Ontwerp photoshop

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Embedded Software Engineer developer

Samengevat: Wij ontwerpen industriële regelsystemen. Ben jij geschikt als Embedded software engineer? Heb jij ervaring met softwareontwikkeling? Vaste baan: Embedded Software Engineer developer Laagspanningsproducten MBO HBO Werkvoorbereiding 3.200 - 5.000 Embedded Software Engineer Deze werkgever is actief in de ontwikkeling en productie van innovatieve elektronica. Van hieruit ontwikkelen wij de meest innovatieve producten zoals onze klanten dat van ons verwachten. Zij werken in teams en kijken welke rol jou het beste past. Het einddoel is voor het hele team gelijk. Een tevreden klant met het innovatief product. Zij bieden een leuk team en doorgroeimogelijkheden. Functie: Voor de vacature als Embedded

Bekijk vacature »

Microsoft Developer Technische Automatisering

In het kort Als .NET Software Developer werk je aan diverse software-ontwikkelprojecten binnen de technische automatisering. Je ontwikkelt innovatieve oplossingen voor onze klanten gericht op het automatiseren en digitaliseren van hun systemen en processen. Denk aan verbindingen van apparaten met internetservices en geavanceerde communicatie- en domotica-oplossingen. Je werkt zowel in-house als op locatie bij de klant. En je ontwikkelt niet alleen in .NET, maar je krijgt ook de kans jezelf te ontwikkelen, zowel technisch als persoonlijk. Dit vind je leuk om te doen Ontwikkelen van diverse software-ontwikkelprojecten binnen C# en .NET Bedenken, ontwerpen en ontwikkelen van de juiste oplossing binnen

Bekijk vacature »

PHP Developer Symfony

Dit ga je doen Jouw taken als PHP Developer zullen voornamelijk bestaan uit: Het creëren van nieuwe features en het doorontwikkelen van zeer omvangrijke applicaties (met o.a. Symfony); Het meewerken aan uiteenlopende technische projecten; het meedenken over nieuwe tools en technieken om de IT naar een nog hoger niveau te tillen. Hier ga je werken Is de woningsector er inderdaad een die jouw interesse wekt? De organisatie waar je als PHP Developer komt te werken is een belangrijke schakel binnen de woningbranche, dus dat zit wel goed! De platformen die zij ontwikkelen worden dagelijks door duizenden stakeholders in de woningsector

Bekijk vacature »

Liferay developer

Dit ga je doen Je werkt in een klein team met Liferay. Liferay zit tussen de front-end en back-end in. Je houdt je dus bezig met zowel de front- als back-end Je houdt je bezig met het ontwikkelen van applicaties, websites, portalen, samenwerkingsomgevingen etc, voor mooie maatschappelijk opdrachtgevers; Naast het werken in Liferay ben je ook bereid andere talen te leren. Je bent werkzaam in zelfsturende teams, waardoor je ook de mogelijkheid hebt om wat meer leidinggevende taken uit te kunnen voeren; Hier ga je werken Deze organisatie is er een waar je bij wilt horen! Lijkt jou het gaaf

Bekijk vacature »

OutSystems Developer

Dit ga je doen Het van scratch af aan ontwikkelen van applicaties met OutSystems; Het aanhaken bij diverse projecten binnen de organisatie; Schakelen met de business; Meedenken over de mogelijkheden van het platform binnen de organisatie. Hier ga je werken Deze organisatie is een toonaangevende speler in de vastgoedbranche en telt momenteel ruim 500 medewerkers. Met meer dan 150 applicaties staat er een complex applicatielandschap, bestaande uit standaard- en maatwerkapplicaties. De maatwerkapplicaties worden ontwikkeld door een inhouse development team. Het doel voor de komende periode is het verder vernieuwen en optimaliseren van het huidige applicatielandschap. Zo staat de organisatie aan

Bekijk vacature »

