opacity
hey phphulp leden,
ik heb een vraag ik heb een div met een opacity van 80 dit werkt allemaal prima alleen ik wil dat de tekst en de plaatjes worden weergeven op 100. hoe krijg ik dit voor elkaar?
ik heb een vraag ik heb een div met een opacity van 80 dit werkt allemaal prima alleen ik wil dat de tekst en de plaatjes worden weergeven op 100. hoe krijg ik dit voor elkaar?
Je wilt dus alleen een achtergrond een opacity meegeven? Gebruik dan RGBa voor de background. Tevens opacity van 80, je gebruikt toch geen IE filters mag ik hopen??
@wouter, als je het alsvolgt doet:
is er toch niets mis met het gebruik van filter?
is er toch niets mis met het gebruik van filter?
ik gebruik de filters van jeroen. maar mijn vraag is eigenlijk hoe kan ik ervoor zorgen dat de child niet de opacity van de parent overneemt
Nee, maar als je praat over opacity 80 dan wekt het bij mij het idee dat je alleen maar de filter gebruikt en dat wou ik even zeker weten dat hij dat niet doet.
En tevens zijn regel 2 en 3 overbodig. Je moet terug gaan tot firefox 1 om die te laten werken.
En tevens zijn regel 2 en 3 overbodig. Je moet terug gaan tot firefox 1 om die te laten werken.
Reshadd, dat heeft er werkelijk niks mee te maken...
jeroen ik heb het artikel gelezen maar die manier zoals ze het daar doen kan ik niet toepassen op mijn site aangezien de achtergrond met jquery passend wordt gemaakt en het tekst vak in het midden van het scherm opacity heeft. ik hoop dat het wel mogelijk is.
@wouterJ dit bedoelt ie toch? dat hij een child "anders" wil laten stylen?
http://dabblet.com/gist/2568897
Toevoeging op 01/05/2012 17:37:50:
@arend waarom geef je de achtergrond niet gewoon een class en zet je daar de opacity in? dat moet toch gewoon werken..
@arend waarom geef je de achtergrond niet gewoon een class en zet je daar de opacity in? dat moet toch gewoon werken..
Reshadd farid op 01/05/2012 17:35:51:
@wouterJ dit bedoelt ie toch? dat hij een child "anders" wil laten stylen?
Als een div opacity bevat mag jij me gaan uitleggen hoe jij de child element geen opacity wilt gaan bevatten, dat kan namelijk niet.
Gewijzigd op 01/05/2012 17:42:14 door Joakim Broden
Reshadd, allereerst wil hij alle children stijlen niet de nth-child, dus gebruik je gewoon iets als 'element > *' of 'element *' (in het geval van alle descendanten). En ten tweede mag jij voor mij hetzelfde voorbeeldje maken maar dan met opacity waarbij de parent opacity .8 krijgt en de child gewoon opacity 1...
reshadd dat is niet precies wat ik bedoel ik wil dat in het eerste block de test dat de achtergrond zo blijft maar de test gewoon weer opacity 100 heeft maar volgens mij is dit niet mogelijk.
Dan dus 2 lagen die broer/zus zijn (geen kind/moeder) op dezelfde plaats met Z-index weergeven?
arend, dan lees je niet goed:
Zie ook: http://www.phphulp.nl/php/forum/topic/kleur-van-h2-en-p-tag/83808/#596522
Wouter J op 01/05/2012 17:09:37:
Je wilt dus alleen een achtergrond een opacity meegeven? Gebruik dan RGBa voor de background.
Zie ook: http://www.phphulp.nl/php/forum/topic/kleur-van-h2-en-p-tag/83808/#596522
Gewijzigd op 01/05/2012 18:15:32 door Wouter J
lol ik begreep zn vraag verkeerd. my bad!
