onvriendelijke url's dynamisch PHP menu

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Dennis Elie

Dennis Elie

25/03/2014 20:49:02
Quote Anchor link
Wie kan mij helpen, ik ben vrij nieuw met PHP en httaccess.. ik probeer al een tijdje zonder succes de URLs van mijn website www.le-mattas.nl SEO vriendelijk te maken.

Ik heb wel een idee waar het probleem ligt, en volgens mij is het vrij simpel op te lossen..! Echter ik zie de oplossing niet :(

in mijn index.php staat het volgende:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
error_reporting(E_ALL & ~E_NOTICE);
require_once(basename(($_GET['page']!='' ? $_GET['page'] : 'home') . '.php'));
require_once('footer.php');
?>




in de menu.php staat het volgende:

<li>
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php echo ($_GET["page"]=="" || $_GET["page"]=="home" ? " class='selected'" : ""); ?>

<a href="?page=home" title="Startpagina">
HOME
</a>
</li>

<li>
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php echo ($_GET["page"]=="huren" ? " class='selected'" : ""); ?>

<a href="?page=huren" title="Bungalows te huur">
Te huur
</a>
</li>

In de Browser worden de URLs als volgt weergegeven:
http://www.le-mattas.nl/?page=home

?page=huren
?page=kopen etc.

in mijn htaccessfile rewrite ik d.m.v. volgende code:

RewriteCond %{ENV:REDIRECT_STATUS} 200
RewriteRule .* - [L]

# Specify search friendly URLs
RewriteRule ^huren$ /?page=huren [L]
RewriteRule ^home$ /?page=home [L]

etc.

# Redirect old pages
RewriteCond %{QUERY_STRING} ^page=huren$
RewriteRule ^$ /huren? [R=301,L]
RewriteCond %{QUERY_STRING} ^page=home$
RewriteRule ^$ /home? [R=301,L]

etc.

Het probleem luidt als volgt:

bij het laden van de pagina toont de browser: www.le-mattas.nl
bij het klikken op een menu-item wordt www.le-mattas.nl?page=huren herschreven naar www.le-mattas.nl/huren.. helemaal goed dus.