[OOP] Classes vanuit andere classes

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

IoT Software Developer PHP

Functie omschrijving Voor een klein softwarebedrijf in Breda, zijn wij op zoek naar een IoT software developer met kennis van PHP. In deze rol wordt je verantwoordelijk voor het vernieuwen van het multimedia platform van een super tof bedrijf in Breda. Je gebruikt PHP als programmeerlaag, en bent in staat om de helicopterview te pakken / projectmatig te werken. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Je gaat aan de slag met de ontwikkeling en vernieuwing van het "intern" ontwikkelde multimedia platform. Je neemt de lead in het moderniseren van het platform door het deels opnieuw op te zetten of

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in de regio van Middelburg zijn wij op zoek naar een enthousiaste PHP / Symfony Developer. Een ambitieus persoon die het gemotiveerde development team komt versterken met het realiseren van nieuwe en complexe projecten. Ben jij op zoek naar een baan met veel uitdaging binnen een snelgroeiend e-commerce bedrijf, waar je de tijd en ruimte krijgt voor professionele groei? Dit ga je doen: Je bent verantwoordelijk voor de beheer en ontwikkeling van de serviceportal in Symfony en de webshops in de tweede versie van Magento; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten;

Bekijk vacature »

Ervaren PHP Developer

Functieomschrijving PHP Developer met brede ervaring gezocht! Ben jij een Full Stack PHP Developer met brede ervaring die toe is aan een volgende stap? Lees dan snel verder! Voor onze eindklant in de regio Nunspeet zijn wij op zoek naar een ervaren PHP Developer die het IT Team van deze organisatie gaat versterken. Wij zoeken een enthousiaste en breed georiënteerde IT-er die er voor gaat zorgen dat deze innovatieve organisatie de volgende stap gaat maken. Om deze functie goed uit te kunnen voeren moet je communicatief goed zijn en in staat zijn om zelfstandig problemen op te lossen. Daarnaast bestaat

Bekijk vacature »

SQL database ontwikkelaar

Functie omschrijving Ben jij niet bang voor complexe algoritmes? Schikt het schrijven van procedures in T-SQL jouw niet af en heb jij al de nodige informatie in SQL, dan is functie precies wat voor jou! Jouw werkzaamheden gaan er als volgt uit zien: Je gaat werken aan de complexere projecten waar jij van A tot Z bij betrokken bent. Je gaat zorg dragen voor het ontwerp, de ontwikkeling en het updaten van SQL databases. Dit doe je op basis van T-SQL. Jij bent van start tot finish betrokken bij de projecten die jij leidt. Je houdt contact met klanten en

Bekijk vacature »

Web Application Developer

Dit ga je doen Samen met het team werk je aan de visualisatie functionaliteiten en hoe dit gebruikt kan worden in een operationele setting; Het ontwerpen, ontwikkelen, onderhouden en leveren van support betreft het Warehouse Management Systeem en de bijbehorende web visualisaties; Je gebruikt hierbijde tools WebGL en ASP.net; Het meewerken in implementatieprojecten; Het leveren van Go-Live Support; Sparren met jouw Amerikaanse collega's. Hier ga je werken Voor een internationale organisatie in de transport zijn wij momenteel op zoek naar een Web Application Developer. Ze zijn wereldwijd de grootste speler en lopen voorop met het automatiseren van alle processen van

Bekijk vacature »

PHP Laravel Ontwikkelaar

Functie omschrijving Weet jij alles over Laravel en krijg je energie van het developen van software hiermee? Laat het weten want wij zoeken een PHP/Laravel developer in regio 's-Hertogenbosch voor klein bedrijf welke softwareoplossingen maakt voor hun klanten. Jouw taken hierbij: Softwareapplicaties ontwikkelen en verder optimaliseren in veel diverse projecten op basis van Agile/Scrum. Documentatie schrijven over applicaties. Uitleg geven over software en applicaties Klantcontact hebben over bestaande applicaties. Techstack: PHP, Laravel, HTML, CSS, Javascript. Bedrijfsprofiel Deze organisatie zit in de regio van 's-Hertogenbosch en is een klein bedrijf. Er werken circa 15 medewerkers, verdeeld in meerdere teams, zoals back-end

Bekijk vacature »

Delphi developer

Functie Als Delphi developer ga jij aan de slag in een team met twee andere ervaren Delphi programmeurs waaronder de Hoofd programmeur. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor de doorontwikkeling van jullie bestaande applicatie. Daarnaast zijn jullie verantwoordelijk voor het onderhouden van deze applicatie en het oplossen van eventuele bugs. Eisen - HBO werk en denk niveau; - Minimaal één jaar ervaring met Delphi; - Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift; - Jij bent zelfstandig, maar kan ook in team verband werken. Aanbod - €3000,-- €4000,- op basis van jouw kennis en ervaring; - 8% vakantiegeld;

