opbouw website javascript? php? mysql?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

OutSystems Developer

NOTE! NO Relocation, Only applications from the Netherlands and fluent in Dutch! De vraag vanuit de business is de laatste tijd sterk toegenomen, waardoor het voor onze klant mogelijk is om de nieuwe functie te creëren voor een OutSystems Developer. Deze functie past goed bij een iniatiefnemer die pro-actief vraagstukken ophaalt uit de business en deze o.b.v. zijn/haar expertise verder vorm geeft. Bedrijfsomschrijving NOTE! NO Relocation, Only applications from the Netherlands and fluent in Dutch! Key-Account van Michael Page Een van de grootste retail/supermarktketen gevestigd in 30 landen in Europa Omschrijving NOTE! NO Relocation, Only applications from the Netherlands and

Bekijk vacature »

PHP developer frontend/backend

PHP developer frontend/backend – omgeving Amsterdam-Utrecht Hou je van een uitdagende job en lever je graag een product af wat niet alleen technisch solide is, maar ook gemakkelijk in het gebruik en aantrekkelijk om te zien? Kun je zelfstandig werken in een klein team en wil je flexibele werktijden? Lees dan deze vacature om te zien of jij onze nieuwe collega kunt zijn! Functieomschrijving: De ontwikkelingen in de gezondheidszorg gaan hard. Je hoofdtaak als ontwikkelaar is de (door)ontwikkeling en het onderhoud van onze hoofdapplicaties ConsultManager en MyMindspace. Einddoel is de vernieuwing van de ConsultManager applicatie met het oog op de

Bekijk vacature »

Als .NET Core developer innovatieve projecten

Functieomschrijving Als .NET developer kom je te werken in een Agile omgeving en krijg je een aantal .NET developers, een product owner en een business analist in je team van collega's. Je bouwt samen aan een nieuwe software oplossing die straks het hele afhandelingstraject verzorgd van een specifieke schade verzekering. Van aanvraag tot bemiddeling tussen partijen en inzet van experts om de schade te bepalen is straks een gestroomlijnd proces. Dat is super fijn voor alle partijen omdat alles snel en overzichtelijk in een omgeving wordt verwerkt en dat versneld het proces enorm. Werk jij graag aan innovatieve software en

Bekijk vacature »

Software Engineer C++ / Software Developer C++

Software Engineer C++ / Software Developer C++ (Bsc, MSc, Computer Science, Information Technology, Mathematics, C, C++, Linux, Algorithms) General Do you find great joy in software development, which is then used worldwide, and are you familiar with C++ and with algorithms… read on! Organization For our business client, a fast dynamic technical company which gathers and processes huge amounts of data, we are looking for several Software Engineers. You will be part of a team consisting of about 25 software developers working on a suit of advanced software tools. These software tools are then used further on in the company

Bekijk vacature »

C# developer gezocht (distributed systems, SOA, NS

Ben je een C# developer met een oplossingsgerichte mentaliteit en op zoek naar een veelzijdige baan binnen een kleinschalig dynamisch bedrijf, waar je mee kunt denken in het groter geheel? Waar je met mensen komt te werken die betrokken zijn en een gemeenschappelijk gevoel van verantwoordelijkheid hebben? En waar je werkt aan schaalbaarheidsuitdagingen zodat jouw software grote hoeveelheden data kan verwerken? Nieuwsgierig? Lees dan verder! Voor een Rotterdams bedrijf zijn we op zoek naar een enthousiaste, en met name leergierige, full stack developer of een web developer die graag full stack wil worden. Het bedrijf biedt geavanceerde technische oplossingen die

Bekijk vacature »

.NET Developer Zorg-ICT

Wil jij met ChipSoft impact maken in de zorg met jouw technische kennis als Software Developer? En lijkt het jou uitdagend om innovatieve software te ontwikkelen met de laatste Microsoft-tools en technieken? Wat doe jij als Software Developer? Je bent verantwoordelijk voor het ontwerpen, ontwikkelen, ondersteunen en onderhouden van jouw eigen module. Dit gaat om complexe ICT-producten die feilloos moeten functioneren binnen de complexe omgeving van een zorgorganisatie. Je werkt zelfstandig of in teamverband. ChipSoft maakt gebruik van een zelf ontwikkeld multi-tier framework. Tijdens een interne opleiding brengen wij je snel bij hoe je binnen deze architectuur je ontwikkelkunsten kunt

Bekijk vacature »

Fullstack developer / React / Java / CQRS / Zorg

Functieomschrijving Ben jij een Fullstack Developer met ruim 3 jaar ervaring aan zowel de Front-end (React) als aan de Back-end (Java) én lijkt het je leuk om te gaan werken bij een organisatie die rechtmatigheid in de zorg controleert? Wil jij meteen aan de slag met de ontwikkeling van een nieuwe applicatie die de kwaliteit van zorg(verleners) in Nederland inzichtelijk maakt en meedenken over nieuwe innovatieve oplossingen waarbij security hoog in het vaandel staat? Lees dan nu verder! Je werkzaamheden zullen onder andere bestaan uit: het ontwerpen en bouwen van diverse applicaties in de zorg (50% Front-end met o.a. React,