Full Stack Developer

Samengevat: Wil jij werken bij een nieuw high performance platform? Wil jij werken met de laatste technieken? Heb jij ervaring als developer? Developer Manager HBO 4.000 - 6.500 Bij ons verkopen we alles op het gebied van onderdelen en accessoires voor reparatie, onderhoud en gebruikstoepassingen van apparaten in en rond het huis. Gewoon die onderdelen en accessoires die je zelf kunt installeren of vervangen. Wie goed voor zijn apparaten zorgt, haalt er veel meer uit. We vinden het erg belangrijk dat jij je fijn voelt binnen het bedrijf. Om dit aan te moedigen, biedt deze werkgever je een informele omgeving

Bekijk vacature »

Freelance senior ICT ontwikkelaar (zzp)

Belastingdienst B/cao Startdatum inzet: 9-1-2023 Einddatum inzet: 31-12-2023 Uren per week: 36,00 Standplaats: Apeldoorn Max tarief: € 86,00 Team LIV is op zoek naar een enthousiaste, flexibele, multitaskende en hands-on ontwikkelaar met veel ervaring in het gedeeltelijk of volledig zelfstandig bepalen van ontwikkel- en realisatie aanpak. Onze nieuwe collega moet in staat zijn te werken in een hectische omgeving waarbij er sprake is van zeer verschillen realisatietrajecten voor wat betreft(technische)diepgang, startmoment (wel/geen beschrijvingen beschikbaar) en klantcontact. De gekozen ontwikkelmethodiek dient passend te zijn voor het op te lossen vraagstuk waarbij samenwerking met de testengineer in relatie tot Systeem integratie test

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Do you want to work with the latest technologies on the development of new systems and applications? Get moving and strengthen Nederlandse Loterij as a Back-end Developer. Thanks to your efforts the inhouse development team can work together on the development of new systems and applications. In this way, you directly contribute to a happy, healthy and sporty Netherlands. As a Back-end Developer you score by: Integrating back-end and third party application functionality using available API’s. Safeguarding operational continuity for our platforms which serve millions of requests per minute during peak load. Setting up CI/CD pipelines using Azure DevOps. Safeguarding

Bekijk vacature »

Freelance applicatieontwikkelaar (zzp)

Belastingdienst B/cao Startdatum : 2-1-2023 Tijdelijke functie, met optie op vast Aantal uren per week : 36 Standplaats in overleg : Apeldoorn Applicatieontwikkelaar bij het Ministerie van Financiën- Belastingdienst We zoeken een consultant/developer met ervaring in de ontwikkeling van back-end systemen. Als consultant heb je kennis en ervaring met de wijze waarop Open Formulieren is opgezet. Je bent een vraagbaak voor collega’s en deelt waar nodig je kennis. Je hebt ervaring met het werken in een open source omgeving. Je bent thuis in verschillende frameworks of je kunt je die snel eigen maken. Je hebt aantoonbaar ruime kennis van en

Bekijk vacature »

Back-end developer

Dit ga je doen Development d.m.v. XQuery, JSON/XML en REST API's; Ontwikkelen aan een tof en complex zorgplatform; Koppelingen maken met de NoSQL database; Testen en documenteren van de ontwikkelde functionaliteiten; Samenwerking met andere front- en back-end ontwikkelaars. Hier ga je werken Voor een vooruitstrevende organisatie binnen de zorg in Den Haag zijn wij opzoek naar een Back-end Developer die ervaring heeft met o.a.XQuery en Vue.JS of daarin graag zou willen ontwikkelen. Je zal ontwikkelen aan een tof en complex zorgplatform en koppelingen maken met de NoSQL database. Ook het testen en documenteren van de ontwikkelde functionaliteiten behoort tot jouw

Bekijk vacature »