Bekijk vacature »

Software Developer .NET

Functie omschrijving .NET developer gezocht! Wij zoek op zoek naar een .NET Developer die zich niet uit het veld laat slaan voor een software bedrijf in de regio Veenendaal. Je gaat in deze functie aan de slag met het door ontwikkelen van bestaande producten en het ontwikkelen van nieuwe producten. Dit bedrijf ontwikkeld SaaS applicaties die zowel intern als extern gebruikt worden. Verder bestaat je functie uit: Het ontwikkelen en bouwen van webapplicatie, mobiele applicaties en websites vallen onder jouw verantwoordelijkheden; Werken met onder andere .NET, C#, HTML/CSS, Javascript en MSSQL/Oracle Databases; Hierin werk je samen met andere developers en

Bekijk vacature »

Junior Front-End Developer

Je maakt een vliegende start van je carrière, door meteen mee te bouwen aan de digitale oplossingen van Coolblue. Wat doe je als Junior Front-End Developer bij Coolblue? Als Junior Front-End Developer ben je meteen vanaf de start onderdeel van een development team. Je kijkt veel mee met collega’s en volgt trainingen. Op dat moment komt je wil om te blijven leren naar boven. Daarnaast pak je in de sprints ook je eigen stories op om Coolblue iedere dag een beetje beter te maken. Je sterk analytisch vermogen komt dan goed van pas! Ook Junior Front-End Developer worden bij Coolblue?

Bekijk vacature »

Java developer - procesoptimalisatie (Inhouse)

Functie Wat ga je doen als Java developer? Jij als back end developer hebt al enige ervaring opgedaan in jouw vakgebied. Voornamelijk het werken met Java en Spring spreekt jou aan. Jij wordt samen met je collega developers in het team verantwoordelijk voor de gehele back end van de applicatie. Hierdoor heb jij veel zelfstandigheid in je rol en zul je ook zelf beslissingen samen met de PO maken. Er wordt gewerkt volgens de SCRUM methodiek, om zo structuur te creëren in de werkzaamheden. Binnen de 2-wekelijkse sprints pak jij je taken op die samen met de PO afgestemd zijn.

Bekijk vacature »

Senior Front-end Developer

Dit ga je doen Met behulp van diverse programmeertalen ontwikkelen van Front-end software; Het begeleiden van het front-end team; Het oplossen van incidenten; Het bijhouden van een backlog; Je hebt een actieve bijdrage in de wekelijkse overleggen met de omliggende teams; Je houdt trends bij en adviseert het management hierover waar nodig; Helder communiceren met de stakeholders om hen zo mee te nemen in projecten en laten inzien wat de duur en toegevoegde waarde van bepaalde projecten is. Hier ga je werken Deze organisatie heeft circa 40 miljoen bezoekers per maand en heeft innovatie hoog in het vaandel staan. Het

Bekijk vacature »

APEX Ontwikkelaar in een team van Oracle Developer

Bedrijfsomschrijving Wij zijn op zoek naar een APEX Ontwikkelaar om onze opdrachtgever in Den Haag te versterken. In deze rol zul je verantwoordelijk zijn voor het ontwikkelen en onderhouden van de front-end van onze applicaties met behulp van Oracle Application Express (APEX). Je werkt aan zowel inhouse als externe projecten. De sfeer binnen het Oracle team is gemoedelijk en men probeert elkaar te helpen én van elkaar te leren. Zo ontstaat er een prettige en plezierige werksfeer waar ruimte is voor persoonlijke ontwikkeling en groei. Er wordt gewerkt met de meest nieuwe technologieën waardoor je kennis up-to-date blijft. Het bedrijf

Bekijk vacature »

.NET Developer

Dit ga je doen Programmeren in .NET, Javascript & C# en ontwikkelen in Web Services, Windows Services en MS SQL Server; Zelfstandig verbanden maken Analyseren, testen, bugs fixen, reviewen en rapporteren; Juiste prioriteiten stellen en verantwoordelijkheid nemen; Op architectuur niveau meedenken; Af en toe klanten bezoeken. Hier ga je werken Voor onze relatie zijn wij opzoek naar een .NET ontwikkelaar met minimaal 3 jaar werkervaring. Je komt te werken in een groeiend bedrijf met betrokken collega's die zorgen voor een familiaire sfeer op de werkvloer. Als .NET ontwikkelaar word jij vanaf de eerste werkdag betrokken bij het gehele ontwikkelproces. De

