[oop] Menu multiple arrays.

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

.Net Front-end Ontwikkelaar

Wij zoeken een .Net Front-end Ontwikkelaar! Omschrijving Kun jij snel schakelen en ben je stressbestendig? Dan zoeken wij jou! Als .Net Front-end Ontwikkelaar help je mee aan de webapplicatie die over de hele wereld door allerlei bedrijven wordt gebruikt. Je werkt daarnaast mee aan nieuwe en verbeterde functionaliteiten en helpt met het oplossen van bugs. Over de opdrachtgever Je komt te werken in een ambitieus team dat zich blijft ontwikkelen. Dit is alle informatie die we nu kunnen delen over de werkplek. Als jij de .Net Front-end Ontwikkelaar bent voor deze job, vertellen we je snel nóg meer. Eisen Heb

Bekijk vacature »

Senior Developer Betty Blocks Blauwe Haven Rotterd

Functieomschrijving Voor de Politie zijn wij opzoek naar een Senior Developer Betty Blocks Blauwe Haven Rotterdam. De politieorganisatie heeft jaarlijks te maken met een aanzienlijk aantal politiemedewerkers die vanwege mentale overbelasting niet of beperkt inzetbaar zijn. De Blauwe Haven Rotterdam ondersteunt deze politiemedewerkers in hun herstel en re-integratieproces. De huidige digitale systemen van de Politie bieden onvoldoende ondersteuning in het herstel- en re-integratieproces van politiemedewerkers. Zowel voor de politiemedewerkers als voor de organisatie. Politiemedewerkers worden buitengesloten, waardoor zij eigen regie verliezen. Begeleiders kunnen de voortgang van de medewerkers niet goed monitoren. Management beschikt niet over de mogelijkheid trends te signaleren

Bekijk vacature »

Traineeship IT regio Amsterdam/Utrecht

Wat ga je doen? Het traineeship begint met een fulltime maand cursussen en praktijkdagen, waarin je de basis van het IT-vak leert op de Shared Servicedesk (SSD). Daarnaast ga je meteen aan de slag voor je eerste certificering! (ITILv4). Je start in een groep met 4 tot 10 deelnemers, waarmee jij gedurende die maand optrekt en je kennis kunt delen. Na het voltooien van de eerste maand ga je direct voor een langere periode aan de slag bij één van onze klanten of blijf je intern bij ons op de Shared Servicedesk. Je bent het eerste aanspreekpunt van de eindgebruikers

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Om half 9 kom jij binnen en pak jij als eerst natuurlijk een bakje koffie of thee. Vervolgens ga jij je voorbereiden op de stand-up van kwart voor 9. Zijn er bijvoorbeeld dingen waar jij nog tegen aan loopt? Of is er nog code die getest of gereviewd moet worden? Vervolgens starten jullie met de stand up en na de stand up zoeken jullie elkaar op en gaan jullie aan de slag. Als team met 6 developers werken jullie in drie wekelijkse sprints. Het einde van een sprint is altijd op een donderdag zodat jullie op vrijdag de demo

Bekijk vacature »

Senior .NET Ontwikkelaar

In het kort Als Senior .NET ontwikkelaar ga je binnen onze business unit Transport en Logistiek aan de slag met complexe maatwerk software voor bedrijf kritische systemen binnen de technische automatisering. Denk bijvoorbeeld een IoT-oplossing voor de logistieke sector waarbij we van ruim 200.000 machines de telemetrie en events verwerken. We zijn actief in de distributielogistiek, havenlogistiek (denk aan ECT) en productielogistiek. Naast C# en .NET Core maken we ook gebruik van Azure technologie. En als trotse Microsoft Gold Partner leren we graag van en met jou. Wil jij jezelf blijven ontwikkelen binnen de technische automatisering met .NET, dan gaan

Bekijk vacature »

Senior Front end developer Angular

Functie Er zijn momenteel 5 SCRUM-teams waarvan drie gefocust zijn op DevOps en de huidige projecten en twee op innovatie van de platformen. Jij zal onderdeel worden van het innovatie Scrum team. De 2 multidisciplinaire innovatie teams bestaan momenteel uit 14 werknemers. Jij als senior Front end developer wordt onderdeel van onze innovatieteams. De innovatieteams houden zich bezig met het door ontwikkelen van de huidige producten en denken na over nieuwe functionaliteiten. Binnen de rol van Front end developer krijg je veel vrijheid en kan je je dag zelf indelen. Dingen waar jij je dagelijks mee bezig zult houden is

