Opbouw database Feedback systeem

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Mark van den Brink

Mark van den Brink

01/01/2017 17:07:57
Quote Anchor link
Beste SQL-Forumisten,

Momenteel ben ik bezig met het maken van een feedback systeem, hierin kunnen mensen een eigen feedback formulier maken en deze laten beantwoorden via de mobiel.
Nu wil ik gebruik gaan maken van drie tabellen:

1) [Feedbackformulier] ID Code Titel Username Datum
2) [Feedbackvragen] ID FID(zie 1) Vraag Type(BV. open, range etc.)
3) [Feedbackantwoord] ID FID(Zie 1) VID(Zie 2) Antwoord Username IP Datum

Er wordt dus eerst een feedback formulier ingezet en daaraan worden via een andere database Vragen aan gekoppeld, elke vraag een eigen SQL rij. (Zeg per feedback max. 25 vragen, ofwel 25 rijen per feedbackformulier)

Vervolgens wordt het feedback formulier geopend en uitgelezen welke vraag en soort vraag hier bij hoort. De beantwoorden geeft antwoord op de 25 vragen ofwel 25 rijen in (3) per beantwoorder ofwel indien 100 beantwoorders 2500 rijen...

Is dit een goede manier of hebben jullie een betere manier zodat er minder rijen ontstaan. Ik wil wel zo dat er eerst een feedbackformulier wordt aangemaakt, vervolgens (max. 25 vragen) toegevoegd kunnen worden en dan moet daarop geantwoord worden.

Ik beluister graag jullie ideeën!

Met vriendelijke groet,

Mark

[Toevoeging]

Eventueel zat ik anders ook te denken aan twee tabellen.
1. [Feedbackformulier_Vraag] ID Code Titel Username Datum Q1 T1 Q2 T2 (etc. t/m Q25 T25, Waarbij Q de vraag is en T de type)
2. [Feedback antwoord] ID FID(zie 1) Username IP Datum A1 A2 A3 (etc. t/m A25 waarbij A voor antwoord is)

Minder rijen nodig op deze manier!
Gewijzigd op 01/01/2017 17:55:17 door Mark van den Brink
 
PHP hulp

PHP hulp

29/04/2024 00:09:15
 
Bart V B

Bart V B

01/01/2017 17:45:14
Quote Anchor link
Om te beginnen zou ik nooit met 2 DATABASEN gaan beginnen.
Je hebt 1 database, met meerdere tabellen en in die tabellen weer kolommen.
Dat gezegd hebbende is het dus ook geen goed plan om genummerde vragen/antwoorden te hebben.
 
Mark van den Brink

Mark van den Brink

01/01/2017 17:47:12
Quote Anchor link
Bart V B op 01/01/2017 17:45:14:
Om te beginnen zou ik nooit met 2 DATABASEN gaan beginnen.
Je hebt 1 database, met meerdere tabellen en in die tabellen weer kolommen.
Dat gezegd hebbende is het dus ook geen goed plan om genummerde vragen/antwoorden te hebben.


Wellicht heb ik het verkeerd bewoord, uiteraard 1 database en dan in mijn eerste voorbeeld zijn 3 tabellen en in tweede voorbeeld 2 tabellen. Hoe zou jij hem opbouwen? (Heb het aangepast in mijn vraag)
Gewijzigd op 01/01/2017 17:55:37 door Mark van den Brink
 
Bart V B

Bart V B

01/01/2017 18:04:22
 
Mark van den Brink

Mark van den Brink

01/01/2017 20:39:38
Quote Anchor link
Soort van, die is alleen bedoelt voor vaste vragen en vast antwoorden. Bij mij kunnen de surveys zelf worden samengesteld.

Het komt wel deels overeen met mijn eerste idee.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.