Lead .NET Developer Unieke Kantoorsoftware

Bedrijfsomschrijving Dit bedrijf bestaande uit zo'n 60 medewerkers heeft in de loop der jaren een klantenbestand van ongeveer 500 bedrijven opgebouwd en ze leveren aan deze bedrijven unieke bedrijfseigen kantoorsoftware. De software wordt gebruikt in de Benelux en is zeer professioneel te noemen. De bewezen software is zo vormgegeven dat het zeer snel op de bestaande software van klanten aangesloten kan worden. Enkele toepassingen zijn: de software koppelen aan Payrolling software, HR software of ERP software. Uiteindelijk zijn alle toepassingen voortgekomen uit de drie grootste SaaS producten: Tijdregistratiesoftware, Declaratiesoftware en Planningsoftware. Door uitbreiding in het team en verschuivingen in het

Bekijk vacature »

Senior Frontend Developer Commercial Platform

De functie Every year, over 70 million travelers are our compass. Their experiences, needs, and frustrations help us decide where and how we can use digital solutions to make the traveler's journey a happier one. Whether it's a personal itinerary in the app or a transfer kiosk that caters to travelers with a short and stressful connection: with relevant information at the right time and place, we aim to ease travelers' minds as much as possible. In multidisciplinary agile teams, we go the extra mile to continuously develop our website, app, Self Service Units and new concepts. We do so,

Bekijk vacature »

Senior Developer / adviseur (Almelo en thuis)

Functie­omschrijving Wil jij jouw kennis van datagedreven werken, AI en containerisatie inzetten om onze dienstverlening op het gebied van digitaal archiveren en intelligent meta dateren samen met onze scrumteams verder te ontwikkelen? Zie jij vraagstukken niet als een probleem maar krijg je er juist energie van om die te vertalen naar oplossingen, kun je ook beschrijven hoe dat gebouwd moet worden en coach je het team erin om dat te realiseren? Dan komen we graag met jou in contact. Wat ga je doen? Miljoenen records, complexe ketens, uitdagende maatschappijkritische applicaties op het gebied van het bewaren en uitwisselen van digitale

Bekijk vacature »

.NET developer

Over deze functie Als .NET developer bouw je mee aan innovatieve dienstverlening en draag jij bij aan de groei van de organisatie. Kenter groeit namelijk hard op het gebied van kwaliteit, professionaliteit en innovatie en is altijd op zoek naar verbeteringen. Zij richten zich op de ontwikkeling van moderne meetoplossingen, ook juist op korte termijn. Zo kunnen zij vooruitlopen op het gebied van IoT, realtime data en andere innovatieve oplossingen. Als .NET developer ben je van onschatbare waarde. Je werkt samen met ruim 20 IT professionals aan zowel greenfield- als legacy-projecten. Dat doe je in samenwerking met ontwikkelaars, data engineers,

Bekijk vacature »

Freelance java developer / scrummaster (zzp)

Belastingdienst B/cao Startdatum inzet: 9-1-2023 Einddatum inzet: 31-12-2023 Uren per week: 36,00 Standplaats: Apeldoorn Max tarief: € 82,00 Voor onze partnerorganisatie, de Belastingdienst, zijn wij op zoek naar een Java Developer met kennis van en ervaring met de Scrum methodiek. In deze rol wordt er van je gevraagd dat je: Brede ervaring hebt als JAVA-ontwikkelaar; Weet wat er van een scrummaster wordt verwacht; Als volwaardig teamlid participeert binnen het scrumproces in je team en in de SAFe-releasetrain; Zowel zelfstandig kunt werken in een scrumteam als intensief de samenwerking zoekt met je directe collega’s en je omgeving; Samenwerkt met je collega’s

Bekijk vacature »
Bart Smulders

Bart Smulders

18/01/2008 00:29:00
Quote Anchor link
Het volgende: " Ik maak een layout in photoshop en wil deze layout zoals hij deruit ziet gaan gebruiken en daarbij wil ik dat deze snel laad" Nu heb ik geprobeerd van deze om te zetten tot div's enz maar ik kan enkel constateren dat ik deze layout niet proper kan omzetten tot css en achtergrond foto's. Met image ready bewerkt en geknipt tot apparte delen. Mijn vraag is :" Hoe kan ik er nu voor zorgen dat het sneller laad met minder foto's? in een iets simpeldere structuur . voorbeeld op http://users.telenet.be/Traxxx/voorbeeld1.html