Bekijk vacature »

Fullstack developer - medior

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie willen werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Gorinchem zijn wij op zoek naar versterking. Als Fullstack developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Werkzaamheden Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook regelmatig met de back end werken! Bedrijfsprofiel Onze

Bekijk vacature »

Front-end Developer - React - Data Driven

Bedrijfsomschrijving Onze klant is een snelgroeiende organisatie die een data-driven inspectieapp op de markt hebben gebracht die nu al een aantal jaar door verschillende organisaties wereldwijd gebruikt wordt. Er zijn zo'n 6 mensen werkzaam bij dit bedrijf en ze zijn nu vooral op zoek naar een sterke front-end developer die wil gaan werken aan nieuwbouw applicaties en de uitbouw van de huidige applicaties. De reden dat ze zoeken is omdat er veel werk op komst is en ze hier de juiste capaciteit voor willen hebben. Er heerst hier een hele prettige sfeer waarin respect en eerlijke communicatie belangrijk is. Ook

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Roel -

Roel -

29/08/2011 16:13:43
Quote Anchor link
Hoi,

Ik ben sinds een tijdje bezig met object georiënteerd programmeren omdat het me wel aanspreekt. Ik leer op school Java en die manier van programmeren spreekt me ook wel aan.

Wat ik dus heb gedaan, ik heb een paar classes gemaakt in PHP die ongeveer op hetzelfde neerkomen als in Java.

Waar ik echter mee in de knoop raak is het volgende.
Ik heb deze classes:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
<?php
// Standaard classes
class Form
{
        private $aElements;

public function setElements()
        {

$this->aElements = func_get_args();
        }

public function build()
        {

$sForm = '<form method="post" action=""><p>';
                foreach ($this->aElements as $oElement)
                {

$sForm .= $oElement->build();
                }

return $sForm.'</p></form>';
        }

public function addActionListener($oHandler)
        {

}
}

class Input
{
        private $bRequired;

public function setRequired($bRequired)
        {

$this->bRequired = $bRequired ? true : false;
        }
}

class Button extends Input
{
        private $sName, $sValue, $iType;

public function __construct($sName, $sValue = '', $iType = 1)
        {

$this->sName = $sName;
                $this->sValue = $sValue;
                $this->iType = $iType;
        }

public function setValue($sValue)
        {

$this->sValue = $sValue;
        }

public function build()
        {

return '<input type="'.(($this->iType == 1) ? 'submit' : 'reset').'" name="'.$this->sName.'" value="'.$this->sValue.'" />';
        }
}

class Text extends Input
{
        private $sName, $sValue;

public function __construct($sName, $sValue = '')
        {

$this->sName = $sName;
                $this->sValue = $sValue;
        }

{

$this->sValue = $sValue;
        }

public function build()
        {

return '<input type="text" name="'.$this->sName.'" value="'.$this->sValue.'" />';
        }
}

// Classes per pagina
class KnopHandler
{

}

$oForm = new Form();
$oText = new Text('tekst');
$oButton = new Button('knop', 'Klik me');
$oForm->setElements($oText, $oButton);
echo $oForm->build();

?>

Ik wil zoals in Java bijvoorbeeld ook een addActionListener() functie hebben. Dan zou ik in mijn voorbeeld $oButton->addActionListener(new KnopHandler()) gebruiken. Kan iemand me helpen hoe ik dit kan realiseren?

Verder vraag ik me ook af hoe ik een object kan benaderen vanuit een ander object. Bijvoorbeeld, ik heb het object $oButton. In de class daarvan (class Button) wil ik $oText benaderen. Is dat mogelijk?

Bij voorbaat dank!

PHP hulp

PHP hulp

16/05/2025 16:28:30

Nick Audenaerde

Nick Audenaerde

29/08/2011 16:24:23
Quote Anchor link
Net als in java kan je classes extenden en classes includen in een andere pagina waardoor je deze weer aanroept.

Roel -

Roel -

29/08/2011 16:26:21
Quote Anchor link
Dat snap ik. Maar als ik in m'n Button class $oText probeer aan te roepen krijg ik fouten.
Gewijzigd op 29/08/2011 16:31:09 door Roel -

Fabian M

Fabian M

29/08/2011 17:44:03
Quote Anchor link
Roel van de Water op 29/08/2011 16:26:21:
Dat snap ik. Maar als ik in m'n Button class $oText probeer aan te roepen krijg ik fouten.

omdat $oText niet bestaat.

