[oop] hoe consante terugkrijgen?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Fullstack developer

Functieomschrijving Heb jij kort geleden jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een andere uitdaging? Voor een erkende werkgever in de omgeving van Breda zijn wij op zoek naar een Fullstack developer. Kennis of ervaring met C# & SQL is een must! Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten; Je bent verantwoordelijk voor de beheer en ontwikkeling van de software; Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je test de software en ontwikkelt deze door; Je brengt de aanpassingssuggesties van klanten in

Bekijk vacature »

Java Developer

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

Front-end developer wanted! (Angular, React, Vue.j

Functie Under the guidance of 3 account managers, one of whom will be your point of contact within your expertise, you will start working for various clients. He or she will help you find a suitable and challenging assignment. Naturally, they will take your situation, experience and (technical) ambitions into account. The assignments last one to two years on average. This allows you to really commit to a project and make an impact as a consultant. Besides the assignment, you will regularly meet your colleagues from the IT department to share knowledge or discuss new trends, for example. Master classes

Bekijk vacature »

Digitale Tovenaar Gezocht: Junior Low-code/No-code

Bedrijfsomschrijving Duik mee in een wereld vol innovatieve avonturen waar gegevens en technologie een magische symbiose aangaan! Al meer dan twee decennia lang zijn we de tovenaars achter de schermen die oplossingen creëren voor de meest complexe klantcontactvraagstukken en datagedreven software-uitdagingen. Bij ons draait het om de kracht van samenwerking en groei. We zijn een hechte vriendengroep die samen bergen verzet om elkaar én onze klanten te laten schitteren. Jouw succes is ons succes en we streven ernaar om elkaar naar nieuwe hoogten te tillen, niet voor even, maar voor altijd. We willen dat jij je helemaal thuis voelt in

Bekijk vacature »

Fullstack developer - medior

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie willen werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Dordrecht zijn wij op zoek naar versterking voor op de afdeling Software Development! Als Fullstack developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Werkzaamheden Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook regelmatig met

Bekijk vacature »

Senior Front end developer

Functie Wij zijn op zoek naar een ambitieuze, zelfsturende Front-end Expert die ons (internationale) team komt versterken. Onze huidige software development afdeling bestaat uit 7 developers en designers. Wij zijn een écht softwarehuis, dus ervaring in software development is wel echt een must. Er wordt tegelijkertijd aan meerdere projecten gewerkt, voor mooie toonaangevende klanten. Je hebt dus regelmatig te maken met deadlines en opleveringen. Een deel van onze omgeving is in Angular.JS. Dit deel wordt langzamerhand omgebouwd naar de nieuwste versie van Angular. Jouw werkzaamheden zullen bestaan uit: Het aansturen en begeleiden van jouw collega’s Het implementeren van visuele elementen

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

C# .NET Ontwikkelaar ASP.NET

Samengevat: Deze werkgever is een inkooporganisatie. Ben jij een ervaren .Net ontwikkelaar? Heb je ervaring met .Net en C#? Vaste baan: C# .NET Developer .Net MBO HBO €3.100 - €4.300 Onze missie is: “Een essentiële bijdrage leveren aan het verlagen van de integrale kostprijs van de aangesloten groothandels, middels het bundelen van inkoopvolume en het creëren van synergie met en tussen de groothandels en leveranciers, met scherpe inkoopprijzen, goede handelscondities en gerichte dienstverlening als resultaat” Zij werken voor MKB klanten. Deze werkgever heeft veel verschillende projecten. Houd jij van afwisseling? Dan zit je bij hun goed! De branche van dit

Bekijk vacature »

Fullstack Software Developer

Functieomschrijving Voor een ambitieuze werkgever in regio Roosendaal zijn wij op zoek naar een Full Stack C#.NET Developer. Als software programmeur ben je verantwoordelijk voor het bouwen van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere developers en engineers om de sensoren in machines uit te lezen en deze data om te zetten in management informatie voor jullie klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Verder ontwikkelen en onderhouden van webapplicaties, dashboards en apps voor de eigen IOT-oplossingen; Testen en goedkeuren van de software; Je gaat aan de slag met de volgende technologieën en frameworks: C#, JS frameworks,

Bekijk vacature »

Back end developer PHP

Functie Met een complex en uitgebreid e-commerce platform, een eigen PIM-systeem en eigen scan applicatie – krijg jij dagelijks te zien hoe jouw werk gebruikt wordt door miljoenen gebruikers. En we staan qua development pas in de startblokken, aangezien er nog meerdere projecten op de plank liggen te wachten! Ons huidige development team bestaat uit 8 programmeurs. Er wordt dagelijks gereflecteerd op geschreven code, Scrum taken en kennisdelen onderling is een must. Onze voertaal binnen ons team is Engels, dit omdat wij twee internationale collega’s hebben. Ons huidige “IT Landschap” bestaat voornamelijk uit allerlei losse onderdelen die individueel, maar ook

Bekijk vacature »

Medior/senior Back-end developer gezocht!