Bekijk vacature »

Developer DataPower Message Queuing Message Broker

Functieomschrijving Wil jij werken in een organisatie waar alleen de beste DataPower developers werken? Deze organisatie heeft één van de grootste en meest complexe omgevingen van Nederland. Wil je verantwoordelijk zijn voor een gateway waar miljoenen externe en interne gebruikers gebruik van maken? Lees dan snel verder! Ontwerpen, bouwen en testen van alle diensten m.b.t. DataPower, MQ, Broker en Cross File Transfer Constant verbeteren van de omgeving Nauw samenwerken met je collega's Functie-eisen Hbo werk- en denk niveau, gelieve in de richting van IT Aantoonbare werkervaring met DataPower of een vergelijkbaar systeem Kennis over IBM MQ en Message Broker is

Bekijk vacature »

Mobile Developer

Ontwikkel jij graag door aan onze innovatieve, prijswinnende mobiele identiteitsverificatie oplossing ReadID? Innovalor zoekt een Mobile Developer (Android / iOS) Functie omschrijving Ontwikkelen van onze ReadID SDK voor Android en/of iOS, zowel MRZ- als NFC-functionaliteiten; Bijdragen aan onze API-documentatie en geautomatiseerde tests; Ontwikkelaars van onze klanten helpen om de ReadID API optimaal te gebruiken; Demo-apps ontwikkelen om ReadID te demonstreren aan potentiële klanten; Ontwikkelen van de publieke ReadID demo-app voor de Play Store en/ofApp Store; Ontwikkelen voor onze kant-en-klare / white-label apps; Werken met technologiepartners die aanvullende producten hebben, zoals gezichtsherkenning; Bijdragen aan de routekaart voor ReadID; Werken met en

Bekijk vacature »

Database Developer / SQL Ontwikkelaar / Analist

Functieomschrijving Database / SQL / Ontwikkelaar / Analist De requirements in kaart brengen van de klant Het analyseren en ontwerpen maken de bedrijfsprocessen van de klant Het maken van functioneel ontwerp Het ontwikkelteam aansturen De database ontwikkelen en onderhouden Queries schrijven en inrichten Tabellen maken in SQL Programmeren in lowcode Het testen en uitleveren van nieuwe functionaliteiten naar de acceptatie en productieomgeving Het bieden van customer support Functie-eisen HBO werk en/of denkniveau, opgedaan door ervaring of opleiding is een eis; Ruime ervaring met SQL (tabellen maken / stored procedures / inrichten) is een eis;Zowel Nederlands als Engels spreken en schrijven;

Bekijk vacature »

.NET Developer Zorg-ICT

In een sector waarin de ontwikkelingen op het vlak van zorg-ICT in een stroomversnelling zitten, biedt ChipSoft een ultramodern en ziekenhuisbreed geïntegreerd elektronisch patiëntendossier. Dankzij ons groeiende marktaandeel in België is ChipSoft op zoek naar nieuwe collega’s. Jouw job Je bent verantwoordelijk voor het ontwerpen, ontwikkelen, ondersteunen en onderhouden van jouw eigen module. Het gaat om complexe ICT-producten die feilloos moeten functioneren binnen de zorgorganisatie. Je werkt zowel zelfstandig als in een team. ChipSoft maakt gebruik van een zelf ontwikkeld multi-tier framework. Tijdens een interne opleiding leren wij jou hoe je zelf aan de slag kan binnen deze architectuur. Jouw

Bekijk vacature »

SQL Developer / BI / Miljoenen eindgebruikers

Functieomschrijving Altijd al aan de slag willen gaan als Senior SQL Developer bij één van de meest vooraanstaande verzekeraars in Nederland? Wil jij je richten op het bedenken, ontwerpen, bouwen en implementeren van uiteenlopende BI oplossingen vanuit data van miljoenen gebruikers met de Microsoft BI Stack, T-SQL, PowerShell en Datawarehousing? Lees dan nu verder! Analyseren, ontwerpen, ontwikkelen en documenteren van BI oplossingen en complexe BI applicaties (met tools als T-SQL, PowerShell, SAS, SSIS, BIML BODS en BOXI) Maken van technische ontwerpen, data analyses en adviseren over de datawarehouse; Ontwerpen van functionele specificaties voor de dashboards en rapportages; Schakelen met stakeholders

Bekijk vacature »