Kun je dat niet gewoon oplossen door de child de opacity van 100% mee te geven?
dus bijv:
Het is maar een idee/tip heb het zelf nog niet geprobeerd.
dus bijv:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
#parent {
filter: alpha(opacity=50);
-moz-opacity:0.5;
-khtml-opacity: 0.5;
opacity: 0.5;
}
#child {
filter: alpha(opacity=100);
-moz-opacity:1;
-khtml-opacity: 1;
opacity: 1;
}
filter: alpha(opacity=50);
-moz-opacity:0.5;
-khtml-opacity: 0.5;
opacity: 0.5;
}
#child {
filter: alpha(opacity=100);
-moz-opacity:1;
-khtml-opacity: 1;
opacity: 1;
}
Het is maar een idee/tip heb het zelf nog niet geprobeerd.
Chris NVT:
1) Voor de zoveelste keer, ga nu niet een topic bumpen die al oud is...
2) Als je voortaan topic doorleest wist je allang dat je jouwn antwoord niet kan (en als je logisch nadenkt kun je zonder te testen al weten dat jouwn oplossing niet werkt)...
1) Voor de zoveelste keer, ga nu niet een topic bumpen die al oud is...
2) Als je voortaan topic doorleest wist je allang dat je jouwn antwoord niet kan (en als je logisch nadenkt kun je zonder te testen al weten dat jouwn oplossing niet werkt)...
Hertog,
1) De laatste post is van 01-05-2012, is dus niet oud. Wat jou mening is van oud boeit me niet eerlijk gezegt, ik zie nog steeds geen oplossing staan jij wel? Dus lijkt me de discussie nog steeds een open discussie.
2) Nergens staat het voorbeeld wat ik geef, en als je zelf al geen contructieve antwoorden geeft richten de gebruiker(s) met wat eventueel WEL kan. Moet je ook niet opmerkingen zoals deze gaan plaatsen, als je geen oplossing weet of bied, waarom dan posten?
1) De laatste post is van 01-05-2012, is dus niet oud. Wat jou mening is van oud boeit me niet eerlijk gezegt, ik zie nog steeds geen oplossing staan jij wel? Dus lijkt me de discussie nog steeds een open discussie.
2) Nergens staat het voorbeeld wat ik geef, en als je zelf al geen contructieve antwoorden geeft richten de gebruiker(s) met wat eventueel WEL kan. Moet je ook niet opmerkingen zoals deze gaan plaatsen, als je geen oplossing weet of bied, waarom dan posten?
jongens jongens toe, geen ruzie maken.
@hertog hij heeft wel gelijk 7 dagen is niet oud. kan nog wel gereageerd op worden naar mijn mening.
@Chris. voorbeeld is al gegeven dus Hertog heeft daar ook gelijk in. (zie mijn reactie + voorbeeld op dabblet)
dus jullie hebben allebei gelijk. en discussie hiermee opgelost :) en probeer mensen een pm te sturen ipv de topic te vervuilen met kritiek over bumpen etc.. daar blijft topic overzichtelijk van.
en we gaan weer verder!
@hertog hij heeft wel gelijk 7 dagen is niet oud. kan nog wel gereageerd op worden naar mijn mening.
@Chris. voorbeeld is al gegeven dus Hertog heeft daar ook gelijk in. (zie mijn reactie + voorbeeld op dabblet)
dus jullie hebben allebei gelijk. en discussie hiermee opgelost :) en probeer mensen een pm te sturen ipv de topic te vervuilen met kritiek over bumpen etc.. daar blijft topic overzichtelijk van.
en we gaan weer verder!
@Reshadd:
Ik kan die link niet bezichtigen, ik krijg alleen wat radioboxes te zien en verder is alles wit. Waar ik nu zit is een firewall, proxy en flash zwaar dichtgeschroeft. Ik krijg bijna op elke pagina met flash errors etc, dus kon dat helaas niet zien.
Ik kan die link niet bezichtigen, ik krijg alleen wat radioboxes te zien en verder is alles wit. Waar ik nu zit is een firewall, proxy en flash zwaar dichtgeschroeft. Ik krijg bijna op elke pagina met flash errors etc, dus kon dat helaas niet zien.