PHP hulp

PHP hulp

05/02/2023 05:35:53

J V

J V

18/01/2008 00:36:00
Quote Anchor link
Je hebt voor alles plaatjes gemaakt. Je kunt ook gewoon een achtergrond kleur nemen en daar tekst op zetten. Is veel sneller want dan hoeft hij niet al die plaatje te laden. Met CSS kan je een hoop bereiken in de lay-out zonder plaatjes. Gebruik dus zo min mogelijk plaatjes en maak zoveel mogelijk gebruik van de mogelijkheden van css. Je menu kan dus met 1 achtergrond. Een plaatje van 2 px breed met een gradient naar onderen toe en die herhaal je dan horizontaal. Dit geeft een breed plaatje weer, terwijl er maar een klein plaatje geladen word. Dit kun je met nog meer dingen doen op je site.
Met css maak je dan een menu dmv een lijst. Hier is een hoop over te vinden op internet, dus dan word er nog maar 1 plaatje geladen en je menu is gewoon van tekst, waardoor je site al een stuk sneller is.

Bart Smulders

Bart Smulders

18/01/2008 00:41:00
Quote Anchor link
@jordy
Ik heb dit reeds geprobeerd maar weet niet precies hoe ik dit moet gaan verwezelijken zodat die bloem net op dezelfde plaats terrecht komt. of kan ik met een layer in dreamweaver die foto daar plaatsen. Gaat dit niet voor conflicten lijden ?

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

18/01/2008 01:58:00
Quote Anchor link
Aaaaaaaah! Comic Sans MS!

Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

18/01/2008 08:58:00
Quote Anchor link
http://bancomicsans.com/image/nocomicsans180x180.gif

Maar zie ik nu echt dat je dit in Word hebt gemaakt? Damn... :) Gebruik nooit iets van MS voor internet, niet om te maken en niet om te bekijken.

Je code is zo ontiegelijk vervuild met allerlei XML, styles en classes dat ik me verbaas dat het er in Firefox nog goed uit ziet.

Overigens zeker Jordy's raad opvolgen over minder plaatjes. Dat komt het laden ten goede.

- wes  -

- wes -

18/01/2008 09:13:00
Quote Anchor link
Heb nog ergens een mooi 'I hate comic sans' font liggen, download maar eens :)

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

18/01/2008 09:16:00
Quote Anchor link
De validator wordt er ook niet vrolijk van. Als je serieus met webdesign aan de gang wilt, raad ik je aan om rechstreeks in de code te gaan werken en je te verdiepen in lay-outs XHTML en CSS.

Arjan Schuurman

Arjan Schuurman

18/01/2008 09:32:00
Quote Anchor link
Jan Koehoorn schreef op 18.01.2008 09:16:
De validator wordt er ook niet vrolijk van. Als je serieus met webdesign aan de gang wilt, raad ik je aan om rechstreeks in de code te gaan werken en je te verdiepen in lay-outs XHTML en CSS.

Tjah, dat heb je als je designs om wilt zetten in HTML door middel van Word.

Edit:
Edit:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<meta name=ProgId content=Word.Document>
<meta name=Generator content="Microsoft Word 10">
<meta name=Originator content="Microsoft Word 10">
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Arjan Schuurman

Bart Smulders

Bart Smulders

18/01/2008 13:14:00
Quote Anchor link
Hmm, ik heb ondertussen gemerkt dat er sommigen tegen comic sans zijn om 1 of andere reden. Persoonlijke meningen zijn altijd toegestaan maar dat heeft me niet geholpen met men probleem. Wat daarentegen wel geholpen heeft is Jan Koehoorn die me dus vertelde van layout's te gaan maken in xhtml en css . Een boek kopen en leren versta ik daar uit . Bedankt Jan.