Bekijk vacature »

Node.js developer

Functie Onder begeleiding van 3 accountmanagers waarvan er 1 binnen jouw expertise je aanspreekpunt zal zijn ga je aan de slag bij diverse opdrachtgevers. Hij of zij helpt je bij het vinden van een passende en uitdagende opdracht. Hierin houden ze uiteraard rekening met jouw situatie, ervaring en (technische) ambities. De opdrachten duren gemiddeld één tot 2 jaar. Hierdoor kun je je ook echt vastbijten in een project en als consultant impact maken. Naast de opdracht ben je regelmatig met je collega’s van de IT-afdeling om bijvoorbeeld onderlinge kennis te delen, of nieuwe trends te bespreken. Ook worden er regelmatig

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Jij als front end developer gaat werken binnen de teams van onze klant, uiteraard met alle moderne technieken. Opdrachten worden echt gericht op jouw leerdoelen en jouw behoeftes. Wij hebben een omgeving gecreëerd waarin je echt jezelf kan zijn en waar echt gekeken wordt naar jouw voorkeuren. Maak je een fout? Geen probleem, leer ervan en dan ga weer door. Door de variëteit aan werk kun je in verschillende omgevingen een kijkje nemen en dus jezelf snel ontwikkelen. Eisen Je bent communicatief vaardig en houdt van een dynamische omgeving Je hebt HBO werk- en denkniveau Je hebt gedegen kennis

Bekijk vacature »

Front-end developer E-Commere

Functie E-commerce is een ‘’snelle’’ wereld. Om hierin continu voorop te blijven omarmen ze in een vroeg stadium nieuwe technieken. Een webshop is nooit af en kan altijd beter, sneller en efficiënter. Tegelijkertijd hebben ze vanaf hun oprichting altijd vastgehouden aan kwaliteit boven snelheid, en dit loont. Als front-end developer heb je een adviserende rol en sta je aan het eindpunt van alles wat met designs te maken heeft. Je overlegt met klanten en collega’s, en zet je in om ideeen om te zetten tot unieke concepten. Je bent het aanspreekpunt voor de klant en bewaakt tevens de planning. Eisen

Bekijk vacature »

3D BIM Add-on Developer

Als 3D BIM add- on ontwikkelaar bij KUBUS ontwikkel je add-ons (BCF Managers genaamd) voor de toonaangevende building information modeling (BIM) programma's Revit, Navisworks, Archicad, AutoCAD en Tekla Structures. BCF Managers maken gegevensoverdracht mogelijk tussen BIM-software en BIMcollab. Je werkt zowel aan de front- als aan de back-end. Als softwarebedrijf bevindt KUBUS zich in een unieke positie. We bouwen aan onze eigen producten die wereldwijd door tienduizenden gebruikers worden gebruikt. Ons bedrijf heeft precies de juiste grootte: groot genoeg om echt impact te maken in de markt, maar klein genoeg om als individuele ontwikkelaar invloed uit te kunnen oefenen en

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Software Developer .NET

Functie omschrijving .NET developer gezocht! Wij zoek op zoek naar een .NET Developer die zich niet uit het veld laat slaan voor een software bedrijf in de regio Veenendaal. Je gaat in deze functie aan de slag met het door ontwikkelen van bestaande producten en het ontwikkelen van nieuwe producten. Dit bedrijf ontwikkeld SaaS applicaties die zowel intern als extern gebruikt worden. Verder bestaat je functie uit: Het ontwikkelen en bouwen van webapplicatie, mobiele applicaties en websites vallen onder jouw verantwoordelijkheden; Werken met onder andere .NET, C#, HTML/CSS, Javascript en MSSQL/Oracle Databases; Hierin werk je samen met andere developers en

Bekijk vacature »

Back end Node.js developer

Functie Het ontwikkelteam bestaat momenteel uit 5 (back-end) Developers, 2 systeembeheerders, 1 DevOps engineer, 1 Tech Lead en 2 Scrum Masters. Samen wordt er doorontwikkeld aan twee SaaS-platformen die in een hoog tempo doorontwikkeld moeten worden. Omdat innovatie een belangrijk speerpunt binnen de organisatie is, wordt er ook continu naar snellere en slimmere oplossingen te bedenken en realiseren. Als Back-end Developer hou jij je dagelijks bezig met vraagstukken zoals: API-development, high volume datastromen, het ontwikkelen van Bots aan de hand van A.I. Daarnaast denk en werk jij mee aan de onlineapplicaties voor klanten. Er wordt zelfstandig en in teamverband gewerkt

