Online ledendatabase (welk systeem)

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Back-end developer (Magento2)

Functie E-commerce is een ‘’snelle’’ wereld. Om hierin continu voorop te blijven omarmen ze in een vroeg stadium nieuwe technieken. Een webshop is nooit af en kan altijd beter, sneller en efficiënter. Tegelijkertijd hebben ze vanaf hun oprichting altijd vastgehouden aan kwaliteit boven snelheid, en dit loont. Als back-end developer fungeer je als het verlengstuk van hun klanten. Technisch complexe zaken pak je met liefde op, en hierin werk je samen met o.a. front-end developers en designers. Klanten verwacht hierin kwaliteit van het hoogste niveau en een proactieve, meedenkende rol bij het maken van zowel technische als strategische keuzes. Ga

Bekijk vacature »

Front-end Developer Magento 2/Wordpress

Voor het aantrekkelijk houden en steeds vernieuwen van de huidige websites en webshops en het meedenken in de marketing zijn wij per direct op zoek naar een ervaren Front-end developer met gedegen kennis van Magento 2 (webshops) en Wordpress (websites). Wat bieden wij jou Mooi salaris! Meteen op contract bij de opdrachtgever! Gezellig, Kempisch bedrijf! 35 uur per week! Auto van de zaak! Wie ben jij Van een front-end developer verwachten wij: Een afgeronde Bachelor ICT opleiding met profiel ICT & Media Design. Dat je in het bezit bent van een Magento 2 professional front-end developer certificaat; Je hebt ruime

Bekijk vacature »

Back end developer PHP

Functie Met een complex en uitgebreid e-commerce platform, een eigen PIM-systeem en eigen scan applicatie – krijg jij dagelijks te zien hoe jouw werk gebruikt wordt door miljoenen gebruikers. En we staan qua development pas in de startblokken, aangezien er nog meerdere projecten op de plank liggen te wachten! Ons huidige development team bestaat uit 8 programmeurs. Er wordt dagelijks gereflecteerd op geschreven code, Scrum taken en kennisdelen onderling is een must. Onze voertaal binnen ons team is Engels, dit omdat wij twee internationale collega’s hebben. Ons huidige “IT Landschap” bestaat voornamelijk uit allerlei losse onderdelen die individueel, maar ook

Bekijk vacature »

Fullstack Software Developer

Functieomschrijving Voor een ambitieuze werkgever in regio Roosendaal zijn wij op zoek naar een Full Stack C#.NET Developer. Als software programmeur ben je verantwoordelijk voor het bouwen van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere developers en engineers om de sensoren in machines uit te lezen en deze data om te zetten in management informatie voor jullie klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Verder ontwikkelen en onderhouden van webapplicaties, dashboards en apps voor de eigen IOT-oplossingen; Testen en goedkeuren van de software; Je gaat aan de slag met de volgende technologieën en frameworks: C#, JS frameworks,

Bekijk vacature »

Java developer (remote)

Functie Wat ga je doen als Java Developer? Jij als Java ontwikkelaar komt te werken in 1 van onze SCRUM teams. Momenteel werken er zo’n 30 ontwikkelaars binnen onze organisatie waarbij jij de brug slaat tussen het bouwen van verschillende functionaliteiten binnen onze applicaties en deze vervolgens te integreren in onze centrale hub. Je start je dag om 9 uur met een stand up en dan pak je jouw taken op voor de dag. Hieronder een aantal taken die jij zal uitvoeren: – Het bedenken en uitbouwen van features binnen de verschillende applicaties – Onderhouden van CI/CD pipelines – Bezighouden

Bekijk vacature »

Team Lead/ Lead developer gezocht (Hands-on, PHP,

Functie Als Team Lead ben je de leider van één van de ontwikkelteams binnen de organisatie. Je leidt als lead developer een goed draaiend team dat werkt aan complexe en duurzame applicaties en API’s. Vanuit je kennis en ervaring ben je in staat het grote plaatje te blijven overzien, en kritisch mee te denken over bijvoorbeeld de architectuur, maar ook de algehele aanpak binnen het project. Je laat je team niet alleen technisch goed functioneren maar ben ook betrokken bij het menselijke aspect. Zo weet jij je collega’s te motiveren en begeleiden in hun dagelijkse werk. Buiten het team ben

