opbouw website javascript? php? mysql?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Progress Developer / Internationale markt

Functieomschrijving Wil jij als Progress Developer werken in een toonaangevende organisatie werken met de ambitie om de (inter-)nationale markt te bewerken? Reageer dan nu! Uitvoeren van analyses ter bevordering van de betrouwbaarheid en performance van de Progress applicatie; Implementeren van functionaliteiten in eigen Back Office pakket; Meedenken over de architectuur en tevens waarborgen van de architectuur; Programmeren van functionele en technische wijzigingen; Bijwerken van documentatie; Troubleshooten van complexe incidenten; Aanroepen van webservices, message handling; Functie-eisen Hbo werk- en denkniveau, bij voorkeur aangetoond met een diploma; Ervaring in software ontwikkeling met Progress / OpenEdge; Zeer sterk analytisch vermogen; Je bent communicatief

Bekijk vacature »

Front-end Developer / Angular 5 / Azure

Functieomschrijving Wil jij graag als Front-end Developer werken in een ambitieus bedrijf dat moderne software ontwikkelt voor grote klanten? Ben jij goed thuis in Angular en het Azure platform en maak jij de mooiste programma's voor gebruikers? Lees dan snel verder! Ontwikkelen en testen van de software en het framework via Scrum principes; Het verzorgen van de front-end van de applicaties van het bedrijf; Werken met technieken als Angular 5, HTML5, Web API 2 en SOAP op een Azure platform; Helpen van collega's met jouw expertise; Meedraaien in projecten; Sparren met collega's over het functioneel / technisch ontwerp. Functie-eisen Enkele

Bekijk vacature »

PHP Developer

Enthousiaste medior / senior PHP Developer Voor onze vestiging in de kop van Overijssel zijn wij op zoek naar PHP developers met affiniteit voor front-end development. Een programmeur met enthousiasme voor het vak, op zoek naar een uitdagende baan waarbij er naast hard werken ook nog ruimte is voor ontspanning. Over ons Unity-X ontwikkelt onder andere managementsystemen, (maatwerk) websites en webapplicaties voor klanten in o.a. de reisbranche, financiële dienstverlening en de uitzendbranche. Bekende namen zijn ABN AMRO, Easystaff en Van Lanschot, daarnaast werken wij ook voor verschillende organisaties in het MKB. Wij staan voor solide oplossingen en werken hierbij altijd

Bekijk vacature »

Sr. IAM Portal Developer

Sr. IAM Portal Developer Intro Would you like to join a company who is active in the high-tech industry and work on high-end software in the Brainport region of Eindhoven? For our client I am looking for a Sr. IAM Portal Developer. The IT division supports information management, infrastructure and automation and optimization of key business processes across the organization. The ICT infrastructure, hardware and applications are absolutely mission-critical for almost all the client’s internal and external activities. A sub-department within the IT organization is the IT Competence Center Corporate. This competence center is responsible for innovation projects and changes

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar

Functieomschrijving Ben jij de Software Ontwikkelaar met 5 tot 10 jaar ervaring en heb je daarnaast ervaring met elektronica en pcb-platen? We vertellen graag meer over deze functie. Coderen en programma’s ontwerpen doe jij met je ogen dicht. Jij hebt alles in huis om applicaties zelfstandig slimmer dan voorheen te maken. Wat valt er nog meer als Software Ontwikkelaar onder je takenpakket? - Ontwerp, implementatie en testen van software modules op het gebied van betaalautomaten - Analyseren van veldproblemen - Ontwikkelen en opbouwen van kennis binnen het vakgebied - Integreren van software modules in het eindproduct - Deelnemen aan testen

Bekijk vacature »

Senior PHP Developer BDD Zorg

Functieomschrijving Ben jij een PHP Developer die out of the box denkt? Zoek jij naar de mogelijke als naar de onmogelijke oplossingen? Werk jij graag met kritische vraagstukken dat mensenlevens kan redden of kosten? Reageer nu en kom alles te weten! Ben jij iemand die energie krijgt van het ontwikkelen van een complexe PHP objectgeoriënteerde platform; Denken jij graag mee over de architectuur; Geeft een mooie schone code jou energie en doe jij er alles aan dat dit zo blijft; Vind jij het net zo belangrijk dat de huidige software goed onderhouden wordt; Denk jij graag out of the box;

Bekijk vacature »

Mobile App Developer

Ons Mobile ontwikkelteam zoekt een fanatieke Mobile App Developer. Ben jij creatief en heb je passie voor het ontwikkelen van apps? Dan zijn wij op zoek naar jou! Jouw baan ChipSoft heeft al diverse apps uitgebracht en het aantal gebruikers hiervan neemt snel toe. De apps doen het erg goed bij de zorginstellingen. Je kunt hierbij denken aan apps verpleegkundigen, thuiszorgmedewerkers, de logistieke dienst en - natuurlijk - de artsen zelf. Door jouw hands-on mentaliteit, eigenwijsheid en technisch inzicht kun je nauwkeurig herbruikbare software schrijven. Die software sluit naadloos aan op onze ‘back end’ (HiX, onze ICT-totaaloplossing voor de zorg).