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functie omschrijving Voor een bedrijf in Den Bosch zoek ik een PHP Developer, die al wat werkervaring heeft. Jij gaat aan de slag met de verdere professionalisering van de interne applicaties en software. In de functie ga je verder: Verdere ontwikkeling eigen CRM systeem, vooral middels PHP; Bouwen van verschillende API's & koppelingen; Meedenken om de software/applicaties te verbeteren/optimaliseren; Aan de slag met de interne tooling. Bedrijfsprofiel Dit bedrijf is actief binnen de telecombranche. Het hoofdkantoor zit in regio van Den Bosch en er werken ruim 70 medewerkers, verdeeld over verschillende afdelingen. De afdeling Development bestaat uit vijf collega's, onder

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie omschrijving Net afgestudeerd en op zoek naar een leuke baan als developer? Zoek niet verder! Ik heb een functie beschikbaar als back-end developer, bij een leuk familiebedrijf. Je gaat werken met de Microsoft stack en de technieken C# en .NET. Verder maak je gebruik van MVC en Entity framework. SQL kent ook geen geheimen voor jou. Jouw verantwoordelijkheden: Nieuwe maatwerk software bouwen; API koppelingen bouwen; Applicaties en software optimaliseren; Back-end programmeren. Een erg uitdagende functie, met veel vrijheid. Je kan meerdere dagen thuis werken en als je op kantoor werkt wordt de lunch verzorgd. Heb je interesse, reageer dan

Bekijk vacature »
Thomas de vries

thomas de vries

07/03/2014 09:50:28
Quote Anchor link
Goedemorgen mede leden,

Ik zit met een probleem waar ik zo niet uit kom.

Ik ben bezig om een menu te maken deze wordt opgebouwd uit 3 arrays.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
$Link
->set_Link(array('news','forms'));
$Link->set_attribute(array('title="Main News"','title="If you have questions use the forums"'));
$Link->set_Name(array('News','Forums'));
?>


Hoe krijg ik het voor elkaar dat de 3 eigenlijks gecombineerd worden.

Ik deed het zo

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
public function get_Link() {
    foreach($this->Link AS $link) {
        $aLink .= $link;
    }

    foreach($this->Link_attribute AS $Attribute) {
        $aAttribute .= $Attribute;
    }
}

?>


Dit geeft uiteraard niet het gewenste resultaat ook niet als ik een foreach in een foreach stop.
ik had al gekeken naar array_combine maar hier kun je maar 2 arrays combinen. array_merge geeft ook niet het gewenste resultaat.

Uiteindelijk dient het er zo uit te komen te zien

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
public function get_Link() {
    return '<a href="'.$this->Link.'" '.$this->link_Attribute.' />'.$this->link_Name.'</a>';
}

?>


Heeft iemand een tip of een tutorial link hiervoor heb eerlijk gezegd nog nooit iets met arrays hoefen te doen maar wil het nu toch een keer gaan proberen. Kant en klare antwoorden heb ik niks aan dan leer ik nog niks.

Met vriendelijke groet,

Thomas de Vries.
Gewijzigd op 07/03/2014 09:50:49 door Thomas de vries
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 02:32:40
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

07/03/2014 10:39:18
Quote Anchor link
Je moet dingen die bij elkaar horen bij elkaar zetten. Jij zet alles door elkaar en daarmee maak je het jezelf lastig.

Je hebt nu 3 arrays met informatie, en die 3 arrays bevatten informatie die bij elkaar hoort.

Waarom zet je niet de informatie die bij elkaar hoort in 1 array?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
$links
   = array();
$links[] = array('link' => 'news' , 'title' => 'Main News'     , 'name' => 'News');
$links[] = array('link' => 'forms', 'title' => 'If you have...', 'name' => 'Forums');
foreach($links as $link) {
  // doe je ding
}
?>
 
Thomas de vries

thomas de vries

07/03/2014 11:08:20
Quote Anchor link
Bedankt voor de uitleg.
Alleen als ik het op jouw manier doe dan moet een gebruiker alsnog meerdere arrays maken.
Ik probeer het makkelijk te maken voor de gebruiker.

