opbouw sql query

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Velixr

velixr

28/02/2005 13:03:00
Quote Anchor link
Ik heb de volgende sql qeury gebouwd, maar volgens mij klopt er iets niet.
Ik wil een where en een AND clausule inbouwen. 1 van de clausules is een invoerveld dat de gebruiker opgeeft.
Het is dus de bedoeling dat de gebruiker iets ingeeft en dat met die invoer met voorgedefinieerde clausule meteen binnen een bepaalde groep gezocht wordt.

ik ga als volgt te werk:
$query="SELECT * FROM tabel WHERE subject ='de-extra-standaard-where-clausule' AND " . $_POST["zoeken"];


Voer ik deze query uit dan krijg ik geen output omdat er zogenaamd niets gevonden is. Maar ik weet toch wel heel zeker dat er zo'n dikker 300 records te voor schijn zouden moeten komen.
We weet raad?
Gevoelsmatig zeg ik dat er iets mis is met de WHERE en AND...
 
PHP hulp

PHP hulp

16/04/2024 12:47:29
 
Roy Bongers

Roy Bongers

28/02/2005 16:26:00
Quote Anchor link
http://www.phphulp.nl/php/tutorials/3/244/

WHERE subject ='de-extra-standaard-where-clausule'

Je zult denk ik geen velden vinden met deze vage waarde :).
En wat je daar boven doet. AND zoekwoord dat werkt natuurlijk ook niet je moet aangeven in welke kolom sql moet gaan zoeken.
AND subject = ". $_POST['zoeken'] . " zal wel werken. tevens moet je volgensmij single quotes gebruiken bij superglobals
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.