[OOP] Framework

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Systeembeheerder Windows Welkomstbonus € 5.00

Systeembeheerder Windows medior Welkomstbonus van € 5.000,- Bij T2 zorgen we goed voor elkaar en doen wij leuke dingen met leuke mensen. We zorgen voor uitdagende opdrachten zodat jij jezelf onbeperkt kan blijven ontwikkelen. Ben jij een ervaren systeembeheerder Windows en wil je het beste uit jezelf halen? Dan ben je van harte welkom bij T2 en ontvang je onze welkomstbonus ter waarde van € 5.000,-. Er werken leuke mensen bij T2, die op een professionele en informele wijze met hun carrière en collega’s omgaan. Dat is de basis voor succes! Het is vanzelfsprekend dat je met de nieuwste technieken

Bekijk vacature »

Java Developer / Redesign / Complex / Overheid

Bedrijfsomschrijving Bij deze overheidsinstantie zal je terecht komen in een DevOps team van 5 man/vrouw groot. 4 daarvan houden zich bezig met het (door)ontwikkelen van de applicaties en 1 iemand is verantwoordelijk voor het testwerk. Echter, doordat ze steeds meer geautomatiseerd testen en richting CI/CD willen gaan, zal jij je daar ook zeker mee gaan bemoeien! Zoals gezegd kom je in een erg complexe omgeving terecht. Dit heeft voornamelijk te maken met het feit dat je met diverse Europese lidstaten en veel verschillende componenten te maken hebt. Dit maakt het daardoor erg uitdagend, maar niet minder leuk! Daarnaast zijn zij

Bekijk vacature »

.NET Developer C#

Bedrijfsomschrijving Als Junior of Medior .NET Developer kom je te werken in de regio van Lelystad bij een organisatie die met toonaangevende klanten uit heel Nederland samen werkt. De producten en diensten van de organisatie bereiken miljoenen Nederlanders. Hierbij komt een grote hoeveelheid informatie kijken en deze moet discreet en veilig verwerkt worden. De processen die hierbij horen worden door het IT team vormgegeven. De organisatie heeft ook een adviserende rol, omdat het de klantprocessen raakt en de markt constant in beweging is. Je komt te werken bij een familiebedrijf met een prettige sfeer en een fijne werkomgeving. De IT

Bekijk vacature »

SAP Insurance DevOps Consultant

SAP Insurance DevOps Consultant Functiebeschrijving: Do you want to design, implement and drive unique SAP Insurance solutions which have direct impact on our customers? Do you have experience with the latest cutting-edge SAP Insurance modules and developments in an agile environment? Your day-to-day activities CGI is looking for an all-round agile SAP Insurance DevOps Consultant with a focus on FS-CD (Collections and Disbursement) and FS-CM (Claims Management) and/or FS-PM (Policy Management). As a SAP Insurance DevOps Consultant you are responsible for translating business requirements into sound SAP Insurance solutions. Knowledge of the integration between the Insurance modules and other technologies

Bekijk vacature »

(C#) developer gezocht met affiniteit voor machine

Voor een bedrijf in de regio Den Haag zijn we momenteel op zoek naar een .NET developer met affiniteit voor de techniek. De organisatie richt zich op het fabriceren van technische apparatuur die gebruikt wordt door industriële bedrijven. Ondanks dat software een steeds belangrijkere rol speelt binnen de organisatie en bij hun producten, bestaat de core business uit het bouwen van machines. Het is dan ook geen functie waarbij je 8 uur per dag achter je PC zal zitten om alleen te programmeren. Naast het programmeren van nieuwe onderdelen van hun administratieve systeem zal je namelijk een groot deel van

Bekijk vacature »

Web Developer (m/w/d)