Bekijk vacature »

Grafische Programmeur / Software Ingenieur

Grafische Programmeur / Software Ingenieur Intro Ligt jou interesse in de automotive industrie? Heb je ervaring en affiniteit met game development en simulatieprogramma’s? Dan zijn wij op zoek naar jou! Onze klant in Eindhoven is per direct opzoek naar een Grafische programmeur. Functieomschrijving Onze klant ontwikkelt state-of-the-art simulaties van sensormodellen voor de auto-industrie. Deze sensoren, sensorsystemen en applicaties worden gebruikt om ADAS (autonome rijhulpsystemen) te ontwikkelen, zoals adaptive cruise control en lane assist. Om deze systemen in elke fysieke situatie te laten werken, zoals regen / mist / laag zonlicht, moeten zeer nauwkeurige op fysica gebaseerde modellen en simulaties worden

Bekijk vacature »

Front-end Developer / React / Innovatie / Finance

Front-end Developer / React / Innovatie / Finance Functieomschrijving Ben jij een Front-end Developer met ongeveer 3 jaar ervaring en wil jij aan de slag bij een van de grootste en meest gerenommeerde financiële organisatie wereldwijd? Wil jij je richten op projecten waar je van scratch af aan inhouse de meest innovatieve oplossingen gaat bedenken en uitvoeren met o.a. React en Node.js voor digitale oplossingen (op bijvoorbeeld het gebied van Machine Learning en Artificial Intelligence) voor gerenommeerde organisaties? Lees dan nu verder! Het ontwikkelen van de front-end van fully responsive webapplicaties en webdesign met uiteenlopende tools en technieken, o.a. React,

Bekijk vacature »

.NET Developer Zorg-ICT

In een sector waarin de ontwikkelingen op het vlak van zorg-ICT in een stroomversnelling zitten, biedt ChipSoft een ultramodern en ziekenhuisbreed geïntegreerd elektronisch patiëntendossier. Dankzij ons groeiende marktaandeel in België is ChipSoft op zoek naar nieuwe collega’s. Jouw job Je bent verantwoordelijk voor het ontwerpen, ontwikkelen, ondersteunen en onderhouden van jouw eigen module. Het gaat om complexe ICT-producten die feilloos moeten functioneren binnen de zorgorganisatie. Je werkt zowel zelfstandig als in een team. ChipSoft maakt gebruik van een zelf ontwikkeld multi-tier framework. Tijdens een interne opleiding leren wij jou hoe je zelf aan de slag kan binnen deze architectuur. Jouw

Bekijk vacature »

Front-end developer gezocht (dichtbij centraal sta

Functieomschrijving In deze functie kom je te werken in een team dat bestaat uit een leuke mix van junior, medior en senior developers, waarbij jij de kans krijgt om 2 junioren te managen! Samen met je collega’s is het straks jullie taak om het product van deze klant naar een hoger niveau te tillen. Hierbij zal jij verantwoordelijk zijn voor het ontwikkelen van het front-end gedeelte met behulp van React. Het is dan ook belangrijk dat je ervaring hebt met React en bereid bent jezelf hierin nog verder in te ontwikkelen! Naast een jong, enthousiast en ambitieus team en technisch

Bekijk vacature »

.NET Developer C# Familiebedrijf Senior / Medior

Functieomschrijving Wil jij aan de slag als .NET software ontwikkelaar binnen een groeiende organisatie en je bezighouden met het herstructureren van het platform? Reageer dan snel! Herstructureren van het platform en constant vernieuwen en onderhouden van het platform; Softwareontwikkeling middels C# .NET; Voorkomend direct in gesprek met klanten om de wensen en behoeften vast te stellen en de mogelijkheden te bespreken; Meedenken over bedrijfsprocessen; Uitvoeren van implementaties. Functie-eisen Buiten dat je een enthousiaste ontwikkelaar bent breng je het volgende mee; HBO denk- en werkniveau en je hebt minimaal een MBO 4 diploma; Relevante werkervaring met C# .NET; Je bent bekend

Bekijk vacature »

Database Developer / SQL Ontwikkelaar / Analist

Functieomschrijving Database / SQL / Ontwikkelaar / Analist De requirements in kaart brengen van de klant Het analyseren en ontwerpen maken de bedrijfsprocessen van de klant Het maken van functioneel ontwerp Het ontwikkelteam aansturen De database ontwikkelen en onderhouden Queries schrijven en inrichten Tabellen maken in SQL Programmeren in lowcode Het testen en uitleveren van nieuwe functionaliteiten naar de acceptatie en productieomgeving Het bieden van customer support Functie-eisen HBO werk en/of denkniveau, opgedaan door ervaring of opleiding is een eis; Ruime ervaring met SQL (tabellen maken / stored procedures / inrichten) is een eis;Zowel Nederlands als Engels spreken en schrijven;

