunnen hun klanten overal ter wereld ondersteund worden. Deze organisatie ontwerpt en bouwt gerobotiseerde productiesystemen, waarbij lassen en andere verbindingstechnologieën een centrale rol spelen. Ze zijn zowel in de automotive als de algemene industrie actief, waar hoge productievolumes en een hoge mate van automatisering essentieel

Bekijk vacature »
Olivier Peeters

Olivier Peeters

30/05/2012 17:21:03
Quote Anchor link
Hallo allen,

nadat ik al 5X op jullie een beroep deed, en waarbij ik enorm geholpen werd, hoop ik nu ook wat meer info dvan jullie te krijgen.

Mijn club heeft gisteren beslist om vanaf volgend seizoen een online registratiesysteem te maken zodat men zich online kan lid maken van de club.

Op zich geen probleem, ik weet perfecht hoe de HTML-code er meot uit zien, en hoe dit moet werken.

Nu echt semi-professioneel gewerkt heb ik nog nooit gewerkt, en ik ken dan ook enkel PHP (HTML5, klein beetje Javascript, CSS) een degelijke statische website bouwen lukt dan ook meer dan behoorlijk (heb ik wel zelf moeten leren allemaal)...

Ik moet dus een script maken waarbij atleten zichtzelf toevoegen, alle gegevens zouden dan naar een database verzonden moeten worden. Nu ik heb tot nu toe enkel gewerkt met PHP-Formulieren en een MySQL-database.

Welke systemen zijn er mogelijk om een een veilige en degelijke manier gegevens op te slagen op het internet (MySSL, Oracle, weet ik veel => webhosting fixen we wel zelf).

Zijn er mogelijkheden om eventueel een script te maken met daarachter een acces-database of iets dergelijks?

Ik hoor wel of wat mogelijk is, ik ben de enige met motivatie om dit te maken en heb een hele zomervakantie tijd. Volgend jaar ga ik waarschijnlijk Toegepaste Informatica studeren, dus zou het opzetten van zo een database een mooie leerperiode zijn om in het hoger onderwijs met niet teveel achterstand te beginnen.

Wie geeft me de voor- een nadelen van alle mogelijkehden omtrent databases op het internet. Tevens eigen ervaringen over opzetten van soortgelijke systemen zijn welkom. Dan zoek ik wel uit hoe dit alles moet en wat ik moet bijleren.
Ik heb er zin in en mits jullie hulp denk ik dat dit wel moet lukken...

Groeten,
Olivier

PHP hulp

PHP hulp

04/12/2022 15:52:10

- Diov  -

- Diov -

30/05/2012 17:28:42
Quote Anchor link
Hallo,
Je kan met php werken. Die gebruik ik ook.
Om veiligheidsreden kan je ook met SSL werken maar ik weet ook niet of dit echt toegepast wordt op registratiestystemen.

Hoewel, je kan het gebruiken.

Over die acces database vond ik volgende link, misschien handig om te lezen. Het gaat over php koppelen met access:
http://www.w3schools.com/php/php_db_odbc.asp

Zelf werk ik met mysql.
Je zal zelf wat moeten oefenen om te kijken wat veilig is en googelen op veiligheid van je site. Dus eerst en vooral letten op xss injection en SQL-injection.

Hopelijk heb ik je wel wat geholpen.
Dem

Terence Hersbach

Terence Hersbach

30/05/2012 23:09:19
Quote Anchor link
Je kunt met verschillende soorten databases werken:

MySQL
Meest gebruikte datasesoort en voldoet prima voor de wat minder grote sites. Ook grote sites draaien er wel op, maar vaak dan met wat performanceboosts. Heeft wel wat rare eigenschappen, die je alleen in bepaalde situaties zal tegenkomen. Als je net even wat meer eist van de database kan hij hier wel eens moeite mee hebben.

PostgreSQL
Wordt vaak gebruikt door grote sites die veel database performance nodig hebben. ook de invoer is wat strikter (een ip is een ip en geen string zoals bij mysql).

MongoDB
Totaal andere vorm van database, gloednieuw, supersnel en heeft de toekomst van de databases in handen. Zeker nuttig om hier verder naar te kijken, maar de meeste webhosters bieden nog geen Mongodb.

Ik adviseer je om met MySQL te werken, deze voldoet prima :)

Olivier Peeters

Olivier Peeters

30/05/2012 23:16:48
Quote Anchor link
Bedankt allen!

Zo heb ik in een kaar wat meer bijgeleerd over mogelijke databases, vooral die MongoDB lijkt me wel interessant in de toekomst.

Het zal inderdaad MySQL worden, hier ben ik al wat meer vertrouwd mee. Wat bedoel je met wat meer eisen van de database. Ik zal waarschijnlijk een tabel van 10X500 invoegen, dit is niet veel, maar welke problemen kunnen er optreden?

Gezien het hier gaat om persoonlijke gegevens, kunnen deze gecodeerd in een database gestoken worden. Word dit gedaan?

Nu mijn kennis Javascript eens bijwerken voor de functies op de pagina zelf..

Moest ik nog vragen hebben dan hoor je me wel ;-)

Jeroen VD

Jeroen VD

30/05/2012 23:23:37
Quote Anchor link
Terence, ook mysql heeft een ip-veldtype. Als string opslaan is fout. Al gaat het wel mis met ipv6, meen ik me te herrineren.

Olivier, mysql is voor jou prima. Mysql kan mog steeds op zeer acceptabele performance honderden queries tegelijk uitvoeren. Je zei dat het voor een vereniging of iets dergelijks was? Dan is mysql echt prima.

Olivier Peeters

Olivier Peeters

07/06/2012 22:04:11
Quote Anchor link
Hallo allen,

bedankt voor de info, het zal MySQL worden. Nu ik heb een vraag over het ODBC-systeem met Acces. Dit systeem gaat enkel lokaal? Of kan dit ook met een online host?
Zo ja, kan dit bidirectionaal? Dus aanpassingen via het internet worden in de MySQL & Acces geschreven EN andere richting aanpassingen in Acces worden ook aangepast in MySQL.
Ik dacht gelezen te hebben dat enkel de eerste methode werkt.

Hmm, ODBC is moeilijker dan ik dacht :) Ik zoek het even zelf wel uit, is vrij ingewikkeld voor een betere beginnende programmeur zoals is :-P

Als ik het goed begrijp moet mijn host ook ODBC ondersteunen?

Vriendelijke groeten,
Olivier Peeters
Gewijzigd op 07/06/2012 22:40:42 door Olivier Peeters

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.