Web Developer Location: Heidelberg, Germany Staff category: Staff Member Job type: IT and Infrastructure Contract duration: 3 years (renewable) Grading: 6, 7 or 8; depending on experience (monthly salary starting from 3.7k€ up to 4.8k€ after tax, plus other benefits) Closing date: 1 February 2021 Reference number: HD01905 IT Services operates and supports the IT infrastructure and services at EMBL headquarters in Heidelberg and at the laboratory’s sites in Barcelona and Rome. In collaboration with the EMBL-EBI in Cambridge our team is creating and implementing a new web infrastructure for all EMBL websites. We are looking to recruit an enthusiastic

Bekijk vacature »

Junior BI Developer

Bedrijfsomschrijving De organisatie waar je komt te werken als BI Developer is een grote internationale financiële instelling. Met vele vestigingen in Nederland zijn ze een belangrijke speler op de financiële markt. Jij zal hoofdzakelijk op het kantoor in Amsterdam werkzaam zijn, maar het kan ook voorkomen dat je af en toe naar een andere vestiging gaat. Het bedrijf telt ongeveer 5000 medewerkers waarvan ruim 150 ICT'ers. Het team waar je in komt te werken als (Junior) BI Developer is een ambitieus BI team dat zich bezighoudt met lokale en internationale uitdagingen. Zo zit een andere Junior BI Developer, 2 Medior

Bekijk vacature »

Scala Developer Security

Bedrijfsomschrijving Voor een dynamische en snelgroeiende organisatie in Den Haag zijn wij op zoek naar een back-end developer met interesse in security vraagstukken. Deze organisatie richt zich op het ontwikkelen van een online platform waar persoons- en bedrijfsgevoelige informatie veilig kan worden uitgewisselt en opgeslagen. Binnen de organisatie voegt iedereen vanuit zijn eigen expertise iets toe en staat zelfsturing hoog in het vaandel. Zij werken via het domain driven design principe waarbij zij binnen het betreffende domein met alle disciplines sparren over de inrichting van het platform en het oplossen van problemen. Het platform wordt ontwikkeld in Scala binnen een

Bekijk vacature »

Java Software Ontwikkelaar

Java Software Ontwikkelaar Functiebeschrijving: Heb jij ervaring met applicatieontwikkeling, testen en onderhoud van business-kritische applicaties? Wil je graag het verschil maken voor onze projecten bij de Nederlandse overheid, sociale zekerheid en gezondheidszorg? Wil je deel uitmaken van een zeer succesvol team? Wat ga je doen? De wereld om ons heen verandert in snel tempo. We zien dat technologie een steeds belangrijkere rol speelt in onze samenleving. CGI bouwt innovatieve oplossingen voor deze veranderende wereld. Met jouw team bouw je aan slimme oplossingen voor de digitale overheid, onder andere voor onze opdrachtgevers in de sociale zekerheid en gezondheidszorg. Als ervaren Software

Bekijk vacature »

Software Consultant Financieel

Software Consultant Financieel Volg jij liever de veranderingen in de financiële wet- en regelgeving dan een spannende Netflix-serie? En zet je die laatste veranderingen met veel plezier om naar gebruiksvriendelijke software voor zorgorganisaties in de caresector? Jouw baan Actuele wetten en regels vertalen in concrete ICT-oplossingen? Dat doe jij. Cursussen geven aan zorgprofessionals? Check! Een verpleeghuis of GGZ-instelling adviseren en ondersteunen? Ook dat is jouw job. Je bent de onmisbare schakel tussen onze ontwikkelaars en de eindgebruikers van onze software. Al jouw activiteiten zijn volledig gericht op de financiële processen binnen care-organisaties. Jouw team Software Consultant Financieel ben je niet

Bekijk vacature »

Senior .NET Developer Datawarehouse

Senior .NET Developer Datawarehouse Bouw jij graag mee aan de nieuwe generatie van het datawarehouse-framework voor de zorg? En kent programmeren in C# geen geheimen voor jou? Dan pas jij perfect in ons team in Amsterdam. We bieden jou de kans om complexe uitdagingen op te lossen en te werken met de nieuwste technieken. Jouw baan Zorgprofessionals nemen belangrijke beslissingen op basis van data uit ons Datawarehouse. Als .NET Developer Datawarehouse ontwikkel jij een nieuwe generatie van het achterliggende framework. Je werkt dagelijks met zeer grote en complexe datasets en krijgt te maken met uitdagende issues, waarbij diepgaand onderzoek nodig