Bekijk vacature »

Salesforce Developer

Ben jij die SalesForce Professional die op zoek is naar het verder ontwikkelen van een nieuw geavanceerd service platform? Wil jij een bijdrage leveren aan ons bedrijfskritische systeem met duizenden gebruikers? Dan heb je wellicht interesse in de positie van: Salesforce Developer 32 - 40 uur Over de positie: Binnen Oranje Groep BV hebben wij een nieuw servicemanagementsysteem. Je bent verantwoordelijk voor het ontwerpen en doorontwikkelen van serviceprocessen, zodat deze van het begin tot het eind optimaal verlopen. Hierbij vertaal je werkprocessen naar softwareoplossingen om tot duidelijke application requirements te komen. Je komt te werken op onze modern nieuw ingerichte

Bekijk vacature »

Front-end Developer WPF

Heb jij kennis en ervaring met WPF en C#? Ben je technisch en heb je goed gevoel voor design? Wil jij met jouw kennis de zorg verbeteren? Dan zijn wij op zoek naar jou! Jouw baan Als Front-end Developer bij Zorgplatform ga je werken aan de interface voor zorgprofessionals. Zorgplatform is een platform waarmee medische gegevens op een veilige manier uitgewisseld worden met andere instanties binnen de zorgsector. Zorgplatform ondersteunt onder andere het verwijzen van patiënten, het overdragen van patiënten en de gezamenlijke behandeling (shared care). Dit is hét nieuwe werken in de zorg. Met jouw oog voor design ga

Bekijk vacature »
Charles Gemmeke

Charles Gemmeke

10/07/2019 00:53:49
Quote Anchor link
Hallo beste forumleden,
Ik wil mijn recepten in de vorm van html hebben. Een goede basis is daarbij belangrijk. Ik heb wel eens wat met javascript gedaan en ook wel eens wat met php en mysql. Maar ik wil mijzelf nog niet een amateur programmeur noemen.Daarom hoor ik graag ideeën hoe ik dit het beste op kan zetten.Ik wil voor ieder recept een pagina maken met mogelijk een foto of video. Er moet een simpele printknop op zitten die op mijn brother labelprinter etiketten print. Daarnaast moet er een ingediëntenlijst zijn waarbij ik kan aanvinken welke ik heb. Ingrediënten die ik niet aanvink moeten op mijn boodschappenlijst komen die ik met een formulier verder moet kunnen aanvullen. Deze boodschappenlijst wordt dan ook met de labelprinter afgedrukt.Hoe kan ik dit het beste opbouwen?
Moet ik een database maken met de recepten erin of is dit niet zinvol? Moet ik een database maken om de boodschappenlijst (tijdelijk) op te slaan? Is php zinvol of volstaat javascript?
Graag ideën.
Charles

PHP hulp

PHP hulp

25/05/2020 09:09:45

- Ariën -
Beheerder

- Ariën -

10/07/2019 01:04:10
Quote Anchor link
Als je recepten op wilt slaan is een database zeker gemakkelijk. Je kan hiermee sorteren, filteren en alles goed gestructureerd opslaan. Bij sterke voorkeur raden we PHP als programmeertaal aan en MySQL / MariaDB als databasebackend.

De ingrediënten kan je bijvoorbeeld in een sessie binnen PHP opslaan.

Als je gaat beginnen. Verdeel je hele project dan in kleine projecten.
- Probeer dus eerst de recepten uit de database te halen.
- Voeg er de mogelijk aan toe om ingrediënten aan de recepten toe koppelen.
- Maak een mogelijkheid om de ingrediënten in een sessie op te kunnen slaan.
- Zorg voor de mogelijkheid om het recept/ingrediënten uit te kunnen printen.
- Bouw het administratiepaneel om recepten en ingrediënten toe te voegen.
Gewijzigd op 10/07/2019 01:07:36 door - Ariën -

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

10/07/2019 14:39:27
Quote Anchor link
Ik zou beginnen met een lijst van functionele eisen. Wat wil je uiteindelijk precies kunnen doen? Dit zou ik ook strict gescheiden houden van implementatievorm en -techniek. Het tweede zou moeten voortvloeien uit het eerste. En zodra het ontwerp klaar is is het in zekere zin een kwestie van smaak wat voor bouwmateriaal je kiest.

Het bouwt ook veel fijner als je vantevoren weet wat je gaat bouwen. Vergelijk het met een blauwdruk van je huis. Je verzint dan ook niet on-the-fly hoe dit er uit moet komen te zien, dit regel je vooraf.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.