OOP tutorials of oefeningen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jona Metz

Jona Metz

14/12/2013 22:57:38
Quote Anchor link
Ik ken de basistheorie van het object georienteerd programmeren in PHP, en ik werk er al mee zolang het nog een enkele class betreft, of hooguit een extended class. Ik ben nu op zoek naar tutorials of oefenmateriaal voor het toepassen van deze stof. Dus simpele oefeningen hoe classen zich ten opzichte van elkaar verhouden: voertuigen, kleuren, noem maar op tot en met het maken van een eenvoudig gastenboekje.

Wat ik zelf op internet zie zijn een heleboel tutorials die de basis-theorie van OOP behandelen (die ken ik dus al), vervolgens is er dan een hele tijd niks, en dan begint het pas weer bij de mainframe, het bouwen van een CMS, of andere stof die me nu nog even boven de pet gaat. In dat tussenliggende stuk is jammergenoeg heel weinig te vinden.
 
PHP hulp

PHP hulp

16/05/2024 13:25:08
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

14/12/2013 23:38:14
Quote Anchor link
Een goede oefening zou kunnen zijn om formuliervelden in een OOP jasje te steken:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
<?php

class Formfield
{
    private $id;
    private $name;
    private $readonly;

    public function render()
    {
    }
}


class Textfield extends Formfield
{

    public function render()
    {

        $readonly = '';
        if($this->readonly)
            $readonly = ' readonly="readonly"';

        return '<input type="text" id="'.$this->id.'" name="'.$this->name.'"'.$readonly.' />'
    }
    
}


class Passwordfield extends Formfield
{
    // enzovoorts
}

?>
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.