Bekijk vacature »

ETL Developer Datawarehouse

ETL Developer Datawarehouse Wil jij je ETL-ontwikkelexpertise inzetten binnen de zorg? Dan is dit jouw baan! Je werkt vanuit de Crystal Tower in Amsterdam met de nieuwste Microsoft-technieken aan slimme oplossingen die zorgorganisaties helder inzicht geven in hun verbeterpunten. Jouw baan Onze datamodellen geven ziekenhuizen meer inzicht in hun huidige activiteiten en verwachte ontwikkelingen. Jij gaat deze complexe modellen verder uitbouwen én ontwikkelt en verbetert daarbij proactief de ETL in C# en SQL. Hierbij heb je alle ruimte om te sparren met (ervaren) collega-ETL-ontwikkelaars en werk je samen met onze BI-ontwikkelaars, software developers en consultants technische implementatie. Jouw team Je

Bekijk vacature »

Mendix Advanced Developer (NL)

Mendix Advanced Developer (NL) Den Haag HBO/WO IT Professional "Als Mendix Advanced Developer impact maken op de groeiende E-commerce markt met onze logistieke software en onze kritieke logistieke keten. Je doet dit door ontwikkeling en uitbreiding van onze Mendix Cloud omgeving, waarbij je complexe business processen vertaalt naar kritieke Mendix applicaties.". Wat ga je doen? PostNL is becoming a postal tech company Als Mendix Advanced Developer ben je onderdeel van een multidisciplinair Business-IT-team bestaande uit onder andere een Lead, Mendix Developers en Solution Consultants. Wij zetten Mendix in voor kritieke processen waarbij applicaties optimaal moeten performen om dagelijks rond de

Bekijk vacature »

Project Management Ondersteuner (PMO) - Publieke V

Functiebeschrijving: Ben jij een betrokken PMO professional die de klant ondersteunt, ontzorgt en van aanpakken weet? Een echte meedenker die ziet wat er moet gebeuren en snel actie onderneemt? In deze uitdagende rol ben je mede verantwoordelijk voor de realisatie van complexe projecten en oplossingen binnen het veiligheidsdomein. Wat ga je doen? Als Project Management Ondersteuner (PMO) zorg je voor een goede en kwalitatieve projectadministratie. Je werkzaamheden zullen bestaan o.a. uit: Het bewaken van de richtlijnen van issuemanagement voor de projecten; Het assisteren van de projectmanagers bij het opstellen van de projectplanningen en communicatieplannen en het bewaken hiervan; Het inbedden

Bekijk vacature »

BI Developer

Bedrijfsomschrijving De organisatie waar je komt te werken als (Senior) BI Developer is een grote internationale financiële instelling. Met vele vestigingen in Nederland zijn ze een belangrijke speler op de financiële markt. Jij zal hoofdzakelijk op het kantoor in Amsterdam werkzaam zijn, maar het kan ook voorkomen dat je af en toe naar een andere vestiging gaat. Het bedrijf telt ongeveer 5000 medewerkers waarvan ruim 150 ICT'ers. Het team waar je in komt te werken als (Senior) BI Developer is een ambitieus BI team dat zich bezighoudt met lokale en internationale uitdagingen. Zo zit een Junior BI Developer, 2 (Medior)

Bekijk vacature »
Mebus  Hackintosh

Mebus Hackintosh

14/11/2013 17:53:26
Quote Anchor link
Hallo allemaal!

Al een aantal maanden ben ik mezelf aan het verdiepen in OOP en ben er al aardig wat van te weten gekomen :) En omdat ik eigenlijk niet het wiel opnieuw uit wil vinden (wou ik eigenlijk wel maar dat vind ik teveel moeite) ben ik gaan kijken naar wat frameworks. Het eerste framework dat ik deze week gebruikte was codeigniter en vond het erg simpel om te gebruiken, het tweede framework was cakephp en daarvan vond ik de leercurve toch wat hoger liggen denk.