Bekijk vacature »

SQL Database developer

Functie omschrijving Wil jij meewerken aan het creëren van slimme software om magazijnen als een geoliede machine te laten lopen? Wij zoeken een zorgvuldig persoon, iemand die niet snel de hand omdraait voor complexe algoritmes. Denk jij dat jij de SQL ontwikkelaar bent die wij zoeken? Lees snel verder en wie weet zitten we binnenkort samen aan tafel! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je houdt je bezig met het ontwerpen en ontwikkelen van MS SQL server databases, dit doe je met T-SQL als programmeer laag. Je gaat aan high-end software oplossingen werken, dit doe je voor de optimalisatie

Bekijk vacature »

Database Developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Database Developer met MS SQL of een vergelijkbare database? Wil jij werken voor een ambitieuze werkgever in regio Tilburg waar jij volledig de mogelijkheid krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je gaat projecten gedurende het hele proces begeleiden. Je sluit aan bij afspraken met klanten om hun processen helder te krijgen. Vervolgens voer jij het project uit en zorgt dat dit zo goed mogelijk verloopt; Je werkt aan nieuwe softwareoplossingen die de logistieke processen verbeteren of vernieuwen; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van

Bekijk vacature »

Back-end programmeur

Functieomschrijving Heb jij kort geleden je MBO of HBO ICT in ontvangst mogen nemen? Of ben je klaar voor een nieuw hoofdstuk in jouw carrière? Voor een uitdagende werkgever in de regio van Tilburg zijn wij op zoek naar een ambitieuze back-end programmeur met affiniteit met MS Acess. Samen met een enthousiast team ben je verantwoordelijk voor het bouwen van maatwerk software voor hun klanten. Je hebt kennis of ervaring van SQL, Maar affiniteit met MS Acess is nog belangrijker. Je bent sociaal naar klanten en flexibel ingesteld. Je denkt altijd in kansen en gaat graag de uitdaging aan. Verder

Bekijk vacature »

Laravel PHP developer in een jong team

Bedrijfsomschrijving Als je op zoek bent naar een werkplek waar plezier en uitdaging hand in hand gaan, dan is dit bedrijf de juiste keuze voor jou. Hier kun je werken aan uitdagende projecten en krijg je als developer veel verantwoordelijkheid. Het bedrijf waardeert kwaliteit boven kwantiteit en richt zich op het ontwikkelen van hoogwaardige applicaties en websites waar klanten enthousiast over zijn. Dit bedrijf is vooruitstrevend en streeft naar het leveren van de best mogelijke resultaten voor hun klanten. Als medior PHP ontwikkelaar met 3 jaar ervaring ben jij de persoon die we zoeken. Je krijgt hier de kans om

Bekijk vacature »

Traineeship ICT regio Amsterdam/Utrecht

Wat ga je doen? Het traineeship begint met een fulltime maand cursussen en praktijkdagen, waarin je de basis van het IT-vak leert op de Shared Servicedesk (SSD). Daarnaast ga je meteen aan de slag voor je eerste certificering! (ITILv4). Je start in een groep met 4 tot 10 deelnemers, waarmee jij gedurende die maand optrekt en je kennis kunt delen. Na het voltooien van de eerste maand ga je direct voor een langere periode aan de slag bij één van onze klanten of blijf je intern bij ons op de Shared Servicedesk. Je bent het eerste aanspreekpunt van de eindgebruikers

Bekijk vacature »

Full stack developer Python, React

Functie Jij als full stack developer komt binnen onze Technology afdeling te werken. Deze bestaat momenteel uit 15 man. De stack waarmee wij werken is voornamelijk Python, Javascript, React en GraphQL. Binnen deze afdeling wordt er met multidisciplinaire teams gewerkt aan verschillende projecten. Projecten duren vaak langer dan 3 maanden en je bent van begin tot eind vaak betrokken. Naast dat je als full stack ontwikkelaar aan de slag gaat ben je ook Consultant. Dit betekent dat je ook klantcontact hebt in je rol en werkshops geeft. De verhouding tussen deze werkzaamheden zijn ongeveer 70% development en 30% consultancy. Een