Anders kan een gebruiker net zo goed gewoon plain html gebruiken
<a href="news" title="Main news">News</a>

Wat ik probeer is dat je ook meerdere attributen toe kunt voegen.
dus dat het eigenlijk zo wordt

gebruiker set 2 menu links
news en forums

Dan wil de gebruiker voor news 2 attributen zetten
title en class maar voor forums wil de gebruiker alleen een title zetten

dan wil de gebruiker de namen gaan zetten
News en Forums

Output
<a href="news" title="Main News" class="news">News</a>
<a href="forum" title="If you have...">Forums</a>

Hopelijk begrijp je wat ik bedoel
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

07/03/2014 11:19:42
Quote Anchor link
Nogmaals... dan denk ik dat je de werkwijze moet aanpassen.

Het is heel onlogisch om voor verschillende links op verschillende plekken iets te moeten aanpassen.

Logischer is dus dat ze op 1 plek per link alle informatie kunnen invullen:

Voeg link toe:

Link:
Attributen:
Naam:
 
Thomas de vries

thomas de vries

07/03/2014 11:30:57
Quote Anchor link
Ja dat snap ik heel goed.
Maar veronderstel ik doe het zoals jij in het voorbeeld het aangeeft.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
$Links
= array();
$Links[] = array('links' => 'news', 'title' => 'Main News', 'name' => 'News');

foreach($Links AS $link) {
    echo '<a href="'.$link['link'].'" '.$link['title'].'>'.$link['name'].'</a>';
}

?>


Dit geeft als output
<a href="news" title="Main News">News</a>

Maar nu wil de gebruiker nog een attribute toevoegen
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
$Links
= array();
$Links[] = array('link' => 'news', 'title' => 'Main News', 'class' => 'Nav', 'name' => 'News');

?>


Zoals je ziet heeft de gebruiker een css class toegevoegd aan de array
maar nu moet de gebruiker eigenlijk ook in de Functie zelf ook nog dit wijzigen
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
foreach($Links as $link) {
    echo '<a href="'.$link['link'].'" '.$link['title'].' '.$link['class'].'>'.$link['name'].'</a>';
}

?>


Ik zou het dus graag zo zien dat een gebruiker dus niks hoeft te wijzigen in de method van de Class Menu
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

07/03/2014 11:36:45
Quote Anchor link
Maar wat bedoel je met "de gebruiker"?

Heb je het over iemand die inlogt en deze gegevens invult in een formulier? Of bedoel je met de gebruiker een programmeur die zelf een array moet typen?
 
Thomas de vries

thomas de vries

07/03/2014 11:42:19
Quote Anchor link
Ja ik ben bezig om classes te maken zodat mensen die de classes kunnen gebruiken gewoon de arrays kunnen invullen zonder dat ze eigenlijk diep in de code hoeven te verdiepen.

Maar ik het het al gevonden.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php
$Links
= array();
$Links[] = array(
    'required' => array(
    'link' => 'news',
    'name' => 'News'
    ),
    'attributes' => array(
    'title' => 'Main News',
    'class' => 'News'
    )
);

?>


En zo gaat het verder.
Dus bedankt voor je uitleg en je voorbeeld nu snap ik ook wat ik kan doen.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

07/03/2014 11:50:05
Quote Anchor link
Dat ziet er inderdaad al een stuk beter uit. Nu heb je alle informatie die bij elkaar hoort bij elkaar staan. Succes!
 
Thomas de vries

thomas de vries

07/03/2014 12:52:48
Quote Anchor link
Hmm het werkt nog niet zoals het hoort.

Stel we hebben een Class Menu
in het menu hebben wij een object links
en 2 methods set_link en get_link

Ik laat alleen de get_Link zien een gebruiker hoeft in principe hier niks in te wijzigen als het goed gaat
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
public function get_Link() {
    return '<a href="'.$this->link.'" '.$this->link_Attributes.'>'.$this->link_Name.'</a>';
}

?>


echter met de arrays die gemaakt worden moet een gebruiker die gebruikt maakt van de class alsnog de method get_Link wijzigen als een gebruiker een nieuwe attribute toe heeft gevoegd.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.