Ook een klein bedankje aan de comic sans uitdrijvers :)

Topic closed

Robert Deiman

Robert Deiman

18/01/2008 13:31:00
Quote Anchor link
Topic is niet closed :) Dat kunnen (gelukkig) alleen moderators doen. Topics waarin mensen zijn geholpen worden doorgaans niet gesloten, zodat ze nog terug te vinden zijn :)

18/01/2008 14:10:00
Quote Anchor link
Elwin schreef op 18.01.2008 08:58:
Je code is zo ontiegelijk vervuild met allerlei XML, styles en classes dat ik me verbaas dat het er in Firefox nog goed uit ziet.

Sterker nog, soms werkt de site ook zelfs niet in IE.
Daarom moet je dus aan de regels houden :-).

J V

J V

18/01/2008 14:24:00
Quote Anchor link
Jeej schreef op 18.01.2008 14:10:

Alsof sites het ooit wel eens goed doen in IE ;). Ja nah veel vloeken en een hoop omwegen kom je der wel. :P

Probeer de css tutorail van jan koehoorn eens door te nemen. Klik hierboven eens op zijn naam, dan zie je die tutorails staan.
Dat over Comic Sans MS, laat lekker zitten. Als jij die wilt gebruiken moet je dat doen. Het enige waar je mee op moet letten is dat je geen fonts gebruikt die mensen misschien niet op hun computer hebben (dan zien ze dat lettertype niet). Zet dus meerdere fonts achter elkaar, zodat als 1 er niet is, dat diegene daarna getoond word. (met comic sans ms zal je dat niet hebben, omdat iedereen dat heeft op zijn computer)
Zoek er maar eens wat over op google.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door J V

18/01/2008 14:32:00
Quote Anchor link
Jordy schreef op 18.01.2008 14:24:
Jeej schreef op 18.01.2008 14:10:

Alsof sites het ooit wel eens goed doen in IE ;).

Je zou zeggen dat als je met software van microzacht een website maakt, dat die dan ook in andere software van mircozacht werkt.

Robert Deiman

Robert Deiman

18/01/2008 14:33:00
Quote Anchor link
@Jordy

Eigenlijk valt het best nog wel mee met IE hoor vind ik... Vooral als je veel met float:left; kan werken, en geloof me meestal kan dat wel is het vrij simpel.. de enige hacks die ik eigenlijk wel eens toepas zijn om bijvoorbeeld marges of padding in IE iets te verkleinen...

J V

J V

18/01/2008 14:53:00
Quote Anchor link
Ja dat klopt, maar toch is het altijd wel even je adem inhouden als je site in FF goed is en je hem dan voor het eerste in IE gaat kijken.
Bij mij viel het ook erg mee, maar dat kwam omdat ik nu alles valid had. Mijn vorige site (zeer lelijk) zag er in IE goed uit (nog nooit gehoord van FF) totdat ik er van hoorde en hem daarin keek. Toen schrok ik pas. In grote lijnen alels aangepast zodat het er in FF goed uitzag, maar toen was IE weer fout. Alles maar weggegooid want het was een ravage. Ik denk dat de validators van de oude site helemaal op hol zouden slaan, zoveel er fout was.
Nu heb ik weer wat dingen bijgeleerd en de nieuwe site is perfect ;).
Ik gebruik idd ook alleen hacks voor de padding en margins. Oja en vor me footer, omdat IE 1px wit overhoud.
Maar je hebt gelijk hoor en met IE7 valt alles helemaal mee.
Maar als je niet zoveel van css afweet, denk ik dat het heel veel moeite kost om hem in IE goed te krijgen. Ik weet nu ongeveer wel waar IE anders op reageert dus is het makkelijker om het goed te krijgen.
Voor beginners zal dat een stuk moeilijker zijn en zonder phphulp zou het dramatisch zijn ;).

@ Iedereen, waarom eigenlijk tegen Comic Sans MS??? (ik gebruik het zelf niet, voordat ik gebombardeerd word.)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door J V

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.