Functie Vanwege de groei binnen het bedrijf zijn we op zoek naar versterking in het devlopmenttean. Als back-end developer bouw je aan de bedrijfssoftware die ons helpt bij de primaire processen. Een leuk (intern) project dus waarbij je de software continu doorontwikkeld! Je werkt in een klein team, we hebben dagelijks stand-ups en iedere twee weken een scrum-sessie, begeleid door onze Scrum Master. Hierin krijg je uitgebreid de kans om je ideeën te presenteren, en te overleggen met je mede-ontwikkelaars en de Product Owner. Binnen de ontwikkelteams gebruiken we Trello, Gitlab, Jiira, Confluence en Boockstack. Hiernaast werken ze met de

Bekijk vacature »

Back-end Developer C#

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Ben jij een ervaren back-end developer, die graag in een in-house functie wil werken? Passen de woorden innovatie, programmeren en teamspeler bij jou? Zoek niet verder en lees snel verder. Voor een echt familiebedrijf in de regio van Uden ben ik op zoek naar een back-end developer, die met name kennis heeft van C# en .NET. Jij gaat de interne applicaties verder optimaliseren en nieuwe features ontwikkelen. Verder ga je de volgende werkzaamheden uitvoeren: Ondersteunen gebruikers; Uitvoeren van analyses van de software/applicaties; Maken van functionele ontwerpen en deze door vertalen

Bekijk vacature »

Back-end PHP Software Developer - Juniorfunctie

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Software Developer om ons team te versterken en mee te werken aan de ontwikkeling van eigen IOT-oplossingen. In deze functie ben je verantwoordelijk voor het bouwen van webapplicaties, apps en dashboards voor het uitlezen en managen van sensoren in machines. Je werkt nauw samen met een team van ontwikkelaars en engineers om de beste software-oplossingen te creëren. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Je bent in deze rol verantwoordelijk voor het ontwerpen, ontwikkelen en onderhouden van webapplicaties en softwaretoepassingen voor in-house ontwikkelde IOT oplossingen. Je werkt aan complexe databases en back-end

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Het team bestaat uit User Experience designers, Data Scientists en Software Engineers met passie voor hun vak. De consultants en ontwikkelaars werken volgens de Design Thinking methode waarbij de eerste stappen van ontwerp en ontwikkeling zullen samenkomen in een proof of concept. Nadat is vastgesteld dat de oplossing voldoet aan de belangrijkste behoeftes worden producten of services gevalideerd door middel van korte iteraties. Hiermee zorgen ze ervoor dat het werk voldoet aan de technische vereisten en gebruikersbehoefte. Door het inzetten van de nieuwste technologieën die toekomstbestendig zijn weten ze klanten omver te blazen. Ook geven en organiseren ze veel

Bekijk vacature »

Front-end developer (medior/senior)

Functie Het team bestaat uit een architect, fullstack developers, app developers, de product owner en projectmanager. Eenieder draagt vanuit zijn discipline bij aan een complete oplossing voor de klant. Uiteraard zul je hierin nauw samenwerken met je collega’s. Jij wordt verantwoordelijk voor de front-end implementatie en fungeert als lead op dit gebied binnen het team. Je kunt helder formuleren, ideeën uitdragen en overbrengen aan je collega’s. Qua technische stack is het vooral van belang dat je ervaren bent met Angular, HTML5, CSS en TypeScript. Verder is ervaring in NgRx, Bootstrap, BEM en Cypress een pré, evenals affiniteit met UX/UI Design!

Bekijk vacature »
Ozzie PHP

Ozzie PHP

30/04/2014 13:28:04
Quote Anchor link
Hey guys,

In sommige gevallen is het handig om de ISO normering aan te houden. Waarom? Omdat andere programmeurs dat ook doen, en omdat je dan precies weet wat een bepaalde waarde inhoudt.

Er zijn heel veel ISO-lijstjes en één daarvan is bijvoorbeeld een lijstje voor iemands geslacht: http://en.wikipedia.org/wiki/ISO/IEC_5218

Dat lijstje ziet er ongeveer als volgt uit:

0 = unknown
1 = male
2 = female
9 = not_applicable

Nu is dit op zich niet een heel groot lijstje, maar toch heb ik geen zin om die getallen te moeten onthouden. Dus leek het me handig om hier een interface van te maken, als volgt:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
interface gender {

    const unknown       = 0;
    const male          = 1;
    const female        = 2;
    const not_appicable = 9;

}

?>

Het idee is nu dat als ik weet dat iemand een man is, dat ik dan dit kan doen:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
$person
= new Person();
$person->setGender(gender::male);
?>

Dit lijkt me namelijk een stuk duidelijker dan dit:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
$person
= new Person();
$person->setGender(1);
?>

Zijn jullie het met deze gedachte eens?

Nu is echter mijn vraag... stel dat ik deze persoon opsla in de database, dan staat er in de database bij "gender" dus een 1. Dat is prima, want dat willen we ook. Echter, stel nu dat ik een tijdje later de gegevens van die persoon op mijn scherm wil tonen, dan staat er dus bijvoorbeeld:

name: Ozzie
gender: 1

Is het nu mogelijk om in plaats van 1 daar dan de naam van de constante, dus "male", te tonen? Dus:

name: Ozzie
gender: male

Weet iemand of, en zo ja hoe, dat kan?