IoT Start-up embedded C developer

Functieomschrijving Onze API stelt grote bedrijven als PostNL in staat om pakketten en boodschappen te bezorgen wanneer u niet thuis bent en zorgt ervoor dat u persoonlijk wordt ontvangen. We zijn op zoek naar een embedded software engineer die verantwoordelijk is voor het ontwerpen en bouwen van een veilige firmware voor onze IoT producten. Je werkt in nauwe samenwerking met drie collega's: een mobiele iOS-ontwikkelaar, een mobile ontwikkelaar voor Android en een ontwikkelaar van elektronica / embedded. Een aantal taken die jij als embedded C developer gaat uitvoeren: - Ontwerp en ontwikkeling van de firmware; - Bouwen van betrouwbare communicatie

Bekijk vacature »

C# Backend developer (32-40 uur)

Wat ga je doen: In deze juniorfunctie van backend developer ga je werken aan het onderhoud van ons back-end. Je werk bestaat uit het onderhouden en doorontwikkelen van de backend van VISI. Dit back-end vormt het hart van onze software. Diverse frontends sluiten hier op aan en bieden duizenden gebruikers dagelijks het gemak van onze software. Als ontwikkelaar word je onderdeel van het grotere multidisciplinaire VISI team, dat bestaat uit (front-end) programmeurs, productowners en testers. Met elkaar zorgen we voor de architectuur, ontwikkeling en oplevering van de producten aan de stakeholders. Bij Bakker&Spees werken we volgens de Scrum principes, met

Bekijk vacature »

.NET C# web developer met focus op gebruiksvriende

Ben je op zoek naar een baan binnen een klein softwarebedrijf? Een bedrijf met een informele, persoonlijke en familiaire sfeer? Waar je je als developer zowel richt op de back- als frontend? Wellicht dat deze vacature dan iets voor jou is. Voor een softwarebedrijf, gevestigd in het centrum van Rotterdam, zijn we momenteel op zoek naar .NET C# web developer. Dit mag iemand zijn die net van school komt, maar ook iemand die al behoorlijk wat ervaring heeft. Het bedrijf bestaat inmiddels ruim 10 jaar en en door de aanhoudende groei zijn ze opzoek naar versterking van 1 a 2

Bekijk vacature »
Charles Gemmeke

Charles Gemmeke

10/07/2019 00:53:49
Quote Anchor link
Hallo beste forumleden,
Ik wil mijn recepten in de vorm van html hebben. Een goede basis is daarbij belangrijk. Ik heb wel eens wat met javascript gedaan en ook wel eens wat met php en mysql. Maar ik wil mijzelf nog niet een amateur programmeur noemen.Daarom hoor ik graag ideeën hoe ik dit het beste op kan zetten.Ik wil voor ieder recept een pagina maken met mogelijk een foto of video. Er moet een simpele printknop op zitten die op mijn brother labelprinter etiketten print. Daarnaast moet er een ingediëntenlijst zijn waarbij ik kan aanvinken welke ik heb. Ingrediënten die ik niet aanvink moeten op mijn boodschappenlijst komen die ik met een formulier verder moet kunnen aanvullen. Deze boodschappenlijst wordt dan ook met de labelprinter afgedrukt.Hoe kan ik dit het beste opbouwen?
Moet ik een database maken met de recepten erin of is dit niet zinvol? Moet ik een database maken om de boodschappenlijst (tijdelijk) op te slaan? Is php zinvol of volstaat javascript?
Graag ideën.
Charles

PHP hulp

PHP hulp

27/05/2020 17:06:14

- Ariën -
Beheerder

- Ariën -

10/07/2019 01:04:10
Quote Anchor link
Als je recepten op wilt slaan is een database zeker gemakkelijk. Je kan hiermee sorteren, filteren en alles goed gestructureerd opslaan. Bij sterke voorkeur raden we PHP als programmeertaal aan en MySQL / MariaDB als databasebackend.

De ingrediënten kan je bijvoorbeeld in een sessie binnen PHP opslaan.

Als je gaat beginnen. Verdeel je hele project dan in kleine projecten.
- Probeer dus eerst de recepten uit de database te halen.
- Voeg er de mogelijk aan toe om ingrediënten aan de recepten toe koppelen.
- Maak een mogelijkheid om de ingrediënten in een sessie op te kunnen slaan.
- Zorg voor de mogelijkheid om het recept/ingrediënten uit te kunnen printen.
- Bouw het administratiepaneel om recepten en ingrediënten toe te voegen.
Gewijzigd op 10/07/2019 01:07:36 door - Ariën -

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

10/07/2019 14:39:27
Quote Anchor link
Ik zou beginnen met een lijst van functionele eisen. Wat wil je uiteindelijk precies kunnen doen? Dit zou ik ook strict gescheiden houden van implementatievorm en -techniek. Het tweede zou moeten voortvloeien uit het eerste. En zodra het ontwerp klaar is is het in zekere zin een kwestie van smaak wat voor bouwmateriaal je kiest.

Het bouwt ook veel fijner als je vantevoren weet wat je gaat bouwen. Vergelijk het met een blauwdruk van je huis. Je verzint dan ook niet on-the-fly hoe dit er uit moet komen te zien, dit regel je vooraf.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.