Opdracht: eenvoudig kassaprogramma voor ijssalon

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Herman van den Akker

Herman van den Akker

12/05/2017 10:06:57
Quote Anchor link
Toelichting:
Ons huidige programma is sterk verouderd, draait op maximaal windows XP.
Vervanging is noodzakelijk.
Wij hebben behoefte aan een zeer basic programma met touchscreen knoppen voor de diverse producten, een aantallenknop en een totaalknop. Geen bonnen o.i.d.
Aan de achterkant een dagomzetbestand en een mogelijkheid om naar Excel te exporteren.
Programma draait op 2 separate kassa's.
Indien mogelijk uitlezen omzet gedurende de dag via externe computer.
Database hoeft alleen de velden artikel, aantal, bedrag, timestamp te bevatten.
Uitgebreide beschrijving voorhanden.
Wie kan dit en is geinteresseerd?
 
PHP hulp

PHP hulp

24/04/2024 14:06:26
 
Ivo P

Ivo P

12/05/2017 10:41:24
Quote Anchor link
Dit gaat uiteraard uit meer bestaan dan dit ene scherm en de ene tabel.

Je hebt ook een tabel nodig met de artikelen. En dan zou ik er direct op rekenen dat er ook de vraag bij komt hoeveel er op voorraad is. Of wel gewoon in een aantal, of wel als het verschil tussen ingekomen en uitgegaan. Daar moet ook een scherm voor komen, lijkt mij. (lijst met (actuele) producten en hoeveel daarvan zijn.

Verder qua afrekenen:
5 producten x à 4.95
10 producten y à 6.25
is samen 87.25

maar wordt dat contant, of met pin betaald? (extra knop)
En wat als klant toch bij nader inzien (geld te kort in beurs) maar 8 producten Y wil hebben.

Ik zou trouwens per transactie registeren: een zekere klant naam 5 producten x en 10 y mee. En niet als losse regels in de database zonder enig verband alsof er 2 klanten geweest waren.

En het achterkant scherm voor de dagomzet.

Touch screen lijkt me gewoon een moderne pc mogelijk. Applicatie zou gewoon in een browser kunnen draaien. Netwerk verbinding (lokaal of naar internet) is wel handig. Je bent dan redelijk onafhankelijk van het soort pc. Een (redelijk moderne) browser is dan voldoende. Mogelijk zelfs onder XP. Maar een tablet zou ook moeten kunnen
 
Herman van den Akker

Herman van den Akker

12/05/2017 10:52:20
Quote Anchor link
Beste Ivo, Dank voor je reactie.
Uiteraard is er ook een artikeltabel nodig.
Contant of pin is oninteressant voor ons, totaalknop om de transactie te sluiten en de volgende transactie te beginnen is voldoende. Ook registreren per transactie is niet nodig, oninteressant of 3 personen 1 ijsje kopen of 1 persoon 3 ijsjes, dus in de database kan gewoon per regel weggeschreven worden.
Wat wel prettig is, is een resetknop voor als een medewerker een fout maakt bij aanslaan (dus scherm leeg voordat op totaal wordt geklikt).
We werken nu ook met een touchscreen programma, maar één van de xp-all in one touch is kapot en ik krijg het oude programma niet op een andere xp geinstalleerd, dus ik moet echt naar een moderne omgeving.
Mijn huidige programma slaat alleen de volgende gegevens per dag op:
Omschrijving Aantal Prijs Totaal
ijsje 1 bol 1 1,50 1,50
ijsje 2 bollen 2 2,50 5,00

Dat is voor mij in principe voldoende, het enige extra veld dat ik wil, is het uur van de omzet (dus tussen 13:00 en 14:00 of tussen 15:00 en 16:00 uur), dat is handig voor mijn personeelsplanning.

Ben jij geinteresseerd of was je feedback meer in het kader van meedenken?

Alvast bedankt, Herman
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

12/05/2017 12:50:22
Quote Anchor link
Ik ben wel geïnteresseerd.
 
Herman van den Akker

Herman van den Akker

12/05/2017 13:23:12
Quote Anchor link
Beste Frank,
Ik PM je voor verdere afspraken.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.