Roel -

Roel -

29/08/2011 17:48:33
Quote Anchor link
Ik heb het nu met extended gedaan inderdaad. Ik wist niet dat dat bedoeld werd.
Dat new KnopHandler() is trouwens geregeld.

Het tweede probleem lukt me nog steeds niet. Ik weet totaal niet wat ik moet doen. M'n script ziet er nu zo uit trouwens:
[script]
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
<?php
// Standaard classes
class Form
{
        private $aElements;

{

}

public function build()
        {

{

}

}

public function getValue($oElement)
        {

return $_POST[$oElement];
        }
}

class Input
{
        private $bRequired;

public function setRequired($bRequired)
        {

$this->bRequired = $bRequired ? true : false;
        }
}

class Button
{

{

$this->sName = $sName;
                $this->sValue = $sValue;
                $this->iType = $iType;
        }

{

$this->sValue = $sValue;
        }

public function build()
        {

return '<input type="'.(($this->iType == 1) ? 'submit' : 'reset').'" name="'.$this->sName.'" value="'.$this->sValue.'" />';
        }

{

if (isset($_POST[$this->sName])) {
                        new
$oHandler;
                        $oHandler->Main();
                }
        }
}

class Text extends Input
{
        private $sName, $sValue;

{

$this->sName = $sName;
                $this->sValue = $sValue;
        }

{

$this->sValue = $sValue;
        }

public function build()
        {

return '<input type="text" name="'.$this->sName.'" value="'.$this->sValue.'" />';
        }

public static function getValue()
        {

return 'test';// $_POST[$this->sName];
        }
}

// Classes per pagina
class KH extends Form
{
        public function Main()
        {

echo $this->getValue('tekst');
        }
}

$oForm = new Form();
$oText = new Text('tekst');
$oButton = new Button('knop', 'Klik me');
$oButton->addActionListener(new KH());
echo $oForm->build();[/script]

Niels K

Niels K

29/08/2011 19:56:28
Quote Anchor link
Wat is precies je tweede probleem?

Roel -

Roel -

29/08/2011 21:42:47
Quote Anchor link
Dat vraag ik mezelf ook af na die post eerlijk gezegd.
Het ging volgens mij niet zoals ik het in de eerste instantie wou, hoewel me dit toch de beste oplossing leek...

Excuus :P

Write Down

Write Down

29/08/2011 23:51:58
Quote Anchor link
Sorry dat ik alsnog reageer, maar is het nu opgelost of niet?

Roel -

Roel -

30/08/2011 12:40:06
Quote Anchor link
Jep.

Roel -

Roel -

04/09/2011 17:23:59
Quote Anchor link
Ik raak er toch nog niet helemaal aan uit.
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
<?php
/* Standard classes */

// Form class

class Form
{
        private $aElements;

// After all elements are created, add them to the form
        {

}

// Build the form
        public function build()
        {

{

}

}

// Get the value of an object
        public function getValue($oElement)
        {

return $this->aElements[$oElement]->getValue();
        }

// Set the value of an object
        public function setValue($oElement, $sValue)
        {

$this->aElements[$oElement]->setValue($sValue);
        }
}

// Input class, used for form elements
class Input extends Form
{
        // Get the name of a form element
        public function getName()
        {

return $this->sName;
        }
}

class Button extends Input
{

// Set the name, value and type for a button
        {

$this->sName = $sName;
                $this->sValue = $sValue;
                $this->iType = $iType;
        }

// Set the value of the button
        {

$this->sValue = $sValue;
        }

// Return the HTML button
        public function build()
        {

}

// Add an ActionListener which is called when the button is clicked
        {

if (isset($_POST[$this->sName])) {
                        new
$oHandler;
                        $oHandler->Main();
                }
        }
}

class Text extends Input
{
        private $sName, $sValue;

// Set the name and value for the textfield
        {

$this->sName = $sName;
                $this->sValue = $sValue;
        }

// Set the value of the textfield
        {

$this->sValue = $sValue;
        }

// Get the value of the textfield
        public function getValue()
        {

return $_POST[$this->sName];
        }

// Return the HTML textfield
        public function build()
        {

}
}

/* Classes per page */
class KH extends Form
{
        // Main() is called when the button is clicked
        public function Main()
        {

$this->setValue('text', 'Text in a textfield');
        }
}

$oForm = new Form();
$oText = new Text('text');
$oButton = new Button('button', 'Click me');
$oButton->addActionListener(new KH());
echo $oForm->build();
?>

Wat ik probeer, is vanuit m'n KH() (knophandler) de value te veranderen van het tekstvak. Alleen krijg ik telkens een fatal error:
Fatal error: Call to a member function setValue() on a non-object in /usr/home/deb17902/domains/globallife.nl/public_html/form.class.php on line 35

Het script is hier te vinden: klik

Weet iemand wat te doen om het werkend te krijgen?
Thx!
Gewijzigd op 04/09/2011 17:24:48 door Roel -

Wouter J

Wouter J

04/09/2011 17:52:32
Quote Anchor link
Wat is de code waar je de method setValue aanroept?

