open, dicht, open, dicht: = probleem ?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

UltimateWeapon

UltimateWeapon

19/11/2009 13:53:00
Quote Anchor link
Ik zit met een nogal vervelend probleem.
Ik kan niet in detail gaan over mijn script omdat het nogal groot en ingewikkeld is maar wat er momenteel gebeurd is dit:

- connectie met MySQL wordt geopend
- connectie met MySQL wordt gesloten
- een functie wordt aangeroepen waarbinnen:
a) een connectie met MySQL wordt geopend
b) een connectie met MySQL wordt gesloten

Nu is mijn eenvoudige vraag:
- is dit een klein probleempje,
- is dit een groter probleem
- of is dit een gigantisch probleem dat absoluut niet mag omdat het mij in de toekomst heel dik in de problemen zal brengen ofzo

Detail: die functie wordt altijd minimaal en maximaal 1 keer aangeroepen. Dus wat er ook gebeurd, het is altijd "open - dicht - open - dicht" en dan klaar.
2 keer, niet meer, niet minder.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door UltimateWeapon
 
PHP hulp

PHP hulp

02/05/2024 21:05:14
 
- SanThe -

- SanThe -

19/11/2009 13:57:00
Quote Anchor link
Waarom sluiten?
 
UltimateWeapon

UltimateWeapon

19/11/2009 14:04:00
Quote Anchor link
Ik kan vanuit de functie de connectie die buiten de functie ligt niet gebruiken, daarom sluit ik die.
 
Tristan nvt

Tristan nvt

19/11/2009 14:23:00
Quote Anchor link
Zolang je maar net zo vaak sluit als opent (en opent als sluit) is er niets aan de hand. Hooguit dat je script een paar ms langzamer wordt.
 
TJVB tvb

TJVB tvb

19/11/2009 14:39:00
Quote Anchor link
openen van een verbinding is een nogal zware operatie. Je kunt beter een verbind maken en die aan het einde weer sluiten (als je maar 1 verbinding hebt hoef je ook geen resources e.d. mee te geven)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.