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Om half 9 kom jij binnen en pak jij als eerst natuurlijk een bakje koffie of thee. Vervolgens ga jij je voorbereiden op de stand-up van kwart voor 9. Zijn er bijvoorbeeld dingen waar jij nog tegen aan loopt? Of is er nog code die getest of gereviewd moet worden? Vervolgens starten jullie met de stand up en na de stand up zoeken jullie elkaar op en gaan jullie aan de slag. Als team met 6 developers werken jullie in drie wekelijkse sprints. Het einde van een sprint is altijd op een donderdag zodat jullie op vrijdag de demo

Bekijk vacature »

Low code Developer

Dit ga je doen Je richt je op het doorontwikkelen van bestaande applicaties en het geheel van scratch af aan opzetten van nieuwe applicaties binnen een low code platform; Je beoordeelt technisch ontwerpen en maakt de vertaalslag naar de technische oplossingen binnen het platform; Je voert testwerkzaamheden uit; Je adviseert de organisatie op jouw vakgebied; Je schakelt met business analisten en de architect om tot mooie oplossingen te komen; Je lost bugs op en denkt mee over een structurele oplossing. Hier ga je werken Het gaat om een bekend internationaal handelsbedrijf met ruim 800 medewerkers, verdeeld over verschillende deelbedrijven. Deze

Bekijk vacature »

High level C++ QT Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 13486 Introductie Would you like to be involved in every aspect of software development for our exceptional products, from specification and design to testing and integration? If you're passionate about software development and eager to apply your programming skills to create customer-focused deliverables, then this is the perfect chance for you to expand your expertise. You can become a member of our Machine Control department's data-driven development team, where you'll design and build software solutions that optimize machine productivity. As a senior software design engineer, you'll participate in all phases

Bekijk vacature »
Olivier Peeters

Olivier Peeters

30/05/2012 17:21:03
Quote Anchor link
Hallo allen,

nadat ik al 5X op jullie een beroep deed, en waarbij ik enorm geholpen werd, hoop ik nu ook wat meer info dvan jullie te krijgen.

Mijn club heeft gisteren beslist om vanaf volgend seizoen een online registratiesysteem te maken zodat men zich online kan lid maken van de club.

Op zich geen probleem, ik weet perfecht hoe de HTML-code er meot uit zien, en hoe dit moet werken.

Nu echt semi-professioneel gewerkt heb ik nog nooit gewerkt, en ik ken dan ook enkel PHP (HTML5, klein beetje Javascript, CSS) een degelijke statische website bouwen lukt dan ook meer dan behoorlijk (heb ik wel zelf moeten leren allemaal)...

Ik moet dus een script maken waarbij atleten zichtzelf toevoegen, alle gegevens zouden dan naar een database verzonden moeten worden. Nu ik heb tot nu toe enkel gewerkt met PHP-Formulieren en een MySQL-database.

Welke systemen zijn er mogelijk om een een veilige en degelijke manier gegevens op te slagen op het internet (MySSL, Oracle, weet ik veel => webhosting fixen we wel zelf).

Zijn er mogelijkheden om eventueel een script te maken met daarachter een acces-database of iets dergelijks?

Ik hoor wel of wat mogelijk is, ik ben de enige met motivatie om dit te maken en heb een hele zomervakantie tijd. Volgend jaar ga ik waarschijnlijk Toegepaste Informatica studeren, dus zou het opzetten van zo een database een mooie leerperiode zijn om in het hoger onderwijs met niet teveel achterstand te beginnen.

Wie geeft me de voor- een nadelen van alle mogelijkehden omtrent databases op het internet. Tevens eigen ervaringen over opzetten van soortgelijke systemen zijn welkom. Dan zoek ik wel uit hoe dit alles moet en wat ik moet bijleren.
Ik heb er zin in en mits jullie hulp denk ik dat dit wel moet lukken...

