Ook een smtp probleem

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Georg Kellersmann

Georg Kellersmann

15/07/2008 11:52:00
Quote Anchor link
Vraagje van een simpele php-beginner (liefhebberij, geen professional).
Ik heb een mailformulier gemaakt en ben dat aan het testen met een wampserver (laatste versie). Maak gebruik van PHPMailer SMTP.
Zolang ik niet online ben (op internet) werkt het blijkbaar goed want er komen geen error meldingen van php of van apache.
Wat er wel verschijnt (uiteraard) is de melding: 'could not connect to SMTP 25. Not such host is known'. Dat leek vanzelfsprekend.
Ik heb twee websites met daaraan verbonden mailboxen en adressen die geregeld worden gebruikt. Beide providers ondersteunen PHP5.
Nu probeer ik de verzending vanuit dat formulier online, met de webhosting provider van een van die twee websites als "Host", maar wel vanuit de wampserver.
Zolang ik naar een adres binnen dat domein verstuur gaat het goed. Bericht wordt verzonden en komt aan.
Stuur ik het naar een adres op het andere domein dan komt de mededeling :
Mailer Error: SMTP Error: The following recipients failed: naam1@domein1, naam2@domein2

Vraag: is dat doordat ik "doe alsof" die email wordt verstuurd vanaf de genoemde host, maar in werkelijkheid komt van de wampserver op mijn laptop.

Heb gezocht maar kon het niet vinden. Kan iemand het antwoord geven?
Alvast bedankt.
oh ja. Ik zou wel het script willen plaatsen maar weet niet hoe dat moet.
 
PHP hulp

PHP hulp

04/05/2024 12:57:33
 
- wes  -

- wes -

15/07/2008 11:56:00
Quote Anchor link
Stel, de bel gaat bij jou thuis. Jij doet open en er staat een man op de stoep. Hij heeft een naambordje op met 'Henk'. Hij stelt zich voor als 'Kees'. Vertrouw je hem dan nog?

Mailservers werken precies hetzelfde.
 
Joren de Wit

Joren de Wit

15/07/2008 11:59:00
Quote Anchor link
Grote kans dat de SMTP server bij die host niet als 'open relay' ingesteld is en je dus inderdaad niet zomaar overal mailtjes naartoe kunt versturen. Dit kun je vaak vrij makkelijk achterhalen door eens naar de instellingen in je email client te kijken, gebruik je daar wel die SMTP server?

Meestal raden hosts aan de de smtp server van de internetprovider te gebruiken, dus wellicht is dat hier ook het geval...
 
- SanThe -

- SanThe -

15/07/2008 12:26:00
Quote Anchor link
Vanaf een host (op internet dus) gebruik je de smtp-server van de host. Vaak zelfs 'localhost'. Vanuit 'thuis' gebruik je de smtp-server van je adsl aanbieder.
 
Joren de Wit

Joren de Wit

15/07/2008 12:53:00
Quote Anchor link
Quote:
Vanuit 'thuis' gebruik je de smtp-server van je adsl aanbieder.
Dat is de meest gangbare methode ja. Maar er zijn ook hosts waar je via een ssl verbinding ook gebruik kunt maken van hun SMTP server.
 
Jurgen assaasas

Jurgen assaasas

15/07/2008 13:57:00
Quote Anchor link
ADSL mag je vaak wel een mailserver hebben geloof ik, kabel niet. Ik kan gewoon een mailserver opzetten met poort 25 SMTP. Dit is ook te omzeilen door gewoon poort 26 te gebruiken mocht het niet mogelijk zijn. Uiteraard moet je in je mailserver dan wel poort 26 configureren.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.