Alleen weet ik nu niet welk framework ik wil gaan gebruiken en of er eventueel nog andere frameworks zijn die misschien beter zijn en misschien nog wel makkelijker te gebruiken. Zelf vind ik verder de documentatie en de ondersteuning erg belangrijk.

Hoop dat jullie mij misschien wat meer inzicht kunnen geven.

PHP hulp

PHP hulp

20/01/2021 14:19:40

Wouter J

Wouter J

14/11/2013 18:11:19
Quote Anchor link
Frameworks kun je onder verdelen in 3 groepen:

Beginners frameworks
Frameworks die leuke features hebben voor de normale applicatie en makkelijk te leren zijn. Als er echter moeilijkere problemen moeten worden opgelost kun je beter een ander framework kiezen. De huidige beste hierin is Laravel. In dit rijtje staan ook bijv. CodeIgniter, CakePHP en Yii.

Full featured frameworks
De echte roll royces van PHP. Deze frameworks zijn ontworpen voor elke soort website, maar zijn voor simpele websites misschien een beetje overkill. Je praat in dit rijtje voornamelijk over Symfony2 en Zend Framework. Symfony2 is hierin behoorlijk wat populairiteit van Zend Framework aan het winnen.
Deze frameworks zijn niet per se moeilijk om te leren, ze gebruiken echter wel wat features die je als beginners misschien nog niet kent (zoals namespaces).

Microframeworks
Deze frameworks zijn ontworpen om eigenlijk als basis te dienen voor je eigen framework. Deze frameworks bieden bijv. alleen een Router en Dependency Injection container en de rest mag je zelf doen. In dit rijtje is de bekendste Silex.

Ik zelf ben teammember van Symfony2, dus misschien ben ik een beetje beïnvloed maar ik zou daar voor kiezen. Het framework werkt erg veel met cachen, waardoor het niet heel sloom is. En het bied vollop features. Ook is het opgebouwd uit allemaal losse libraries, waardoor je die ook kunt gebruiken in projecten zonder het framework. Van de bovengenoemde frameworks gebruiken zowel Silex als Laravel Symfony2 componenten. Drupal8 gaat ook voornamelijk op Symfony werken en tools als Stylius, EzPublish en phpBB werken ook met Symfony componenten.
De documentatie is redelijk uitgebreid en ik hoor van andere dat ie goed te begrijpen is voor beginners. Ik heb ooit een stappenplan opgebouwd hoe je begint met Symfony2: http://wouterj.nl/2012/12/php/hoe-leer-ik-symfony2/

Voor elk framework geldt dat het tijd nodig heeft om te leren. 2 frameworks in 1 week vind ik bijv. veel te veel. Het kost mij al meer dan 1 week om een framework te leren...

Mebus  Hackintosh

Mebus Hackintosh

14/11/2013 19:06:38
Quote Anchor link
Heel erg bedankt voor je bericht!

Ik zal eens kijken naar de andere frameworks die je zojuist hebt genoemd. Het gaat er mij om dat mijn code nu gewoon eens netjes is en goed is ingedeeld zodat ik makkelijker en sneller dingen kan ontwikkelen. Had namelijk het gevoel dat ik al meer bereikt had in 1 dag met deze manier van scripten dan tegenover de gebruikelijke spaghetti code..

Bart V B

Bart V B

14/11/2013 19:20:31
Quote Anchor link
Je vind documentatie en ondersteuning erg Belangrijk...

Dan zou ik het stapje niet te groot maken. Zelf ook vervent liefhebber geweest van codeigniter, maar ben me toch gaan verdiepen in laravel.
Dat is al wat geavanceerder dan codeigniter, en heeft een actieve ondersteuning.

Ook is het qua coding nog een beetje te volgen met de kennis van codeigniter.

Waar ikzelf veel aan heb gehad is het forum van laravel. http://www.laravel.io
Gewijzigd op 14/11/2013 19:21:31 door Bart V B

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.