Groeten,
Olivier
 
PHP hulp

PHP hulp

27/07/2024 07:44:55
 
 - Diov  -

- Diov -

30/05/2012 17:28:42
Quote Anchor link
Hallo,
Je kan met php werken. Die gebruik ik ook.
Om veiligheidsreden kan je ook met SSL werken maar ik weet ook niet of dit echt toegepast wordt op registratiestystemen.

Hoewel, je kan het gebruiken.

Over die acces database vond ik volgende link, misschien handig om te lezen. Het gaat over php koppelen met access:
http://www.w3schools.com/php/php_db_odbc.asp

Zelf werk ik met mysql.
Je zal zelf wat moeten oefenen om te kijken wat veilig is en googelen op veiligheid van je site. Dus eerst en vooral letten op xss injection en SQL-injection.

Hopelijk heb ik je wel wat geholpen.
Dem
 
Terence Hersbach

Terence Hersbach

30/05/2012 23:09:19
Quote Anchor link
Je kunt met verschillende soorten databases werken:

MySQL
Meest gebruikte datasesoort en voldoet prima voor de wat minder grote sites. Ook grote sites draaien er wel op, maar vaak dan met wat performanceboosts. Heeft wel wat rare eigenschappen, die je alleen in bepaalde situaties zal tegenkomen. Als je net even wat meer eist van de database kan hij hier wel eens moeite mee hebben.

PostgreSQL
Wordt vaak gebruikt door grote sites die veel database performance nodig hebben. ook de invoer is wat strikter (een ip is een ip en geen string zoals bij mysql).

MongoDB
Totaal andere vorm van database, gloednieuw, supersnel en heeft de toekomst van de databases in handen. Zeker nuttig om hier verder naar te kijken, maar de meeste webhosters bieden nog geen Mongodb.

Ik adviseer je om met MySQL te werken, deze voldoet prima :)
 
Olivier Peeters

Olivier Peeters

30/05/2012 23:16:48
Quote Anchor link
Bedankt allen!

Zo heb ik in een kaar wat meer bijgeleerd over mogelijke databases, vooral die MongoDB lijkt me wel interessant in de toekomst.

Het zal inderdaad MySQL worden, hier ben ik al wat meer vertrouwd mee. Wat bedoel je met wat meer eisen van de database. Ik zal waarschijnlijk een tabel van 10X500 invoegen, dit is niet veel, maar welke problemen kunnen er optreden?

Gezien het hier gaat om persoonlijke gegevens, kunnen deze gecodeerd in een database gestoken worden. Word dit gedaan?

Nu mijn kennis Javascript eens bijwerken voor de functies op de pagina zelf..

Moest ik nog vragen hebben dan hoor je me wel ;-)
 
Jeroen VD

Jeroen VD

30/05/2012 23:23:37
Quote Anchor link
Terence, ook mysql heeft een ip-veldtype. Als string opslaan is fout. Al gaat het wel mis met ipv6, meen ik me te herrineren.

Olivier, mysql is voor jou prima. Mysql kan mog steeds op zeer acceptabele performance honderden queries tegelijk uitvoeren. Je zei dat het voor een vereniging of iets dergelijks was? Dan is mysql echt prima.
 
Olivier Peeters

Olivier Peeters

07/06/2012 22:04:11
Quote Anchor link
Hallo allen,

bedankt voor de info, het zal MySQL worden. Nu ik heb een vraag over het ODBC-systeem met Acces. Dit systeem gaat enkel lokaal? Of kan dit ook met een online host?
Zo ja, kan dit bidirectionaal? Dus aanpassingen via het internet worden in de MySQL & Acces geschreven EN andere richting aanpassingen in Acces worden ook aangepast in MySQL.
Ik dacht gelezen te hebben dat enkel de eerste methode werkt.

Hmm, ODBC is moeilijker dan ik dacht :) Ik zoek het even zelf wel uit, is vrij ingewikkeld voor een betere beginnende programmeur zoals is :-P

Als ik het goed begrijp moet mijn host ook ODBC ondersteunen?


Vriendelijke groeten,
Olivier Peeters
Gewijzigd op 07/06/2012 22:40:42 door Olivier Peeters
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.