De error zegt namelijk dat de var waarin je die method koppelt geen object is. Alsof je zoiets hebt gedaan bijv. :
Code (php)
1
2
3
4
<?php
$user
= 'Roel';
$user->setValue(); // Ahh, $user is een string geen object!
?>
Gewijzigd op 04/09/2011 17:52:59 door Wouter J

Roel -

Roel -

04/09/2011 17:55:32
Quote Anchor link
Dat is op regel 119. Ik snap inderdaad dat het daarom gaat.
Maar hoe fix ik dit? Bij het argument van de functie setValue ervoor zorgen dat ie het argument als een object ziet?

Roel -

Roel -

05/09/2011 19:20:20
Quote Anchor link
Bump.

Pim -

Pim -

05/09/2011 20:41:03
Quote Anchor link
Je doet het verkeerd.
De knophandler hoort Form niet uit te breiden, maar een form als property te dragen, zodat je erin $this->_form->setValue() kan doen.

Toevoeging op 05/09/2011 20:43:14:

Verder is het gebruiken listeners door requests heen (dus bijv. luisteren naar het submitten van een form) in PHP een stuk lastiger dan in Java, omdat daar de objecten blijven bestaan en je ze in PHP steeds moet herbouwen. Het is lastiger, niet onmogelijk, hoewel ik het niet echt op deze manier ben tegengekomen.

Roel -

Roel -

05/09/2011 21:12:44
Quote Anchor link
Ja het is ook een uitdaging om dit zo te maken.
Weet je ook hoe ik een form als property meegeef?

Ik zou namelijk totaal niet weten hoe ik dit moet doen.

Roel -

Roel -

06/09/2011 21:15:30
Quote Anchor link
Bump.

Wouter J

Wouter J

06/09/2011 21:48:07
Quote Anchor link
Waarom bump je elke dag? We zijn hier gewoon vrijwillig en als de persoon die hier van af weet even niet online is is dit niet erg.

Je kan een propertie maken van User door deze mee te geven in een methode. Voorbeeld:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
<?php
class User
{
  private $name;

public function __construct( $name )
  {

$this->name = (string) $name;
  }

public function getName()
  {

return $this->name;
  }
}

class Post
{
  protected $author;
  // veel code voor de post
  public function setAuthor( User $author )
  {

$this->user = $author;
  }

public function getAuthor()
  {

return $this->user->getName();
  }
}

// Maak een nieuw User object
$user = new User('Roel');
// Maak een nieuw Post object
$bericht = new Post();
// Set de author door de User object mee te geven
$bericht->setAuthor($user);
// ... heel veel code ...
echo $bericht->getAuthor();
?>

Hierbij heb ik User als een propertie meegegeven aan $bericht. Deze heb ik in de propertie $author gezet. Vervolgens kan ik dit gewoon gebruiken als een class en kan ik $this->autor->getName() doen als ik de naam van User wil weten.

Roel -

Roel -

06/09/2011 23:41:18
Quote Anchor link
Kijk, daar heb ik wat aan.
Thx!

Ozzie PHP

Ozzie PHP

06/09/2011 23:49:55
Quote Anchor link
@Wouter: is dat eigenlijk de "normale" manier om een compleet User object mee te geven aan de setAuthor() functie? Je hebt toch alleen maar een naam nodig?

Is zoiets als dit niet logischer?

Code (php)
1
2
3
4
$user = new User('Roel');
$author = $user->getName();
$post = new Post($author);
echo $post->getAuthor();  

Wouter J

Wouter J

07/09/2011 07:59:27
Quote Anchor link
@Ozzie, ik ben niet heel goed in het OOP denken dus het kan totaal verkeerd zijn wat ik nu ga zeggen. Maar ik vind wat ik heb gedaan handiger. Stel dat je later ook nog een avatar wil van die author, of een stukje biografie van die author. Dan moet je al je code weer aanpassen. I.p.v. daarvan stop je gewoon de hele user object in de post, zo kunnen we via het post object zelf bepalen wat we willen en wat niet.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

07/09/2011 12:36:51
Quote Anchor link
@Wouter, ik weet ook niet wat in dit geval "goed" is.

Hoe kijken andere leden hier tegenaan? Vooral de mensen die vaker met OOP werken?

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.