Alvast bedankt voor de reacties.
 
PHP hulp

PHP hulp

07/05/2024 14:06:36
 
LEDfan nvt

LEDfan nvt

30/04/2014 13:36:43
Quote Anchor link
Hier staat beschreven hoe je dat kan doen http://stackoverflow.com/questions/1880148/how-to-get-name-of-the-constant .
Maar kan je dit niet beter in je view regelen?
 
Wouter J

Wouter J

30/04/2014 13:43:34
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
<?php

class Gender
{
    const UNKNOWN        = 0;
    const MALE           = 1;
    const FEMALE         = 2;
    const NOT_APPLICABLE = 9;

    private $gender;

    public static function __construct($gender)
    {

        if ($gender < 0 || $gender > 9) {
            throw new \InvalidArgumentException('Invalid gender.');
        }


        $this->gender = $gender;
    }


    public function getGender()
    {

        return $this->gender;
    }


    public static function parse($name)
    {

        switch (strtolower($name)) {
            case
'male': $gender = 1; break;
            case
'female': $gender = 2; break;
            case
'not applicable': $gender = 9; break;
            default:
$gender = 0; break;
        }


        return new self($gender);
    }
}


class GenderToTextTransformer
{
    public function transform(Gender $gender)
    {

        switch ($gender->getGender()) {
            case
0: return 'unknown'; break;
            case
1: return 'male'; break;
            case
2: return 'female'; break;
            case
9: return 'not applicable'; break;
        }
    }
}


$genderToText = new GenderToTextTransformer();

$wouter = new Person('Wouter', Gender::parse('male'));
$nienke = new Person('Nienke', Gender::parse('female'));
$robot  = new Person('WuutWuut', Gender::parse('unknown'));

echo 'Wouter is a '.$genderToText->transform($wouter->getGender());
echo 'Nienke is a '.$genderToText->transform($nienke->getGender());
echo 'The gender of WuutWuut is '.$genderToText->transform($robot->getGender());
?>
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

30/04/2014 13:43:54
Quote Anchor link
Ah ja, thanks... dat werkt inderdaad met de reflection class!

>> Maar kan je dit niet beter in je view regelen?

Hoe bedoel je dit?

Toevoeging op 30/04/2014 13:44:41:

Edit: Wouter, ik had je reactie nog niet gezien... ga nu even lezen. Zo dadelijk reactie.

Toevoeging op 30/04/2014 13:49:09:

Wouter, mooie aanpak... maar nogal complex lijkt mij. Ik denk dat de aanpak (zie link van LedFan) met een reflection class een stuk efficiënter/universeler is?
 
Wouter J

Wouter J

30/04/2014 13:59:45
Quote Anchor link
> Ik denk dat de aanpak (zie link van LedFan) met een reflection class een stuk efficiënter/universeler is?

Efficiëntie gaat het niet om in OO hè :) In mijn voorbeeldje heb ik even wat Domain Driven Development toegepast. Daardoor heb ik een Gender Value Object geintroduceerd. En 1 van de regels van Value Objects is: "Don’t use _toString() for presentation." Dus daar heb ik weer een nieuwe klasse voor geïntroduceerd. Op deze manier kun je het gender op verschillende manieren presenteren. Je zou een PresentGender interface kunnen maken en dan krijg je mooie dingen als:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
<?php

interface PresentGender
{
    function
present(Gender $gender);
}


class AsText implements PresentGender
{
    public function present(Gender $gender)
    {

        switch ($gender->getGender()) {
            case
0: return 'unknown'; break;
            case
1: return 'male'; break;
            case
2: return 'female'; break;
            case
9: return 'not applicable'; break;
        }
    }
}


class AsUnicodeSymbol implements PresentGender
{
    public function present(Gender $gender)
    {

        switch ($gender->getGender()) {
            case
0: return 'U+26A8'; break;
            case
1: return 'U+2642'; break;
            case
2: return 'U+2640'; break;
            case
9: return 'U+2205'; break;
        }
    }
}


?>


Maar het toepassen van DDD is vaak erg overdreven en DDD experts staan zelden met beide beentjes op de grond. Je kan ook gaan voor een simpele KISS (Keep It Simple Stupid!) of YAGNI (You Aren't Gonna Need It) aanpak.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

30/04/2014 14:04:33
Quote Anchor link
Wat ik eigenlijk wil voorkomen is dat die unknown, male etc. op verschillende plekken terugkomen. Het lijkt mij handiger als ik dat gewoon kan doen aan de hand van die constanten in de interface. Met die reflection class zou dat moeten lukken. Ik denk dat dat valt onder de noemer van de KISS aanpak :)
 
LEDfan nvt

LEDfan nvt

30/04/2014 15:57:33
Quote Anchor link
@ozzie wat ik bedoelde met die view is iets zoals Wouterj zij.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.